• Anonym (Glad)

Bara bada bastu

Vilket drag! Grattis!

• Svar på tråden Bara bada bastu
  • Anonym (nvi)
    OlleSQ skrev 2025-04-16 06:42:19 följande:
    Även om man har olika smak så kan man förstå och uppskatta låtar som är utanför ens egen smak om har ett öppet sinne.

Missar man dragspelet så är det lätt att tro att det inte finns en melodi och stör man sig på dialekten så missar man den fyndiga texten och det är ju då en brist hos lyssnaren och inte låten i sig. Men glädje är svårt för en del helt uppenbart.
    Och det handlar fortfarande om något så enkelt som olika smak. Jag vet att låten är populär men har ändå rätt att uttrycka mina skilda åsikter om den.

Tycker att folk i den här tråden är väldigt stängda i sina sinnen eftersom de inte ens kan respektera att inte alla gillar årets vinnarlåt. Har man ett öppet sinne så fattar man att musik är något subjektivt.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (nvi)
    Snälla Killen skrev 2025-04-16 06:54:47 följande:
    Jag ska skicka in en motanmälan och så får juryn avgöra.

Du är ju en helt medvetet omöjlig människa att resonera med 🙃
    Den enda omöjliga här är du, som ljuger om min person, trakasserar och kommer med personangrepp. Du är anmäld igen.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (nvi)
    Snälla Killen skrev 2025-04-16 07:07:07 följande:
    ÄNNU en gång! Detta måste vara min lyckodag!!

För jag har ALDRIG lyckats reta upp någon så jävligt innan (förutom när min kusin en gång höll en kniv gentemot min hals, ständigt hotat mig till livet efter det osv..)

Jag har blockat min kusins nummer, men om du vill göra gemensamt nummer så var så god 😁. Om andra blockar mig, så betyder deg enbart att jag är tillräckligt läskig, men inte nödvändigtvis stygg...
    Ännu mer irrelevant trams anmält. 
  • OlleSQ
    Anonym (nvi) skrev 2025-04-16 06:46:21 följande:
    Och det handlar fortfarande om något så enkelt som olika smak. Jag vet att låten är populär men har ändå rätt att uttrycka mina skilda åsikter om den.

Tycker att folk i den här tråden är väldigt stängda i sina sinnen eftersom de inte ens kan respektera att inte alla gillar årets vinnarlåt. Har man ett öppet sinne så fattar man att musik är något subjektivt.

Det är skillnad på att inte gilla och att påstå att det är en plojlåt eller att den saknar melodi och att det är taffligt "rappande" och påstå "inte särskilt begåvat" när det inte är rap alls. Då har man fel premisser när man bedömer låten och då är det ens sinne som är stängt och man inte ser vad det är.

Jag antar att du inte gillar Tommy Cash låt heller som jag håller som favorit till att vinna finalen. Märks att han har bakgrund inom dans :D

• Anonym (nvi)
    OlleSQ skrev 2025-04-16 07:11:48 följande:

Det är skillnad på att inte gilla och att påstå att det är en plojlåt eller att den saknar melodi och att det är taffligt "rappande" och påstå "inte särskilt begåvat" när det inte är rap alls. Då har man fel premisser när man bedömer låten och då är det ens sinne som är stängt och man inte ser vad det är.

Jag antar att du inte gillar Tommy Cash låt heller som jag håller som favorit till att vinna finalen. Märks att han har bakgrund inom dans :D

De rappar i versen, pratsjunger rytmiskt vilket är en definition på att rappa, så jo, jag har rätt om den saken.

Och det är min uppfattning att det är en plojlåt då den helt klart fokuserar på nåt slags simpel form av "humor" istället för att ha jobbat fram en mer avancerad melodi än i random fotbollslåt. Jag har inga fel premisser eller något stängt sinne utan bedömer låten för vad den är, rent tonmässigt.

De med stängda sinnen är som sagt de som inte tål att andra tycker olika, även om man nu råkar tillhöra en minoritet som gör detta.

Estlands sångare dansar bra men låten är kass och dåligt skriven, simpel och knapp melodi vilket hörs tydligt. Monoton och trist. Humorn förstår jag inte ens vad den handlar om. Kaffe? 
  • Anonym (nvi)

Och han sjunger falskt dessutom, estländaren.

Svar på tråden Bara bada bastu