• Anonym (Glad)

Bara bada bastu

Vilket drag! Grattis!

• Svar på tråden Bara bada bastu
  • klyban
    Anonym (nvi) skrev 2025-04-16 08:08:45 följande:
    Uselt.

Jaha, och varför?
    För det kan ju vara bra med lite saklighet också, och så det kan existera något att diskutera.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Postman
    Snälla Killen skrev 2025-04-16 08:07:50 följande:

För att återgå till TS igen...

Grym som hårdrockslåt med, kul att se 💪🏻👏🏻
  • Anonym (nvi)
    klyban skrev 2025-04-16 12:29:38 följande:

Jaha, och varför?
    För det kan ju vara bra med lite saklighet också, och så det kan existera något att diskutera.

Finns inget att diskutera faktiskt. Gjorde bara ett utlåtande. En medioker låt blir ju inte bättre bara för att man lägger på en massa dunkdunk.
  • Anonym (Endermannen)
    Postman skrev 2025-04-16 12:53:05 följande:
    Grym som hårdrockslåt med, kul att se 💪🏻👏🏻
    Haha, ja fungerar som hårdrock med Cool
  • Anonym (Endermannen)
    klyban skrev 2025-04-16 12:29:38 följande:

Jaha, och varför?

Går ej att diskutera sakfrågor med människor som enbart är inställda på att sprida dålig energi Rynkar på näsan
  • klyban
    Anonym (nvi) skrev 2025-04-16 13:16:02 följande:
    Finns inget att diskutera faktiskt. Gjorde bara ett utlåtande. En medioker låt blir ju inte bättre bara för att man lägger på en massa dunkdunk.

Om du inte har något att diskutera, så undrar jag varför du är här och när du inte ens vill förklara dina påståenden.

Jag håller också med om att låten är medioker, men det är inte det som gör den så populär.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Xenia
    Spucks skrev 2025-04-12 16:16:42 följande:
    Finlandssvenskar är inte svenskar utan finländare. Däremot är finlandssvenska svenska.
    FinlandsSVENSKAR är svenskar och finländare, det hörs ju på ordet.

De håller på finnarna i Finlandskampen men de talar svenska och ser på svensk teve. Det är inte rikssvenskarna som bestämmer vad de är.
  • beli
    Xenia skrev 2025-04-20 00:25:09 följande:
    FinlandsSVENSKAR är svenskar och finländare, det hörs ju på ordet.

De håller på finnarna i Finlandskampen men de talar svenska och ser på svensk teve. Det är inte rikssvenskarna som bestämmer vad de är.
    Där har du fel. Varken jag eller mina medfinlandssvenskar är svenskar. Vi är finländare som har svenska som modersmål. Numera är jag även sverigefinländare eftersom jag bor i Sverige.

Jag är:
    finlandssvensk
    finländare
    sverigefinländare

Jag är inte:
    finne
    svensk
  • klyban
    beli skrev 2025-04-20 14:08:19 följande:
    Där har du fel. Varken jag eller mina medfinlandssvenskar är svenskar. Vi är finländare som har svenska som modersmål. Numera är jag även sverigefinländare eftersom jag bor i Sverige.

Jag är:
    finlandssvensk
    finländare
    sverigefinländare

Jag är inte:
    finne
    svensk

Lite lustigt detta är en fråga ens, för allt som krävs och se vem man är och detta.
    Det är att titta i ens pass, så är svaret där Förvånad

• Anonym (Vinst?)

Är så glad att Sverige vågade ta klivet och skicka något annat än polerad radiopop. Vissa är verkligen livrädda för att någon ska skratta åt bidraget. Ja, låt dem skratta då.
    Jag vet inte varför ni tror att folk inte har skrattat tidigare åt att man alltid skickar "samma" låt. Sverige har blivit räddade av juryn i flera år och personligen tar jag alla dagar hellre folkets röster än juryns. Vilket jag är helt övertygad om att vi får i år. Topp tre, helt övertygad. 

Dessutom, lite självhumor har ingen dött av. Bjud på er själva, folk tycker låten är kul ( på ett bra sätt ) och dansa med istället. 

Svar på tråden Bara bada bastu