Anonym (Ardna) skrev 2025-02-19 17:11:31 följande:
Måste bara skriva av mig. Ångrar så att vi inte försökt på riktigt denna gången. Vi har en rädsla att första ägglossningen efter förlossningen ska ge ett dåligt ägg som slutar i missfall och vill göra allt vi kan för att undvika att gå igenom det igen. Så hade jag inte stått här med ånger att vi fega ur första försöket hade jag istället gått runt med ångest över att bli gravid men att det bara skulle sluta i missfall.
Nu känns det som vi lika väl kan hoppa över nästa ägglossning också och hoppas på 2026 istället. Om ägglossning sker samma cd som denna cykeln så blir bf precis i juldagarna. Och hade vi redan vart igång och försökt så hade vi aldrig tvekat utan kört på. Men i och med att vi inte försökte denna ägglossning (utöver ett ovetande ligg tre dagar innan äl) så kanske vi kan vänta till nästa äl som borde ge bf månadsskiftet jan/feb om cykellängden håller sig.
Kanske är det också en fördel för barnen att få en årgång mellan så att de får egna vänner?
Är så orimligt stressad att komma igång, precis som att det måste ta ett år för oss innan det går. Jag vet ju att även om det tagit tid för oss innan så kan det ju lika gärna ta sig på en gång och vi egentligen inte ens behöver stressa när vår bebis inte ens är ett halvår.
Förlåt för att jag är otacksam som önskar syskon när jag vet att en del kämpar för att få sitt första barn. Jag hoppas extra på er ❤️
Jobbigt med massa tankar och frågetecken, alltid tufft när man inte vet vad som är "rätt" eller hur framtiden ska bli.
Vill inte ge några råd för jag uppfattar inte att det är något du frågar efter (eller?), men jag hoppas det klarnar hur ni vill göra så det känns bra för er! <3
Tycker inte du ska be om ursäkt för att du önskar syskon heller, vi bär alla på vår egna längtan och den är lika valid hur som helst! Betyder inte att man är otacksam.