Palettbladet25 skrev 2025-02-24 12:25:18 följande:
Jag är typ i samma båt som du.. sedan mitt ma i oktober har jag haft en lugealfas på ca 10-11 dagar.. nu hade jag mens i början på feb och ägglossning verkar ha varit nångong mellan 16-19 feb (har inte lärt mig att läsa diagrammen över tempning ännu). har sedan igår mensvärk o värk i hela bäckenet =mens på väg. Vem lyckas ha mens två gånger på årets kortaste månad? Känner mig så trasig..
Håller tummarna att det är er månad! 10-11 dagar är ändå möjligt, även om det är åt det kortare hållet av vad som är okej ❤️ Jag hade 11-12 dagar innan sonen. Har ni barn innan? Om inte kan du försöka tjata på din vårdcentral att du vill kolla upp det + sköldkörteln för att förebygga missfall.
Kan tipsa om fertility friend, den ger ett kors som visar dagen för äl om man tempar så slipper man hitta det själv ☺️
Hoppas kroppen lurar dig och det är ett plus på väg istället för mens 🤞 Hade du längre lutealfas innan ma? Beklagar verkligen, hoppas ni får er regnbåge snart! Jag var knäckt efter ett ma innan första barnet, fick remiss till psykolog efter ett tag hos kurator. Var till stort stöd med oron när vi ett år senare blev gravida igen 🙏