• Anonym (Anonym123)

Vad händer i min kropp?

är en tjej på 32år, inge alkohol,nikotin,koffein eller droger.
    160cm lång, 60 kg.
    tränar inte men rör på mig varje dag. 

lider i stort sätt varje dag av nedan symptom, vissa dagar lite bättre, men mår aldrig helt bra? 

Suddig syn 

Hjärndimma

Dålig balans 

Muskelsvaghet i rygg 

Yrsel 

ostadig gång

Stickningar i underarmar, vader fötter och händer 

Hög puls

Svimningskänslor

Andfåddhet 

Förstoppning 

Svag 

Orkeslös

någon som har förslag på vad det kan vara?
    äter varje dag b12, d vitamin och magnesium.
    runt mens äter jag även järn.

har själv läst mig till att det låter som b12 brist? Men senaste provtagningen visade P?Kobalamin Resultat: 370 pmol/L. 

Har vid 2 gånger i mitt liv haft brist på folsyra, men det har ordnat upp sig när jag ätit tablett. 

• Svar på tråden Vad händer i min kropp?
  • Anonym (Anonym123)
    Anonym (Kork) skrev 2025-03-11 18:58:14 följande:

Kan tro det jag som skapat tråden, förutom att jag är kille. Har alla dessa symtom. Men jobbigaste just nu om jag ska rangordna är huvudvärken, ostadighetskänsla när jag går. Hatar skiten.
    Har gjort alla basic test på vc flertal gånger. Inget visar något konstigt och inget fel i skallen eller rygg har ju ct o mri.
    Enda som hjälpt mig är botox. Men det håller typ bara r månsnder.

Så jobbigt när man på papper ska må bra, men det stämmer inte i verkligheten. :(

vart lägger du botox?

• Meddelande borttaget
  • Anonym (3)

När man är 32 man ingen "tjej". 

• Anonym (Anonym123)
    Anonym (Kork) skrev 2025-03-11 19:40:09 följande:

Ja det är helt värdelöst, för vc verkar tro man är hypokondriker tillslut. Men smärta är verklig, man blir helt handikappad. Vc har skickat remisser lite överallt me mig. Men ska äntligen få komma till smärtklinken snart, hoppas dom kan hjälpa mig och ev dom ger mig botox.
    Men har också varit på psyk där vc skickat mig fick adhd diagnos som inte hjälpt mig nått. Men börjar tro jag är bipolär för har hemska långa depression episoder med hemsk smärta i kroppen.
    sen helt plötsligt kan jag må bra en månand och då gör massa saker.
    Men aa botox har jag tagit i käkarna. För jag jag har ju spänningshuvudvärk som utvecklar sig till migrän.. Jag spänner mig 247. Har testat botox två gånger. Första gången mådde jag bra 5månander andra gången typ 4månader. Det va som att vara i himlen. Var 80% smärt fri.. vet att jag biter ihop käkarna när jag sover och är helt förstörd när jag vaknar.
    Värt att testa allafall!

Tråkigt att höra att du mår så dåligt av det här, hoppas du kan få hjälp av smärtkliniken.
    jag har inte jättemycket besvär med smärta, mer obehag i kroppen.
    kan absolut ha lite smärta i rygg, nacke och huvudvärk. Men skulle inte säga att jag lider av det. 
  • Anonym (Ida)
    Anonym (Kork) skrev 2025-03-11 18:58:14 följande:

Kan tro det jag som skapat tråden, förutom att jag är kille. Har alla dessa symtom. Men jobbigaste just nu om jag ska rangordna är huvudvärken, ostadighetskänsla när jag går. Hatar skiten.
    Har gjort alla basic test på vc flertal gånger. Inget visar något konstigt och inget fel i skallen eller rygg har ju ct o mri.
    Enda som hjälpt mig är botox. Men det håller typ bara r månsnder.

Ja allt det här hör ihop.
    spända muskler som inte kan slappna av.
    jag känner en som också tar botox mot smärtan. Det är det enda som hjälper när det gått så långt.
    Jag har också haft besvär med spänningshuvudvärk. Det började så för mig. Det tog mig 1,5 år av kronisk spänningshuvudvärk sedan försvann det och återkommer bara vid mens eller stress. Så det går att bli av med.
    Det som hjälpte mig var dock just det faktum att slappna av. oftast är det ju just det man inte kan.
    Jsg lyckades eftersom jag blev gravid och slutade jobba på 2 år. Då släppte alla mina spänningar. När jag sedan började jobba återkom dom men nu med andra symtom som värk i kroppen på olika ställen, hjärtrusningar, illamående och yrsel.
    Tar du ssri tabletter?
  • Anonym (Ida)
    Anonym (Anonym123) skrev 2025-03-11 18:45:03 följande:

Tror ms syns vid mr röntgen och ryggmärgsprov. Jag vet att en av läkarna jag gick till ville skicka mig och röntga hjärnan, men hade precis blivit gravid då. och då fick jag inte göra det. 

alltså ja, tror också på det att man kanske skapar lite själv. Men jag mår helt ärligt dåligt varje dag på jobbet, och det blir aldrig bättre trots att jag utsätter mig varje dag. 

men tänkte på ditt mcv prov som var lite förhöjt. fick fram att det orsakas oftast av folat och b12 brist. 

jag har ju 2 gånger i mitt liv haft brist på folat. och vad jag läst mig till har b12 väldigt lika symptom som ms. Så kanske de är något på det spåret? 

Ja, men det kollades upp för det var det som misstänktes. Men det var det inte så då undrade hon om jag drack för mycket alkohol.😂 och jag dricker typ aldrig.
    Det utreddes inte vidare, det var så lite. Men jag googlade såklart och hittade nånstans att det kunde tyda på reumatiska sjukdomar eller nåt sånt så då var jag övertygad att jag har nåt sånt i kroppen.
    Min mamma har också ont i nacke och problem med muskler och även min bror!! Men de har inte samma symtom som mig som gungande yrsel. De har mer värk. Men det kan yttra sig olika läste jag.
  • Anonym (Kork)
    Anonym (Ida) skrev 2025-03-11 20:57:50 följande:
    Ja allt det här hör ihop.
    spända muskler som inte kan slappna av.
    jag känner en som också tar botox mot smärtan. Det är det enda som hjälper när det gått så långt.
    Jag har också haft besvär med spänningshuvudvärk. Det började så för mig. Det tog mig 1,5 år av kronisk spänningshuvudvärk sedan försvann det och återkommer bara vid mens eller stress. Så det går att bli av med.
    Det som hjälpte mig var dock just det faktum att slappna av. oftast är det ju just det man inte kan.
    Jsg lyckades eftersom jag blev gravid och slutade jobba på 2 år. Då släppte alla mina spänningar. När jag sedan började jobba återkom dom men nu med andra symtom som värk i kroppen på olika ställen, hjärtrusningar, illamående och yrsel.
    Tar du ssri tabletter?
    Möjligt att det "bara" är spända muskler men ibland undrar man, jag tror jag ska dö varje dag av bara kollapsa. Det är nästan komiskt tragiskt.
    Har börjat käka amitriptylin igen. Har ätit det förr men sluta väl av någon anledning säkert att det inte fungera. Men lovat att testa igen. Men ssri vill jag hellst hålla mig borta från djävulens medicin. Men jag är lite i kris så hade inget val. Man måste ju vara typ död om läkaren ska skriva ut muskelavslappende och inte jävla skit paraflex. Behöver något som verkligne gör något. men alla läkare tror man e torsk. Så inte ens värt att fråga.
  • Anonym (Kork)
    Anonym (Ida) skrev 2025-03-11 21:03:34 följande:
    Ja, men det kollades upp för det var det som misstänktes. Men det var det inte så då undrade hon om jag drack för mycket alkohol.😂 och jag dricker typ aldrig.
    Det utreddes inte vidare, det var så lite. Men jag googlade såklart och hittade nånstans att det kunde tyda på reumatiska sjukdomar eller nåt sånt så då var jag övertygad att jag har nåt sånt i kroppen.
    Min mamma har också ont i nacke och problem med muskler och även min bror!! Men de har inte samma symtom som mig som gungande yrsel. De har mer värk. Men det kan yttra sig olika läste jag.
    Har du testat utesluta gluten?
  • Anonym (Ida)
    Anonym (Kork) skrev 2025-03-11 21:32:59 följande:
    Har du testat utesluta gluten?
    Nej skulle det kunna hjälpa tror du?
  • Anonym (Kork)
    Anonym (Ida) skrev 2025-03-11 22:45:08 följande:
    Nej skulle det kunna hjälpa tror du?
    Värt att testa om du inte gjort. Minst 1 månad för kunna se förbättring.
Svar på tråden Vad händer i min kropp?