• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • Annaalexandras

Grattis alla som plussat! ❤️
    Jag hade BIM igår men testen är fortfarande positiva även på testa tidigt test så antingen blev det inget eller så är det en kemisk graviditet. Ingen mens än dock!
    Men jag hänger kvar här till nästa cykel, borde ha BIM i slutet av månaden beroende på när mensen kommer.

• Juli1990
    Elisand skrev 2025-03-03 10:30:26 följande:
    Tanken har slagit mig just kring rs och sjukdomstider med kring när jag skulle vilja att barnet kom, men sen vi började försöka så är nog de tankarna ganska sådär att - det blir bra när som helst, allt löser sig. <3 
    Vi är inne på 6e försöket och jag skulle inte vilja "missa" en månad av försök. För mig har barnaförsökandet ödmjukat mig ganska mycket kring önskningar överlag. Och idén om att man ska kunna kontrollera saker, för det går ju inte. 

Ja men verkligen! Jag känner samma som dig ❤️. 

Man blir verkligen mer ödmjuk av hela situationen och eftersom vårt första barn blev till så enkelt trodde jag att jag kunde planera även andra, så har det inte varit med två missfall och nu flera försök utan resultat är jag väldigt ödmjuk. 
    När hade du BIM? Håller tummarna ❤️

• Rhea
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-03 11:34:38 följande:
    Tack snälla Hjärta

Ah, jag hade ÄL sist 13/2, nu säger appen att jag ska ha 18/3, men svårt att tro att det stämmer, brukar ha 30 dagars cykel vanligtvis... Ska också på andra försöket nu.. men maken är 50 så vi har satt deadline fram till sommaren på bebisverkstaden.. 
    Jag körde på digitala tester men framförallt sekretmetoden denna gång, den känns ändå som den säkraste metoden om man har väldigt oregelbunden cykel! Jag håller alla tummar jag har för er!!
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Rhea skrev 2025-03-03 13:46:21 följande:
    Jag körde på digitala tester men framförallt sekretmetoden denna gång, den känns ändå som den säkraste metoden om man har väldigt oregelbunden cykel! Jag håller alla tummar jag har för er!!
    Jag har ingen aning om hur man gör sekretmetoden men tror ju att jag har ÄL eftersom jag ändå lyckades bli oplanerat gravid i december/januari. Jag tempar och tar digitala tester.

Tack, och detsamma Hjärta
  • Elisand
    Juli1990 skrev 2025-03-03 12:13:27 följande:

Ja men verkligen! Jag känner samma som dig ❤️. 

Man blir verkligen mer ödmjuk av hela situationen och eftersom vårt första barn blev till så enkelt trodde jag att jag kunde planera även andra, så har det inte varit med två missfall och nu flera försök utan resultat är jag väldigt ödmjuk. 
    När hade du BIM? Håller tummarna ❤️

Tack <3 Jag har bim 11/3, är på äl+6 idag. Men är så i känslan och rädslan just nu att det inte kommer gå för oss :( Trodde det skulle vara så lätt att bli gravid, för det är liksom det man (jag i alla fall) blir matad med hela tiden... Jag håller tummarna för oss alla! Och dig också även om du också kände dig lite skeptiskt inställd just nu <3 Har du bim snart?
  • Annpor

Dag 43 i cykeln, Äl+13 men inget plus. Ger snart upp på riktigt... Känns så nedslående och tufft varje månad utan plus vilket säkert fler av er känner igen er i. Skillnaden för oss är att vi förlorat ett barn och nu i höstas haft en missfall också. Så väldigt tufft väg mot ett levande barn. Brukar ha en cykel på 34 dagar cirka och ägglossning runt 23-24 dagen. 

Blev förslagen att prova Provera av min läkare. Någon som har erfarenhet av det och kan vara snäll att berätta lite om det? Hoppas, hoppas nån har erfarenhet av det. 

• Juli1990
    Elisand skrev 2025-03-03 14:25:57 följande:
    Tack <3 Jag har bim 11/3, är på äl+6 idag. Men är så i känslan och rädslan just nu att det inte kommer gå för oss :( Trodde det skulle vara så lätt att bli gravid, för det är liksom det man (jag i alla fall) blir matad med hela tiden... Jag håller tummarna för oss alla! Och dig också även om du också kände dig lite skeptiskt inställd just nu <3 Har du bim snart?

Tack själv <3. Ja men verkligen.. man blir ju matad av det från tidig ålder så det är rätt knäckande när det tar sån tid! :( 
    jag håller alla tummar jag kan!! 

Tror jag har BIM 13-14/3 om allt stämmer, så det är en lång väntan kvar. Har bestämt mig för att inte ta test denna gång innan, blir så oroligt besviken av att se ett blankt test! 

• Rhea
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-03 13:52:49 följande:
    Jag har ingen aning om hur man gör sekretmetoden men tror ju att jag har ÄL eftersom jag ändå lyckades bli oplanerat gravid i december/januari. Jag tempar och tar digitala tester.

Tack, och detsamma Hjärta
    Ja verkligen då har du ju ÄL! det är ju super! Hoppas att det går vägen nu då!  Om temp och tester funkar för dig så kör på det! Sekretmetoden handlar egentligen bara om att ha lite koll på flytningarna, när de ändrar karaktär och blir liksom äggviteliknande så är det ÄL på gång. Det kändes skönt att ha det som backup när testerna sa olika saker tyckte jag😊 Tack!! ❤️❤️
  • Elisand
    Juli1990 skrev 2025-03-03 14:31:11 följande:

Tack själv <3. Ja men verkligen.. man blir ju matad av det från tidig ålder så det är rätt knäckande när det tar sån tid! :( 
    jag håller alla tummar jag kan!! 

Tror jag har BIM 13-14/3 om allt stämmer, så det är en lång väntan kvar. Har bestämt mig för att inte ta test denna gång innan, blir så oroligt besviken av att se ett blankt test! 

Åh, samma här och skulle nog också vilja vänta med att testa egentligen. Besvikelsen blir så stor!
    Men, vi ska hälsa på min familj i helgen och de bor jättelångt bort så kommer nog ändå ta ett tidigt test på fredag för OM jag är gravid skulle det vara så kul att kunna berätta det för mina systrar i person.
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Annpor skrev 2025-03-03 14:29:53 följande:

Dag 43 i cykeln, Äl+13 men inget plus. Ger snart upp på riktigt... Känns så nedslående och tufft varje månad utan plus vilket säkert fler av er känner igen er i. Skillnaden för oss är att vi förlorat ett barn och nu i höstas haft en missfall också. Så väldigt tufft väg mot ett levande barn. Brukar ha en cykel på 34 dagar cirka och ägglossning runt 23-24 dagen. 

Blev förslagen att prova Provera av min läkare. Någon som har erfarenhet av det och kan vara snäll att berätta lite om det? Hoppas, hoppas nån har erfarenhet av det. 

Provera är till för att framkalla blödning. Inte för fertilitet.  Eller hur vill din läkare använda den?

Med en kort lutealfas skulle jag fråga om du inte kan få progestoron utskrivet. Om inte,  kolla moodmama och progestoron kräm 💕. Läs recensioner först.
Svar på tråden BIM Mars 2025