• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • Annpor
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-03-03 17:34:54 följande:
    Provera är till för att framkalla blödning. Inte för fertilitet.  Eller hur vill din läkare använda den?

Med en kort lutealfas skulle jag fråga om du inte kan få progestoron utskrivet. Om inte,  kolla moodmama och progestoron kräm 💕. Läs recensioner först.

Jo precis, tror att hon menar att mina cykler är så långa att det är därför Provera skrivits ut. Ska ringa imorgon och fråga om det verkligen är så, för läste på lite själv nu i em om det här och hamnade i lite funderingar. 

Tack för tipset om Progesteron,  ska läsa på lite om det också! Har dock alltid haft lutealfaser på 10-11 dagar och blivit gravid två gånger inom 1,5 år. 

• Siripiri
    Annpor skrev 2025-03-03 19:37:21 följande:

Jo precis, tror att hon menar att mina cykler är så långa att det är därför Provera skrivits ut. Ska ringa imorgon och fråga om det verkligen är så, för läste på lite själv nu i em om det här och hamnade i lite funderingar. 

Tack för tipset om Progesteron,  ska läsa på lite om det också! Har dock alltid haft lutealfaser på 10-11 dagar och blivit gravid två gånger inom 1,5 år. 

Progesteron efter ÄL skulle jag med testa på ♥️ Det är ju så himla viktigt för att kroppen ska behålla fostret.  Jag hoppas det ska vara min räddning sen när vi kör igång igen. Det är ju standard inom IVF verkar det som att ta såna vagitorier Efter att man implanterat ägget. 

sen kanske jag fått om bakfoten, men är det inte letrozole man ska ta om man har långa cykler? 🤔 

• Juli1990
    Elisand skrev 2025-03-03 16:58:16 följande:
    Åh, samma här och skulle nog också vilja vänta med att testa egentligen. Besvikelsen blir så stor!
    Men, vi ska hälsa på min familj i helgen och de bor jättelångt bort så kommer nog ändå ta ett tidigt test på fredag för OM jag är gravid skulle det vara så kul att kunna berätta det för mina systrar i person.

Jag förstår verkligen det! 

Håller alla tummar jag kan på fredag! <3

• Anonym (blomman)
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-03-02 08:24:31 följande:
    Åh vad tufft. Jag hade väldigt svårt att bli gravid under ett par år. Har du tittat något på Vulverinkoos på Instagram.  Hennes råd gav hjälp så att jag fick mina 4 senaste barn 💕
    Nej faktiskt inte, får kanske kika rundor där. Gick in där precis men vet inte ens vart jag ska börja läsa, verka finnas hur mycket som helst 😂 men tack för tipset ❤️
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Annpor skrev 2025-03-03 19:37:21 följande:

Letrozole skrivs ut för att hjälpa till att få ägglossning vid tex pco. Provera skrivs också ut vid pco då man har långa cykler, men då för att få en mens och kunna starta om. 

Jag har 9-11 dagar i lutealfas,  hade inte haft några av mina 4 "sist kommande" barn om det inte vore för progestoron krämen 💕
  • Anonym (Azil)

Vad är det som skeeeer? Är BIM +1 idag och fick resultatet nedan. Det är läst inom rätt tid, men är ju inte lika ?skarp? hela vägen. Ogiltigt?
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Rhea skrev 2025-03-03 14:42:23 följande:
    Ja verkligen då har du ju ÄL! det är ju super! Hoppas att det går vägen nu då!  Om temp och tester funkar för dig så kör på det! Sekretmetoden handlar egentligen bara om att ha lite koll på flytningarna, när de ändrar karaktär och blir liksom äggviteliknande så är det ÄL på gång. Det kändes skönt att ha det som backup när testerna sa olika saker tyckte jag😊 Tack!! ❤️❤️
    Jag har inte så mycket flyttningar, aldrig haft och då är det barn nummer 4 jag försöker mig på..
  • Zozoi
    Anonym (Azil) skrev 2025-03-04 08:04:04 följande:

Vad är det som skeeeer? Är BIM +1 idag och fick resultatet nedan. Det är läst inom rätt tid, men är ju inte lika ?skarp? hela vägen. Ogiltigt?
    Det där känns väl som ett solklart plus? Grattis! ☺️
  • Anonym (N)
    Anonym (Sandlar) skrev 2025-03-04 08:57:39 följande:

😍😍😍
    Grattis! hur många dagar efter ägglossning plussade du? 
Svar på tråden BIM Mars 2025