• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • Lorainza
    Anonym (Sandlar) skrev 2025-03-03 06:47:59 följande:

Tog ett test idag RFSU testa tidigt och även det lika. Så svagt rosa att det nästan är omöjligt att avgöra om jag ser i synet eller inte? 😅 kan jag våga hoppas lite? 

Jag tror inte du ser i syne.. för jag ser också två streck!🥹❤️
  • Anonym (ÖnskarSladdis)

Grattis till alla er som plussat! 

• Rhea

Grattis till alla som har plussat!! ❤️

Jag kommer nog att ta ett test imorgon, har bim 5/3, men oklart egentligen, min cykel var 49 dagar sist.

• Anonym (ÖnskarSladdis)
    Rhea skrev 2025-03-03 08:17:38 följande:

Grattis till alla som har plussat!! ❤️

Jag kommer nog att ta ett test imorgon, har bim 5/3, men oklart egentligen, min cykel var 49 dagar sist.

Brukar du ha så lång cykel? Själv har jag precis överlevt första cykeln efter MF, den var 37 dagar och jag upplevde den som en evighet
  • Elisand
    Juli1990 skrev 2025-03-02 20:26:49 följande:

Grattis till alla som plussat 😍. 

Håller tummarna för oss andra också! Även om jag själv känner mig skeptisk till att det blir något denna månaden :(. 
    En fråga, tidigare har jag tänkt att jag helst inte vill ha ett ?decemberbarn? på grund av ?synd om barnet/rs-virus etc? men nu känner jag nog att vi kommer köra på oavsett och se hur det blir, hur resonerar ni andra? ❤️

Tanken har slagit mig just kring rs och sjukdomstider med kring när jag skulle vilja att barnet kom, men sen vi började försöka så är nog de tankarna ganska sådär att - det blir bra när som helst, allt löser sig. <3 
    Vi är inne på 6e försöket och jag skulle inte vilja "missa" en månad av försök. För mig har barnaförsökandet ödmjukat mig ganska mycket kring önskningar överlag. Och idén om att man ska kunna kontrollera saker, för det går ju inte. 
  • Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-03-03 10:30:26 följande:
    Tanken har slagit mig just kring rs och sjukdomstider med kring när jag skulle vilja att barnet kom, men sen vi började försöka så är nog de tankarna ganska sådär att - det blir bra när som helst, allt löser sig. <3 
    Vi är inne på 6e försöket och jag skulle inte vilja "missa" en månad av försök. För mig har barnaförsökandet ödmjukat mig ganska mycket kring önskningar överlag. Och idén om att man ska kunna kontrollera saker, för det går ju inte. 
    Vi kommer nog inte undvika december även om vi inte kommer gå all in förrän vi fått klartecken från läkare och vet att jag har en lutealfas som ger möjlighet för ett ägg att fästa. Vi fick vår första i oktober och det är fantastiskt. Man ska ändå inte ut med dem bland folk de två första månaderna och vinterbebisar börjar bli lite större framåt våren när man kan komma ut mer 🥰 så man kan gosa sig igenom de mörka månaderna med nyföd 😍
    Vi valde också att vaccinera rs, men höll ändå bebis för oss själva i början ❤️
  • Zozoi
    Lorainza skrev 2025-03-03 06:42:53 följande:

Det är en så speciell känsla när det digitala testet äntligen bekräftar det, plötsligt blir det så verkligt. Nu vågar jag äntligen lita på det!!🥹

Kommer hänga kvar i tråden och följa er andra, och hålla tummarna för att det dyker upp många plus nu under mars!❤️

Stort grattis, så fantastiskt! 🙌❤️
  • Lorainza
    Zozoi skrev 2025-03-03 10:43:43 följande:
    Stort grattis, så fantastiskt! 🙌❤️
    Tack!❤️😍
  • Rhea
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-03 08:31:28 följande:
    Brukar du ha så lång cykel? Själv har jag precis överlevt första cykeln efter MF, den var 37 dagar och jag upplevde den som en evighet
    Åh, jag beklagar MF ❤️❤️ ja, det är så drygt med långa cykler i detta skede i livet. 

Nja, jag brukar ha 34 dagar, har pco. Men jag har haft enorm stress (inte bara med att försöka bli gravid) de senaste månaderna som har dragit ut på cyklarna. Var helt fel ute med ägglossning sist (runt nyår), så nu är det mitt andra försök, hade ÄL 15/2, haha helt sjukt lång tid att vänta in 😅
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Rhea skrev 2025-03-03 11:28:45 följande:
    Åh, jag beklagar MF ❤️❤️ ja, det är så drygt med långa cykler i detta skede i livet. 

Nja, jag brukar ha 34 dagar, har pco. Men jag har haft enorm stress (inte bara med att försöka bli gravid) de senaste månaderna som har dragit ut på cyklarna. Var helt fel ute med ägglossning sist (runt nyår), så nu är det mitt andra försök, hade ÄL 15/2, haha helt sjukt lång tid att vänta in 😅
    Tack snälla Hjärta

Ah, jag hade ÄL sist 13/2, nu säger appen att jag ska ha 18/3, men svårt att tro att det stämmer, brukar ha 30 dagars cykel vanligtvis... Ska också på andra försöket nu.. men maken är 50 så vi har satt deadline fram till sommaren på bebisverkstaden.. 
Svar på tråden BIM Mars 2025