• Anonym (Glad)

Bara bada bastu

Vilket drag! Grattis!

• Svar på tråden Bara bada bastu
  • klyban
    Anonym (Vinst?) skrev 2025-04-20 22:28:36 följande:

Är så glad att Sverige vågade ta klivet och skicka något annat än polerad radiopop. Vissa är verkligen livrädda för att någon ska skratta åt bidraget. Ja, låt dem skratta då.
    Jag vet inte varför ni tror att folk inte har skrattat tidigare åt att man alltid skickar "samma" låt. Sverige har blivit räddade av juryn i flera år och personligen tar jag alla dagar hellre folkets röster än juryns. Vilket jag är helt övertygad om att vi får i år. Topp tre, helt övertygad. 

Dessutom, lite självhumor har ingen dött av. Bjud på er själva, folk tycker låten är kul ( på ett bra sätt ) och dansa med istället. 

Men bidraget är ju delvis skapat som humor, så givetvis kommer folk skratta.

Finner det intressant att en del blir besatta av låten, vad är det om?
    Det är ju bara en låt, som på detta är medioker, men som tur är räddas av uppträdandet och med råge.
    Och påminner väldigt mycket om Käärjiä, och då inte själva låten, men väl de andra delarna.

Och Loreen är inte med, så kanske dom vinner Skål

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Vinst?) skrev 2025-04-20 22:28:36 följande:

Är så glad att Sverige vågade ta klivet och skicka något annat än polerad radiopop. Vissa är verkligen livrädda för att någon ska skratta åt bidraget. Ja, låt dem skratta då.
    Jag vet inte varför ni tror att folk inte har skrattat tidigare åt att man alltid skickar "samma" låt. Sverige har blivit räddade av juryn i flera år och personligen tar jag alla dagar hellre folkets röster än juryns. Vilket jag är helt övertygad om att vi får i år. Topp tre, helt övertygad. 

Dessutom, lite självhumor har ingen dött av. Bjud på er själva, folk tycker låten är kul ( på ett bra sätt ) och dansa med istället. 

Tror också att dom kommer att komma topp tre.
  • Anonym (Hm)
    klyban skrev 2025-04-20 22:38:45 följande:

Det är ju bara en låt, som på detta är medioker, men som tur är räddas av uppträdandet och med råge.
    Och påminner väldigt mycket om Käärjiä, och då inte själva låten, men väl de andra delarna.

Loreen har knappast nåt med denna eurovision att göra.
  • Anonym (Vinst?)
    klyban skrev 2025-04-20 22:38:45 följande:

Inte ens Loreen vann folkets röster. 
    Jag älskade Loreens låt, men musik handlar ju inte bara om att det ska vara bra tekniskt, det måste väcka känslor också. Och glädje är en stor känsla. 

Jag tittar väldigt mycket på reactions på YT och alla jag tittat på kan låten efter 2 minuter ( den fastnar som klister oavsett man vill eller inte ). Och oavsett om man kan svenska eller inte finns det partier som fastnar och dansen är dessutom som gjord för att antingen sittdansas av Ulla 75 år eller glädjedansas av Olle 4 år.
  • klyban
    Anonym (Hm) skrev 2025-04-20 22:50:34 följande:
    Loreen har knappast nåt med denna eurovision att göra.

Åhh, tack, hade inte en aning Flört :lol: :lol: :lol: :lol:
    Men ett gott råd, läs lite igen och så förstår du var Loreen kommer in :lol:

Anonym (Vinst?) skrev 2025-04-20 23:33:02 följande:
    Jag älskade Loreens låt, men musik handlar ju inte bara om att det ska vara bra tekniskt, det måste väcka känslor också. Och glädje är en stor känsla. 

Jag tittar väldigt mycket på reactions på YT och alla jag tittat på kan låten efter 2 minuter ( den fastnar som klister oavsett man vill eller inte ). Och oavsett om man kan svenska eller inte finns det partier som fastnar och dansen är dessutom som gjord för att antingen sittdansas av Ulla 75 år eller glädjedansas av Olle 4 år.

Har ingen aning, inte heller något som är en sak här.
    Saken var dock att hon lade Käärjiä bakom sig, och det sluter bara bajsa i bastun.

Men jo, låten är medioker, men det är dom själva som lyfter låten främst och där mediokert blir bra.
    Och att den är trallvänlig är något jag antar de flesta och kanske alla håller ned om.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Vinst?)
    klyban skrev 2025-04-21 01:09:06 följande:

Åhh, tack, hade inte en aning Flört :lol: :lol: :lol: :lol:
    Men ett gott råd, läs lite igen och så förstår du var Loreen kommer in :lol:

Anonym (Vinst?) skrev 2025-04-20 23:33:02 följande:

Har ingen aning, inte heller något som är en sak här.
    Saken var dock att hon lade Käärjiä bakom sig, och det sluter bara bajsa i bastun.

Men jo, låten är medioker, men det är dom själva som lyfter låten främst och där mediokert blir bra.
    Och att den är trallvänlig är något jag antar de flesta och kanske alla håller ned om.

Du verkar tillhöra kategorin, bara vi vinner så spelar det ingen roll hur. Medan jag gärna ser att vi för första gången på 10 år får den plats vi förtjänar pga televotes, inte pga juryn. Solig
  • klyban
    Anonym (Vinst?) skrev 2025-04-21 01:23:31 följande:
    Du verkar tillhöra kategorin, bara vi vinner så spelar det ingen roll hur. Medan jag gärna ser att vi för första gången på 10 år får den plats vi förtjänar pga televotes, inte pga juryn. Solig

Nope, det är du som säger bara.
    Antar att du nu förstod hur Loreen kom in...

Sen ärligt talat, så är min bryfaktor inte den största, och det är inte omöjligt att jag tom missar livesändningen och sen tar in det efteråt i en högre hastighet.

• Xenia
    beli skrev 2025-04-20 14:08:19 följande:
    Där har du fel. Varken jag eller mina medfinlandssvenskar är svenskar. Vi är finländare som har svenska som modersmål. Numera är jag även sverigefinländare eftersom jag bor i Sverige.

Jag är:
    finlandssvensk
    finländare
    sverigefinländare

Jag är inte:
    finne
    svensk
    Det där får man väl avgöra själv. Dvs om man känner sig som svensk och finländare. Precis som finnar i Sverige kan känna sig som både (Sverige)finnar och svenskar.
  • Snälla Killen

Jag tror att KAJ kommer att vinna.

Trots att detta inte är ens i närheten av den typ av musik jag personligen skulle välja att lyssna på, så kommer jag ständigt på mig själv att ständigt le när jag ser/lyssnar på bidraget. Jag är långt ifrån ensam och människor är nog väldigt öppna, just i år, för att enbart ha kul istället för att ta allting så seriöst (vardagen räcker).

Jag tror på vinst av den enkla anledningen

Jåo nåo e ja jåo YOLO ja nåo
  • Snälla Killen
    beli skrev 2025-04-20 14:08:19 följande:
    Där har du fel. Varken jag eller mina medfinlandssvenskar är svenskar. Vi är finländare som har svenska som modersmål. Numera är jag även sverigefinländare eftersom jag bor i Sverige.

Jag är:
    finlandssvensk
    finländare
    sverigefinländare

Jag är inte:
    finne
    svensk
    Jag tycker om dig oavsett! Och välkommen hit 🙂
    Snäll? Definiera snälla...
Svar på tråden Bara bada bastu