Josiek6 skrev 2025-02-21 13:52:11 följande:
Jag hoppar också in i denna tråden.
fick mens idag och känner mig så deppig. Jag är snart 38 år och min sambo snart 48. i april har vi försökt i två år och har haft två missfall. Det senaste i juni förra året.
vi kanske kommer att få hjälp med ivf men det är ju inget som garanterar att man inte kommer få missfall igen. Det måste gå ett år från senaste missfallet säger vården. De har inte hittat något fel på någon av oss men varför blir det ingenting? Jag känner sådan hopplöshet. Jag har börjat snusa igen och undrar, hur mycket tror ni det påverkar att kunna bli gravid? Jag vet att jag borde sluta men det är så jäkla svårt. Självklart skulle jag sluta direkt om jag blir gravid.
Usch, tänk om jag aldrig kommer att få ett barn 😩
Beklagar verkligen, missfall är tufft 😞 förhoppningsvis har ni bara haft otur och nästa gång ni får plus på stickan så blir det bebis ❤️
Jag föll tillbaka till snuset ett tag när vi pga operation var tvungna att undvika under några månader när vi försökte med första barnet. Har aldrig varit så arg och besviken på mig själv innan eller efter, jo kanske att jag början. Kan inte låta bli att tänka att vi kanske sluppit vårt missfall och inte behövt två år av försök om jag aldrig använt nikotin. Skulle verkligen råda dig att sluta idag. Nikotinet försämrar blodtillförseln både till äggstockar och livmodern och kan därmed påverka både vilka resurser äggstockarna ksn ge äggen under tiden de mognar och slemhinnan i livmodern där det ska fösta. Klart man kan bli gravid samtidigt som man använder nikotin men om det är det lilla som vill till för att det ska gå vägen är det värt att leva utan 🙏 All välmening och lycka till ❤️