• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • Anonym (5child)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-02-24 09:29:24 följande:

Helt säker och också nöjd över normalt flöde, första mensen och ett tag efter operation under tiden vi försökte med första har jag haft extremt sparsam mens. Räckte med trosskydd tre dagar 🙄 Nu känns det mer normalt och hoppas den ska hålla i några dagar! 

Är helt okej med mens, hade bara önskat den lite senare. Vi ska inte gå all in med försök än, men välkomnar om det händer ❤️ Önskar mest av allt att cykeln ska stabiliseras så att vi har en chans att börja försöka senare i vår 🙏

Hade superfin ökning på testen i förra veckan och även en tempökning som sjunkit igen enligt min klocka. 

Då förstår jag! ♥️
  • Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-02-24 10:46:54 följande:

Äntligen positivt ägglossningstest idag! 

Håller tummarna att det är er tur nu ! 🙏🥰
  • Palettbladet25
    Anonym (Ardna) skrev 2025-02-24 06:50:15 följande:

Vi är ute innan vi var inne, mensen kom 6dpo 😭

Är inte stressad att bli gravid, men över att kunna bli det igen. Det går ju inte bli gravid med en lutealfas på fem dagar. 
    Är bara andra mensen efter första barnet och förses ägglossning, så hoppas det ska reda upp sig efter några cykler: Någon som haft kort lutealfas när mensen kom tillbaka? 

Stannar och hejar på er 🥳 Hoppas få se maasassor av plus i tråden 🙏

Jag är typ i samma båt som du.. sedan mitt ma i oktober har jag haft en lugealfas på ca 10-11 dagar.. nu hade jag mens i början på feb och ägglossning verkar ha varit nångong mellan 16-19 feb (har inte lärt mig att läsa diagrammen över tempning ännu). har sedan igår mensvärk o värk i hela bäckenet =mens på väg. Vem lyckas ha mens två gånger på årets kortaste månad? Känner mig så trasig.. 
  • Juli1990

Jag behöver hjälp! 

var idag och gjorde VUL och hon kunde se att ägglossningen är i dagarna (dag 13 idag). Jag har äl-symtom och jag har testat med testlagrets tester enligt bifogad bild.. väldigt låga nivår dvs. 

Idag fick jag fast glad gubbe på CB lila test digitalt, det rosa är dock fortfarande negativt (rund ring). Vad ska man lita på? Fler som haft samma problem?

blir aningen förvirrad här :). försöker oss på ett syskon efter två missfall varav ett ma! 

• Zozoi

Sakta men säkert ökning på LH-testerna nu, lite oklart exakt när ägglossning ska ske eftersom min cykel diffar några dagar varje månad. Mest troligt att ägglossning sker om några dagar dvs lite senare i veckan. Jag fortsätter snällt att fortsätta testa och vi myser på minst varannan dag 🙏❤️

• Zozoi
    Anonym (Ardna) skrev 2025-02-24 06:50:15 följande:

Vi är ute innan vi var inne, mensen kom 6dpo 😭

Är inte stressad att bli gravid, men över att kunna bli det igen. Det går ju inte bli gravid med en lutealfas på fem dagar. 
    Är bara andra mensen efter första barnet och förses ägglossning, så hoppas det ska reda upp sig efter några cykler: Någon som haft kort lutealfas när mensen kom tillbaka? 

Stannar och hejar på er 🥳 Hoppas få se maasassor av plus i tråden 🙏

Så tråkigt ❤️????? Hoppas på er tur nästa gång 🙏

Nu minns jag inte hur det var för mig när min mens var tillbaks efter mitt barn men det låter mest troligt att den inte har hunnit balansera upp sig riktigt än. Det kan nog ta några cykler innan mensen är som vanligt igen. 
  • Rhea

Hallå!!

Idag är det ÄL +8 och jag fick en liten blödning... kanske är det nidblödning, men är det inte lite sent om det var 8 dagar efter ÄL?? Brukar inte ha mellanlandningar, men har inga symptom. 

• Anonym (Ardna)
    Palettbladet25 skrev 2025-02-24 12:25:18 följande:
    Jag är typ i samma båt som du.. sedan mitt ma i oktober har jag haft en lugealfas på ca 10-11 dagar.. nu hade jag mens i början på feb och ägglossning verkar ha varit nångong mellan 16-19 feb (har inte lärt mig att läsa diagrammen över tempning ännu). har sedan igår mensvärk o värk i hela bäckenet =mens på väg. Vem lyckas ha mens två gånger på årets kortaste månad? Känner mig så trasig.. 

Håller tummarna att det är er månad! 10-11 dagar är ändå möjligt, även om det är åt det kortare hållet av vad som är okej ❤️ Jag hade 11-12 dagar innan sonen. Har ni barn innan? Om inte kan du försöka tjata på din vårdcentral att du vill kolla upp det + sköldkörteln för att förebygga missfall. 
    Kan tipsa om fertility friend, den ger ett kors som visar dagen för äl om man tempar så slipper man hitta det själv ☺️ 

Hoppas kroppen lurar dig och det är ett plus på väg istället för mens 🤞 Hade du längre lutealfas innan ma? Beklagar verkligen, hoppas ni får er regnbåge snart! Jag var knäckt efter ett ma innan första barnet, fick remiss till psykolog efter ett tag hos kurator. Var till stort stöd med oron när vi ett år senare blev gravida igen 🙏

• Anonym (Ardna)
    Juli1990 skrev 2025-02-24 13:59:57 följande:

Jag behöver hjälp! 

var idag och gjorde VUL och hon kunde se att ägglossningen är i dagarna (dag 13 idag). Jag har äl-symtom och jag har testat med testlagrets tester enligt bifogad bild.. väldigt låga nivår dvs. 

Idag fick jag fast glad gubbe på CB lila test digitalt, det rosa är dock fortfarande negativt (rund ring). Vad ska man lita på? Fler som haft samma problem?

blir aningen förvirrad här :). försöker oss på ett syskon efter två missfall varav ett ma! 

Lita på gyn och ha bd åtminstone varannan dag tills du vet att det är över 🤩 
    Fortsätt testa med stickorna, jag tror du kommer få en ökning som sen går ner till nivån som var innan. Jag älskar inte cbs test då jag tycker de lever sitt eget liv precis som du skriver. 

Lycka till 🤞🍀

Svar på tråden BIM Mars 2025