Anonym (Anonym123) skrev 2025-03-31 08:31:25 följande:
Jag är garanterat en som känner väldigt mycket då. Jag har i hela mitt liv alltid något som inte är helt 100, alltid ont i magen eller huvudet. Om det inte är det har jag ont i ögonen eller mensvärk. Vissa dagar känns det som jag har urinvägsinfektion och några timmar senare går det över. Som sagt alltid något med mig; och så har det varit hela mitt liv. Vissa kallar mig hypokondriker, men jag är absolut inte rädd att jag har någon sjukdom. Går inte och oroar mig över de sakerna, utan känner nog bara av allt som händer i min kropp.
men vad ska man göra åt det liksom? Kan ju inte - inte känna av det liksom? 😅
har du någon plan på hur du ska gå vidare? för att leva såhär ostadig och yrslig är ju inte hållbart.
Sån är jag också. Och med så många olika symtom är det också svårt att veta vad saker beror på. Blir så diffust.
Har ju en rad andra symtom som kommer och går i perioder. Egentligen är det ju så för de flesta? Man känner ju saker och ting i kroppen, men som jag sa, andra göder inte symtomen. Medan vi har alldeles för mycket fokus.
Jag anses nog också vara hypokondriker. Men som du säger.. jag går inte runt och tror att jag är dödligt sjuk. Utan är mest förbannad över att inte må bra i kroppen.
Jag ska träffa min läkare på Fredag. Prata dels om min jobbiga yrsel och ostadighet. Sen har jag jätte mycket problem med magen som också är under utredning. Jämt uppblåst och rapig. Skit jobbigt!
Han sa att det fanns något test han ska göra på mig som kan framkalla svimning? Ingen aning om vad det är för test.
Oavsett tar jag det som det kommer, är bara glad över att ha träffat en läkare som tar mig seriöst.
Men ska återigen flika in att jag är ganska övertyga om att det psykiska bidrar mycket till symtomen. Stress och oro förvärrar det mesta.