• Anonym (Steve)

Fred i Ukraina

Kommer Usa att skapa fred i Ukraina nu?

• Svar på tråden Fred i Ukraina
  • Tow2Mater
    Tom Araya skrev 2025-03-05 18:02:53 följande:
    ...och DOGE har presenterat uppgifter som säger att att USA har givit bidrag specifikt för "högre utbildning" och inte till det mera allmänna utbildningsväsendet i Ukraina?
    Jag läser mer än gärna mer om det om du har något att länka till.
    Jag gav dig link,om du inte tror på det och vill gräva vidare var så god. Tror du amerikanska skattebetalare mår bättre av att sponsra Ukrainas högre utbildning om det ingår i en klumpsumma till 'det mera allmänna utbildningsväsendet'.
  • Tow2Mater
    Tom Araya skrev 2025-03-05 18:11:51 följande:
    Visst har jag det.

Om man går igenom alla dina inlägg så framgår ett tydligt stöd, gillande och ställningstagande för Trump och Putin.
    Din tolkning.
  • Anonym (Steve)
    Tom Araya skrev 2025-03-05 17:36:24 följande:
    Jag tror att Ukraina är beredda på att et fredsavtal kommer att innebära att de måste släppa ifrån sig land och jag uppfattar det som att Zelinskyj har förlikat sig med det och även andra eftergifter.

Men det är helt orimligt att bara Ukraina ska göra eftergifter och Ryssland inga.
    Ryssland är inte nöjda med vad de har tagit, de vill ha mer. Ryssland är en hungrig mun som biter av dig hela handen om du ger den lillfingret.
    Det var väl det Trump hade föreställt sig. De tänkte sig väl skapa fred genom att ge Putin det han vill. Visst, det skulle säkert generera fred. Trump hade fått nobelpris plus Ukrainas mineraler plus ett samarbete med Putin. Kanske inte en långvarig fred då diplomati handlar om att få folk relativt nöjda. Går inte att skapa fred med en missnöjd sida.

Trump har nog underskattat hur pass beroende usa är av att hålla sig väl med Europa. Tror också att han överskattar  de positiva effekterna av att vara polare med Putin. Ryssen skiter i usa. En ryss skulle antagligen spotta på marken mot en amerikan.

Usa har alltid varit duktiga på att via medier framställa usa som ett bra land. Jag vågar påstå att det är den främsta faktorn som har gjort usa framgångsrikt. Alla ville blir polare, bedriva handel och få en glimt av the american way.

Nu börjar bilden förändras till det negativa från Europas håll. Pga Trump, pga hans vurm för Putin. Börsen rasar live pga hans uttalanden och fientliga hållning. Han borde anstränga sig för att förändra detta, och då innefattas bland annat ett stöd för Ukraina.

Ett land är starkt när alla andra länder gillar landet. Han borde förstå det om han hade tänkt göra america great again. Det är ganska simpelt egentligen. Sverige är relativt framgångsrikt för att andra länder gillar Sverige. Finns otaliga exempel.
  • Anonym (Steve)
    Tow2Mater skrev 2025-03-05 18:14:31 följande:
    Din tolkning.
    Det är väl uppenbart att du stödjer allt Trump gör. Varför hymla med det? Du har rätt till din åsikt. Den är ju inte neutral.
  • Tow2Mater
    Anonym (Steve) skrev 2025-03-05 18:20:31 följande:
    Det är väl uppenbart att du stödjer allt Trump gör. Varför hymla med det? Du har rätt till din åsikt. Den är ju inte neutral.
    Nej jag stödjer inte alls allt han gör.

Var har jag sagt jag är neutral? Ar ytterligheterna de enda du och vissa andra här ser och antar? Antingen stödjer man allt Trump gör, eller så är man neutral eller är emot allt han gör?
  • flemens
    Tow2Mater skrev 2025-03-05 17:54:26 följande:
    DOGE utreder, det är deras uppgift. Och tills annat bevisats går jag på vad de säger.

Hur anser du att du vet du vart usa's skattepengar går bättre än usa själv?

Så, du går på att 50 miljoner dollar har använts till Hamas med kondomer för att de inte ska föröka sig? Du har gått på att det sparats miljarder på att sparka folk som har till uppgift att skydda USA mot kärnvapenattacker, som har till uppgift att skydda USA mot fågelinfluensan (som gjort att jänkarna, även dina polare i MAGA) gnäller över att äggpriset är högt och brist på ägg? Eller "besparingen på 8 miljarder dollar" när det kom till ICE som egentligen bara handlade om 8 miljoner dollar? Eller när DOGE listade en "besparing" hos jordbruksdepartementet på "hundratals miljoner dollar" som DOGE listat hos jordbruksdepartementet fyra gånger? Eller DOGE's påstående om att de "sparat triljoner med dollars" när de i själva verket sparat knappt två miljarder dollar när kompetenta människor granskat det?

Jag tycker att du ska titta på annat än din bubbla på youtube och FOXNews och News Max (du vet det som faktiskt är "fake media" i dess egentliga bemärkelse)

• Tom Araya
    Trump's Disastrous Meeting with Zelenskyy; Graham's Brazen Ukraine Flip Flop: A Closer Look

Seth takes a closer look at Trump and JD Vance's uncomfortable and tense meeting with Ukrainian President Zelenskyy and Lindsey Graham going from praising Zelenskyy to calling for his resignation.

• Anonym (flemens)

Jag har alltid varit emot det som kallas "woke" men dess motsvarigheter hos "MAGA" är minst lika "woke" i dess mest perversa betydelse, fast tvärtom.

• flemens
    Anonym (flemens) skrev 2025-03-05 18:45:18 följande:

Jag har alltid varit emot det som kallas "woke" men dess motsvarigheter hos "MAGA" är minst lika "woke" i dess mest perversa betydelse, fast tvärtom.

När jag postade detta inlägg enligt mitt konto så "fastnade jag i spamfiltret" men inte när jag postar det som "anonym" Intressant.. :)
  • Mentat

Just nu känns det som om KGB har lyckats med den mest magnifika kuppen genom tiderna: Att få in sin agent i Vita Huset!

Svårt att få ihop USA:s totala helomvändning till Kremls sida på andra sätt...

Svar på tråden Fred i Ukraina