• Anonym (Anonym123)

Vad händer i min kropp?

är en tjej på 32år, inge alkohol,nikotin,koffein eller droger.
    160cm lång, 60 kg.
    tränar inte men rör på mig varje dag. 

lider i stort sätt varje dag av nedan symptom, vissa dagar lite bättre, men mår aldrig helt bra? 

Suddig syn 

Hjärndimma

Dålig balans 

Muskelsvaghet i rygg 

Yrsel 

ostadig gång

Stickningar i underarmar, vader fötter och händer 

Hög puls

Svimningskänslor

Andfåddhet 

Förstoppning 

Svag 

Orkeslös

någon som har förslag på vad det kan vara?
    äter varje dag b12, d vitamin och magnesium.
    runt mens äter jag även järn.

har själv läst mig till att det låter som b12 brist? Men senaste provtagningen visade P?Kobalamin Resultat: 370 pmol/L. 

Har vid 2 gånger i mitt liv haft brist på folsyra, men det har ordnat upp sig när jag ätit tablett. 

• Svar på tråden Vad händer i min kropp?
  • Deeru
    Anonym (Anonym123) skrev 2025-03-15 10:50:35 följande:

Jag gick till en naprapat förut, och kändes inte som han ville knäcka mig. Slutade bara med att jag fick massage i 1h. vet inte om jag behövde knäckas ifs. 

Min naprapat knäcker ytterst lite. För som hon säger "jag vet vad som drar i vad" Men hon knäcker absolut också. Även bland naprapater får man kanske leta lite tills man hittar den rätta. Sen är det ju ingen mirakelkur, man kan inte bara gå en gång. 

Bor du i stockholm kan jag rekomendera min :)

• Anonym (Ida)
    Anonym (Anonym123) skrev 2025-03-15 10:58:40 följande:

Det är det som skrämmer mig mest, ska jag leva såhär resten av livet? Känner ju dessutom att det påverkar mitt psyke mer och mer. Snart kommer jag väl knappt våga mig ut. 

ja jag har varit hos sjukgymnast ett antal gånger. Men samma där, jag märker ingen skillnad och tappar motivationen att gå dit. 

jag vet inte riktigt vad jag behöver för att komma ur det här, eller iaf bli bättre och få en fungerande vardag.
    Ibland tänker jag att jag skulle behöva en sjukskrivning för att ha ork för att jobba på att bli bättre.
    nu jobbar jag, hämtar barn, och gör allt som krävs för barnen. Sen dör jag kl 7-8 och har ingen energi kvar att fokusera på mig. 
    finns ju egentligen tid till att träna och göra övningar, men energin finns ju inte. bland annat för det tar massa energi att ens stå upp. 

Håller med, känner likadant.
    Nu har jag hittat nåt jag ska pröva när jag googlade runt. Stratch original från apoteket.
    Har du prövat ipaflex eller paraflex för att få musklerna att slappna av?
    tror faktist det är spänningar och nån obalans i kroppen på nåt vis.
    Det är mycket med små barn och man stressar utan att veta. Har man då spänningar i kroppen innan kan det nog bli så här.
  • Anonym (Ida)
    Deeru skrev 2025-03-14 17:05:35 följande:

Läste även lite av det du skrev om nacken, jag har ett gäng diskbråck i min nacke. Går regelbundet till en naprapat (skulle aldrig gå till en kiropraktor) Det tog tid, men alla dessa behandlingar har verkligen gjort under för kroppen. Går en gång i månaden för att hålla  kroppen i skick.

Hur känns diskbråck i nacken? 
    Får man yrsel eller värk?

• Anonym (Anonym123)
    Deeru skrev 2025-03-15 11:57:11 följande:

Min naprapat knäcker ytterst lite. För som hon säger "jag vet vad som drar i vad" Men hon knäcker absolut också. Även bland naprapater får man kanske leta lite tills man hittar den rätta. Sen är det ju ingen mirakelkur, man kan inte bara gå en gång. 

Bor du i stockholm kan jag rekomendera min :)

Ja jag bor i stockholm och tar gärna tips :)
  • Deeru

Kunde plötsligt inte citera av någon anledning. Men vilken tur att du bor här :D Kontakta Anna Konradsson på Forma. Hon är dessutom specialutbildad för nackar :)

• Anonym (Anonym123)
    Anonym (Ida) skrev 2025-03-15 11:57:31 följande:
    Håller med, känner likadant.
    Nu har jag hittat nåt jag ska pröva när jag googlade runt. Stratch original från apoteket.
    Har du prövat ipaflex eller paraflex för att få musklerna att slappna av?
    tror faktist det är spänningar och nån obalans i kroppen på nåt vis.
    Det är mycket med små barn och man stressar utan att veta. Har man då spänningar i kroppen innan kan det nog bli så här.

Alltså jag hoppar väldigt mycket emellan om det är spänningar, neurologiskt eller brist på något. 
    eller kanske ett samband av allt? 

jag är tyvärr en väldigt spänd och lättstressad människa. Lite av en perfektionist och övertänker väldigt mycket. 
    så pga den delen tror jag att det är spänningar. 

har också ganska grov pms, vilket gör att jag tror det även kan vara hormonellt. 

anledningen till att jag kan tro det är brist på något, är för att jag har som ung kollat tarmarna och allt tarmhår var borta. Så tänker att om de fortfarande är borta eller försvunnit igen och min kropp inte tar upp det min kropp behöver. 
    min hjärndimma och syn kan även förbättras efter jag ätit. och jag är ändå väldigt noga med att äta typ varannan timme, men även under tiden emellan hinner jag säcka ihop.
    också om jag ätit dålig middag dagen innan så kan jag typ känna mig döende på morgonen, som om jag inte ätit på flera veckor och exakt all energi försvunnit. Kan knappt resa mig ur sängen och gå och göra frukost. 
    ( jag har läkarbesök snart och ska be om att få göra gastroskopi igen) 

igår hade jag sån extrem smärta i ryggen och det kändes verkligen som alla symptom blev värre av det. Var helt skakig och kände knappt att mina ben kunde bära mig. 

känner du igen dig i att vissa symptom kan bättras av att äta?

Vad är stratch original? 

nej har inte testat något för att få musklerna att slappna av, men är nog villig att testa det.
    har du testat? 

• Anonym (Anonym123)
    Deeru skrev 2025-03-15 12:47:30 följande:

Kunde plötsligt inte citera av någon anledning. Men vilken tur att du bor här :D Kontakta Anna Konradsson på Forma. Hon är dessutom specialutbildad för nackar :)

Tack snälla! 
  • Deeru
    Anonym (Anonym123) skrev 2025-03-15 12:54:32 följande:
    Tack snälla! 
    Lycka till!
  • Anonym (Ida)
    Anonym (Anonym123) skrev 2025-03-15 12:52:46 följande:

Alltså jag hoppar väldigt mycket emellan om det är spänningar, neurologiskt eller brist på något. 
    eller kanske ett samband av allt? 

jag är tyvärr en väldigt spänd och lättstressad människa. Lite av en perfektionist och övertänker väldigt mycket. 
    så pga den delen tror jag att det är spänningar. 

har också ganska grov pms, vilket gör att jag tror det även kan vara hormonellt. 

anledningen till att jag kan tro det är brist på något, är för att jag har som ung kollat tarmarna och allt tarmhår var borta. Så tänker att om de fortfarande är borta eller försvunnit igen och min kropp inte tar upp det min kropp behöver. 
    min hjärndimma och syn kan även förbättras efter jag ätit. och jag är ändå väldigt noga med att äta typ varannan timme, men även under tiden emellan hinner jag säcka ihop.
    också om jag ätit dålig middag dagen innan så kan jag typ känna mig döende på morgonen, som om jag inte ätit på flera veckor och exakt all energi försvunnit. Kan knappt resa mig ur sängen och gå och göra frukost. 
    ( jag har läkarbesök snart och ska be om att få göra gastroskopi igen) 

igår hade jag sån extrem smärta i ryggen och det kändes verkligen som alla symptom blev värre av det. Var helt skakig och kände knappt att mina ben kunde bära mig. 

känner du igen dig i att vissa symptom kan bättras av att äta?

Vad är stratch original? 

nej har inte testat något för att få musklerna att slappna av, men är nog villig att testa det.
    har du testat? 

Jag är precis som du som person. Därav jag tror detta skapas av spänningar lättare hos oss än hos vissa andra.
    Känner igen det där med skakningar i benen så de knappt kan bära! Det får jag värst just vid mens! Tror det beror på att man svullnar i kroppen då då det trycker på muskler och nerver ännu mer. Jag har också ont i ryggen så nu har jag lite svårt att bära eller böja mig!! Därav tror jag det går ner i benen! Man blir spänd i benen av ångest står det och av att gå runt och försöka hålla balansen hela dagarna.
    Tror det första jag fick för många år sedan var nåt muskelavslappnande men det hjälpte inte då. Kanske ska testa igen.
    Nej känner inte att några symtom förbättras av att äta men däremot blir jag definitivt piggare av att äta ofta men det blir man väl. Nån skrev ju testa glutenfritt så det kanske man borde göra? Tänk om vi är allergiska!
  • Anonym (Anonym123)
    Anonym (Ida) skrev 2025-03-15 15:16:57 följande:
    Jag är precis som du som person. Därav jag tror detta skapas av spänningar lättare hos oss än hos vissa andra.
    Känner igen det där med skakningar i benen så de knappt kan bära! Det får jag värst just vid mens! Tror det beror på att man svullnar i kroppen då då det trycker på muskler och nerver ännu mer. Jag har också ont i ryggen så nu har jag lite svårt att bära eller böja mig!! Därav tror jag det går ner i benen! Man blir spänd i benen av ångest står det och av att gå runt och försöka hålla balansen hela dagarna.
    Tror det första jag fick för många år sedan var nåt muskelavslappnande men det hjälpte inte då. Kanske ska testa igen.
    Nej känner inte att några symtom förbättras av att äta men däremot blir jag definitivt piggare av att äta ofta men det blir man väl. Nån skrev ju testa glutenfritt så det kanske man borde göra? Tänk om vi är allergiska!

Ja jag åt ju glutenfritt några år under min barndom. därför jag tänker att kanske det har något med det att göra ändå. Får be om en till undersökning. 

Har du planerat att gå till läkaren något?
    tycker de är så svårt att veta vad man ska be dom göra, speciellt för oss där de är så mycket olika saker 😂

men äter man muskelavslappnande? Eller är de nåhon typ kräm eller liknande? 

Svar på tråden Vad händer i min kropp?