• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • Anonym (Ardna)
    drömmenomfamiljelivet skrev 2025-02-23 19:28:51 följande:
    Nu behöver jag verkligen hjälp!!!

är på äl+7 (ish) och jag tog ett test vid 14 bara för att jag varit så otroligt trött, har jätteont i brösten och kissat som en galning.
    tror jag kissade för mycket på testet för själva rutan blev för blöt och kontrolllinjen blev inte heeelt ifylld vilket ni kan se på bilden. Kollade på testet nu 5 timmar senare då jag kom hem efter lite ärenden och ser TILL MIN STORA förvåning två linjer?? varav teststrecket är rosa. kan jag lita på detta resultat??? Ska självklart testa igen imorgon men behöver all hjälp. Stämmer detta så kommer jag dö av lycka!! vi har försökt i snart 2 år!

Håller verkligen tummarna att det är något på gång 😍🙏
  • drömmenomfamiljelivet
    elliibellii skrev 2025-02-23 19:39:28 följande:
    Kassera och ta ett nytt test, både urin på ställen där det inte ska vara och 5h känns lite väl, men ja, det kan absolut finnas en liten knodd där inne!

Håller tummarna att du plussar "på rätt sätt" också Hjärta
    kanske var otydlig, menade på själva biten av testet som syns i rutan, att det kändes som att det aldrig torkade. ska självklart testa på nytt!!❤️

känns dock (om det nu är så att testet stämmer) som att det visar för tydligt också för att vara så tidigt? Jag menar 7-8 efter äl är ju inte speciellt lång tid :/
  • Anonym (5child)
    drömmenomfamiljelivet skrev 2025-02-23 20:05:08 följande:
    kanske var otydlig, menade på själva biten av testet som syns i rutan, att det kändes som att det aldrig torkade. ska självklart testa på nytt!!❤️

känns dock (om det nu är så att testet stämmer) som att det visar för tydligt också för att vara så tidigt? Jag menar 7-8 efter äl är ju inte speciellt lång tid :/
    Med ena barne plussade jag 6 dagar efter positivt äl-test. Läste trådar där sa att det var omöj, men tydligen ej. Med övriga barn plussade jag runt äl+8 

har du tagit ett nytt?
  • Aisof
    drömmenomfamiljelivet skrev 2025-02-23 20:05:08 följande:

Du kanske hade ägglossning tidigare än du trodde? Eller testade du? Annars är det väldigt tidigt ja.. Har tyvärr inga råd men jag hoppas att nästa test visar positivt ❤️
  • drömmenomfamiljelivet
    Anonym (5child) skrev 2025-02-23 20:23:05 följande:
    Med ena barne plussade jag 6 dagar efter positivt äl-test. Läste trådar där sa att det var omöj, men tydligen ej. Med övriga barn plussade jag runt äl+8 

har du tagit ett nytt?
    Tog ett nytt nu med typ den 20 kissen för idag😂 tycker mig se något svagt (vet ej om fl tar bort all kvalitet från bilden), men det är absolut inte lika starkt som det andra testet jag visade upp. Ska köpa fler imorgon🥰
  • drömmenomfamiljelivet
    drömmenomfamiljelivet skrev 2025-02-23 20:34:45 följande:
    Tog ett nytt nu med typ den 20 kissen för idag😂 tycker mig se något svagt (vet ej om fl tar bort all kvalitet från bilden), men det är absolut inte lika starkt som det andra testet jag visade upp. Ska köpa fler imorgon🥰
    En annan bild :)
  • Anonym (5child)

Jag ser faktiskt svaga streck på båda bilder! Avvakta 2-3 dagar så ska det nog bli starkare!

drömmenomfamiljelivet skrev 2025-02-23 20:49:06 följande:
    En annan bild :)
  • Anonym (Ardna)

Vi är ute innan vi var inne, mensen kom 6dpo 😭

Är inte stressad att bli gravid, men över att kunna bli det igen. Det går ju inte bli gravid med en lutealfas på fem dagar. 
    Är bara andra mensen efter första barnet och förses ägglossning, så hoppas det ska reda upp sig efter några cykler: Någon som haft kort lutealfas när mensen kom tillbaka? 

Stannar och hejar på er 🥳 Hoppas få se maasassor av plus i tråden 🙏

• Anonym (5child)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-02-24 06:50:15 följande:

Vi är ute innan vi var inne, mensen kom 6dpo 😭

Är inte stressad att bli gravid, men över att kunna bli det igen. Det går ju inte bli gravid med en lutealfas på fem dagar. 
    Är bara andra mensen efter första barnet och förses ägglossning, så hoppas det ska reda upp sig efter några cykler: Någon som haft kort lutealfas när mensen kom tillbaka? 

Stannar och hejar på er 🥳 Hoppas få se maasassor av plus i tråden 🙏

Är du säker på att det är mens? Tog du äl-test?
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (5child) skrev 2025-02-24 08:36:39 följande:
    Är du säker på att det är mens? Tog du äl-test?

Helt säker och också nöjd över normalt flöde, första mensen och ett tag efter operation under tiden vi försökte med första har jag haft extremt sparsam mens. Räckte med trosskydd tre dagar 🙄 Nu känns det mer normalt och hoppas den ska hålla i några dagar! 

Är helt okej med mens, hade bara önskat den lite senare. Vi ska inte gå all in med försök än, men välkomnar om det händer ❤️ Önskar mest av allt att cykeln ska stabiliseras så att vi har en chans att börja försöka senare i vår 🙏

Hade superfin ökning på testen i förra veckan och även en tempökning som sjunkit igen enligt min klocka. 

Svar på tråden BIM Mars 2025