• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • Elisand

Jag och min man planerar och längtar efter vårt första barn. Har ett missfall med i bagaget, en oplanerad graviditet för 5 år sedan. Vi började äntligen försöka i höstas och det här blir vårt 6e försök. Fick mens igår.

Jag har inte kört någon riktig tracking av ägglossning tidigare mer än sekret och ägglossningssmärta, men har bestämt mig för att tempa och använda stickor den här månaden eftersom vi börjar bli lite trötta på att ha "påtvingat" sex så ofta. Får se hur det går! Ska bli spännande!

Jag startar BIM-listan

BIM
    7/3 Elisand

• Elisand

Upptäckte nu att jag skrivit februari istället för mars en gång i trådbeskrivningen, men jag hoppas alla förstår att rubriken är det som gäller...{#emotions_dlg.flower}

• Rumpetrollet

Min mens kom igår kväll så lägger in mig också. 

Har ett barn sedan tidigare, efter det ett MA i v 13 höst -23 och ett MA i v 13 vår -24. Det här blir 11:e försöket sedan dess. Önskar så gärna att få ett syskon till vårat barn.

BIM
    7/3 Elisand
    9/3 Rumpetrollet

• Anonym (Tingeling)

Hej! 

Följer med från februaritråden 😃 Jag har tre tonåringar sedan tidigare, vi önskar nu få vårat första gemensamma barn vilket även skulle göra sambon till pappa för första gången ❤️ 

Det här blir vårat andra riktiga försök med än-tester och tempning, har dock varit utan preventivmedel sedan dec -24 men inte följt äl. Jag har relativt kort cykel på 23-24 dagar där senast lutealfasen endast var på 10 dagar 😬

När börjar ni testa äl efter mensen? 

Lycka till och hoppas att detta är våran månad 🍀🥰✨

BIM
    3/3 Tingeling
    7/3 Elisand
    9/3 Rumpetrollet

• Jennifur

Hejsan,

Fick äntligen ÄL i januari efter ha förlorat bebis i oktober, har mens nu och verkar som jag får en ny ÄL i nästa vecka. Tänkte inte mäta temp eller så utan bara köra på lite som vi känner för och hoppas på att mensen håller sig borta ett bra tag Oskyldig

BIM
    3/3 Tingeling
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    9/3 Rumpetrollet

• Elisand
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-02-11 06:38:58 följande:

Hej! 

Följer med från februaritråden 😃 Jag har tre tonåringar sedan tidigare, vi önskar nu få vårat första gemensamma barn vilket även skulle göra sambon till pappa för första gången ❤️ 

Det här blir vårat andra riktiga försök med än-tester och tempning, har dock varit utan preventivmedel sedan dec -24 men inte följt äl. Jag har relativt kort cykel på 23-24 dagar där senast lutealfasen endast var på 10 dagar 😬

BIM
    3/3 Tingeling
    7/3 Elisand
    9/3 Rumpetrollet

Det här blir första månaden jag testar med stickor för äl, men min menscykel är allt mellan 23-30 dagar så jag kommer nog behöva börja testa ganska direkt efter mensen är slut så jag inte missar ifall det är en kort cykelgång liksom.

När börjar du testa?
  • Elisand
    Jennifur skrev 2025-02-11 09:28:17 följande:

Hejsan,

Fick äntligen ÄL i januari efter ha förlorat bebis i oktober, har mens nu och verkar som jag får en ny ÄL i nästa vecka. Tänkte inte mäta temp eller så utan bara köra på lite som vi känner för och hoppas på att mensen håller sig borta ett bra tag Oskyldig

BIM
    3/3 Tingeling
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    9/3 Rumpetrollet

Beklagar förlusten av bebis <3 Hoppas för er skull!!
  • Rumpetrollet
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-02-11 06:38:58 följande:

Hej! 

BIM
    3/3 Tingeling
    7/3 Elisand
    9/3 Rumpetrollet

Jag brukar börja testa dag 11/12 ca då min ägglossning brukar komma rätt regelbundet runt dag 14-16. 
  • Nanathalie

Jag kliver på här ❤️
    Jag har ett pågående mf efter ett ma och trodde jag skulle hinna få ägglossning eller bim nu i februari men på återbesöket igår upptäcktes rester och jag fick med mig cytotec hem men det hände ingenting med dem i systemet. Förväntar mig lång återhämtning från detta mf. Kanske till och med behov av skrapning på återbesök om 2v. Men, i mars ska jag bannemig ha bim!! Får återkomma med datum när äl är bekräftad❤️ har ni tänkt på att bim i mars innebär bf i december? Vi kanske får livets finaste julklappar här inne ❤️

• Anonym (Tingeling)

Elisand- Jag tänker lite samma, kommer börja testa idag för att inte missa. Haft RFSUs äl-test samt cb-lila (tog dock slut innan jag fick fast gubbe) innan men nu har jag beställt hem testlagrets för att se om det blir tydligare (hänger nog även på att jag förstått mer att man behöver testa tätare med 🤪). Förra månaden fick jag en stegring men inte positivt ungefär när jag tänkte att äl skulle komma men sen dalade den av. Testade på skoj några dagar senare när jag kände mer symtom och då var det starkare streck som sen ökade på under kvällen, när jag testade dagen efter var det lite starkare men missade att testa på kvällen och sen var det svagare igen dagen därpå. Tänker att jag ska testa tills det blir helt positivt denna månad med start redan nu 😁 

Rumpetrollet - Skönt att ni har hittat rätt kring när äl sker ✨ Vilka tester har du? 

En fundering: man läser ofta i trådar att par försöker pricka in varannan dag kring äl, vi har ett rikt samliv så den biten är inga bekymmer. Men är det negativt att ha sex för ofta, tänker om kvaliteten på simmarna blir sämre? 🤔

Svar på tråden BIM Mars 2025