Anonym (Ardna) skrev 2025-02-24 21:22:32 följande:
Håller tummarna att mars regnar plus ➕☔️🍀! D vitamin tror jag absolut på under vinterhalvåret åtminstone! Q10 skadar inte heller och omega 3 om du inte äter fisk ☺️
Jag är tvångsmässig med tandtråd och munhälsa för att jag för många år sen läste att det hade ett samband med livmodern på något vis. Så att inflammation i tandköttet kan göra det svårare att bli gravid 🙈 och det skadar ju inte att gå till tandläkaren och ta hand om sina tänder, så inget att förlora tänker jag 🤷?♀️
Jag försöker också vara noga med blodsockret och försöker undvika sötsaker (varierat resultat). samt att försöka laga så mycket mat som möjligt på rena råvaror och mindre med korv och annat processat. Också såna saker som man generellt mår bra av även om man inte försöker bli gravid 🙈
lycka till 🥰
Ska kolla upp Q10 och lite extra omega 3 skadar garanterat inte! Bor förvisso utomlands så får ganska mycket sol och slipper gråa Sverige ändå så vitaminerna kanske likväl kissas ut 😂
Jag äter på ganska som vanligt, lagar också det mesta från grunden och försöker bara hålla mig frisk och pigg både i kropp och själv!
Det med tänderna ska jag kika mer på! Tack för tips ☺️
Massa tummar för att det regnas plus!