• Anonym (Glad)

Bara bada bastu

Vilket drag! Grattis!

• Svar på tråden Bara bada bastu
  • Snälla Killen
    Anonym (nvi) skrev 2025-04-16 02:41:38 följande:
    Den frågan borde du ställa till dig själv istället. Det är du som fortsätter tjata på mig. Lägg ner ditt trams.

Snäll? Definiera snälla...
  • Anonym (nvi)
    Snälla Killen skrev 2025-04-16 02:51:21 följande:
    Redan sett dem uppträda live och låten är en ploj, mer än en riktig låt.
  • Snälla Killen
    Anonym (nvi) skrev 2025-04-16 02:57:47 följande:
    Redan sett dem uppträda live och låten är en ploj, mer än en riktig låt.
    Allting är relativt såklart!

Jag tror dock att de kommer att komma topp 5 (minst).

Vad tror du och varför?
  • Anonym (nvi)
    Snälla Killen skrev 2025-04-16 03:19:18 följande:
    Allting är relativt såklart!

Jag tror dock att de kommer att komma topp 5 (minst).

Vad tror du och varför?
    Det är möjligt men struntsamma. Det är fortfarande en oseriös plojlåt. Och jag tror att de kommer att bli bortglömda lika fort som de blev populära. One hit wonder som mest.
  • Snälla Killen
    Anonym (nvi) skrev 2025-04-16 03:23:06 följande:
    Det är möjligt men struntsamma. Det är fortfarande en oseriös plojlåt. Och jag tror att de kommer att bli bortglömda lika fort som de blev populära. One hit wonder som mest.
    Just därför den kommer att gå så bra för dem.

Käärijä var också en "ploj-låt" men är fortfarande inte bortglömd.

Det ligger rätt i tiden så som världen ser ut just nu, helt enkelt och just därför tror jag heller inte att den kommer att bli bortglömd heller.

Jag tror snarare att det är en ny klassiker vi har att göra med 🙂

Jag förstår att just denna typ av musik inte är din grej (ärligt talat inte min heller) men halva poängen med eurovision är ju att något nytt kommer och eurovision handlar väldigt mkt om att fånga människors känslor just det året.

Människor vill vara glada och inte bittra och i bittra tider så tenderar människor att dras mer till gladare låtar.

Vad tror du? Är jag helt ute och cyklar? 
  • Anonym (nvi)
    Snälla Killen skrev 2025-04-16 03:41:02 följande:
    Just därför den kommer att gå så bra för dem.

Käärijä var också en "ploj-låt" men är fortfarande inte bortglömd.

Det ligger rätt i tiden så som världen ser ut just nu, helt enkelt och just därför tror jag heller inte att den kommer att bli bortglömd heller.

Jag tror snarare att det är en ny klassiker vi har att göra med 🙂

Jag förstår att just denna typ av musik inte är din grej (ärligt talat inte min heller) men halva poängen med eurovision är ju att något nytt kommer och eurovision handlar väldigt mkt om att fånga människors känslor just det året.

Människor vill vara glada och inte bittra och i bittra tider så tenderar människor att dras mer till gladare låtar.

Vad tror du? Är jag helt ute och cyklar? 

Det finns många låtar med glädje och hopp som är mycket bättre än usla plojlåtar som ex. Finland för två år sen. Israel är bra i år, precis som i fjol. Och välgjord, seriös. 

Finlands skitlåt för två år sen har inte blivit bortglömd än eftersom den bara är två år gammal. Men artisten kommer aldrig bli internationellt känd för något annat än just sin medverkan i ESC. Så blir det när man i stort sett saknar talang och bara förlitar sig på bisarra uppträdanden och freakshows.

• Snälla Killen
    Anonym (nvi) skrev 2025-04-16 03:59:30 följande:

Det finns många låtar med glädje och hopp som är mycket bättre än usla plojlåtar som ex. Finland för två år sen. Israel är bra i år, precis som i fjol. Och välgjord, seriös. 

Finlands skitlåt för två år sen har inte blivit bortglömd än eftersom den bara är två år gammal. Men artisten kommer aldrig bli internationellt känd för något annat än just sin medverkan i ESC. Så blir det när man i stort sett saknar talang och bara förlitar sig på bisarra uppträdanden och freakshows.

• Snälla Killen
    Anonym (nvi) skrev 2025-04-16 03:59:30 följande:

Jag tror det mer handlar om en generations-grej i slutändan.

Det är alltid omöjligt för en artist att kunna förutspå hur länge man kommer att bli ihågkommen.

Vissa artister fungerar lika bra idag som de gjorde för 50år sedan, trots att de är döda sedan länge, medan för vissa artister som var aktiva för 20 år sedan men som aldrig var populära just där och då, nu helt plötsligt blir poppis igen, med en ny publik. 🙂

Man måste helt enkelt acceptera att allt har sin tid o h plats här i universum, vare sig vi gillar det eller inte.

Men jag är 100% för de som sprider glädje istället för missär och elände och just därför är jag 100% KAJ supporter inom en tid där vi helt plötsligt har överflöd av "världs-ledare" igen 😇
  • Anonym (nvi)
    Snälla Killen skrev 2025-04-16 04:19:03 följande:
    Jag tror det mer handlar om en generations-grej i slutändan.

Det är alltid omöjligt för en artist att kunna förutspå hur länge man kommer att bli ihågkommen.

Vissa artister fungerar lika bra idag som de gjorde för 50år sedan, trots att de är döda sedan länge, medan för vissa artister som var aktiva för 20 år sedan men som aldrig var populära just där och då, nu helt plötsligt blir poppis igen, med en ny publik. 🙂

Man måste helt enkelt acceptera att allt har sin tid o h plats här i universum, vare sig vi gillar det eller inte.

Men jag är 100% för de som sprider glädje istället för missär och elände och just därför är jag 100% KAJ supporter inom en tid där vi helt plötsligt har överflöd av "världs-ledare" igen 😇

Och jag håller inte med dig som sagt och har ingen lust att få fler svar från dig. Du är bara tröttsam. 

Och återigen - man kan sprida glädje utan att vara en talanglös clown som förlitar sig på billigt freakshowande. Sluta tjafsa nu. 

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Bara bada bastu