• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Anonym (blomman) skrev 2025-03-02 06:58:14 följande:

Hej! Har följt tråden men inte skrivit något förrän nu. Har BIM på torsdag så chansade med ett test imorse, som var negativt 😞 inget är ju över förrän mensen kommer, men hoppet försvann ändå. Kommer mensen så tar vi nog paus i 1-2 mån innan vi börjar försöka igen. Har dock snart försökt i ett år (sen maj-24) så snart dags att ta hjälp. Detta är första barnet och jag längtar så. Är nedbruten av negativa test månad efter månad 😭

Åh vad tufft. Jag hade väldigt svårt att bli gravid under ett par år. Har du tittat något på Vulverinkoos på Instagram.  Hennes råd gav hjälp så att jag fick mina 4 senaste barn 💕
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Palettbladet25 skrev 2025-03-02 07:19:53 följande:
    Jag dör 😭😭😭
    har följt alla trådar sen typ november men inte skrivit så mycket men ni alla har varit en trygghet i smyg, att lösa det ni skriver, se er ha gått igenom samma som jag, ni som lyckas, vi som inte lyckas. tack till er ❤️ nu hoppas jag bara att detta mirakel kan stanna denna gång ❤️
    Åååå men grattis!! 🥳🥳🥳💕
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Joss4n94 skrev 2025-03-02 07:28:44 följande:

Behövde höra det! Jag försöker att inte ge upp men jag är inte klok på vad som händer just nu 😄

Jag är på 30 dpo och ÄL+13 idag. Min lutealfas har varit i snitt 10 dagar (ofta runt 8-9) och cykeln aldrig längre än 28 dagar tidigare. Vi försöker med första barnet sen augusti. 

Har tagit 2st CB ultratidigt, negativa. Imorse tog jag ett vanligt CB digital, negativt. Tycker de ultratidiga borde gett utslag?

Känner inga symtom på PMS som jag vanligtvis brukar känna och tempen håller sig fortsatt hög. Det enda jag känt som jag aldrig har känt förut är typ som små stickningar i nedre magen i torsdags- och fredagskväll. 

Med en så kort lutealfas skulle du kanske behöva lite extra progestoron 💕
  • Joss4n94
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-03-02 08:27:28 följande:
    Med en så kort lutealfas skulle du kanske behöva lite extra progestoron 💕

Ja, jag kontaktade vården och frågade efter det, men fick som svar att vi inte försökt i ett år än och jag är under 35. Så får väl försöka till augusti och sen se om jag kan få det?

När jag gick förbi ÄL+10 häromdagen utan mens i sikte tänkte jag att jag kanske haft tur att det ordnat upp sig naturligt, vi får la se vad som händer kommande dagar😅

• Anonym (Hoppaspånr3)

Åh så kul o läsa ikapp och se många plus i tråden, håller tummarna att alla vill stanna och vi som är kvar får se plus med ❤️

Mina LH testen o temp lever sitt egna liv nu efter ägglossning så får se om jag ens hade denna månad men hoppet är det sista som lämnar en ❤️

• Siripiri
    Joss4n94 skrev 2025-03-02 09:01:31 följande:

Ja, jag kontaktade vården och frågade efter det, men fick som svar att vi inte försökt i ett år än och jag är under 35. Så får väl försöka till augusti och sen se om jag kan få det?

När jag gick förbi ÄL+10 häromdagen utan mens i sikte tänkte jag att jag kanske haft tur att det ordnat upp sig naturligt, vi får la se vad som händer kommande dagar😅

men gud vad snålt av dem.. jag sade bara till min gynekolog att vi fått tre tidiga missfall/kemiska gravidteter och hon skrev ut det direkt♥️ har inte börjat använda en pga blev ju ett X innan jul sen har vi ju pausat. 

Hoppas det är ett plus som väntar ♥️

• Anonym (Hoppaspåtur)
    Joss4n94 skrev 2025-03-02 09:01:31 följande:

Har du kollat in "Moodmama" . De säljer progestoron kräm. Den hjälpte mig. Du kan ju kika och läsa recensioner på deras hemsida 💕
  • Joss4n94
    Siripiri skrev 2025-03-02 11:05:46 följande:

men gud vad snålt av dem.. jag sade bara till min gynekolog att vi fått tre tidiga missfall/kemiska gravidteter och hon skrev ut det direkt♥️ har inte börjat använda en pga blev ju ett X innan jul sen har vi ju pausat. 

Hoppas det är ett plus som väntar ♥️

Beklagar att du gått igenom det! ❤️ 

Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-03-02 12:40:52 följande:
    Har du kollat in "Moodmama" . De säljer progestoron kräm. Den hjälpte mig. Du kan ju kika och läsa recensioner på deras hemsida 💕
    Tack för tips!! ❤️

Svar på tråden BIM Mars 2025