• Anonym (Wow)

Porr otrohet?

Läser och hör kvinnor prata massor om att om deras partners tittar på porr så är det otrohet?

Jag är själv 100% emot porr, men det har ingenting med mig att göra. Att jag på något sätt blir kränkt för att en partner skulle titta på någon annan utan detta handlar enbart om porrfilmsindustrin. 

Hur kan det vara värre att se på porr för att man blir svartsjuk och inte den lilla detaljen att man sitter och tillfredställer sig själv med material på övergrepp? 

• Svar på tråden Porr otrohet?
  • Anonym (Sand i munnen)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-18 17:46:21 följande:
    Men du vet inte något om dessa porrskådespelare. Hemmaporren vet du inte om någon vill att du ska se på.. 
    Nix, jag vet inget om porrskådisarna annat än att de är skådespelare. Hemmaporren är en egen genre, med allt från skådespel till otillåten filmning eller spridning. Eftersom genren blivit så stor är det svårt att avgöra vad som är skådespel och rena övergrepp. Själv tänder jag inte på den senare och undviker den om det känns fel, då den är direkt avtändande. Men fortsätt gärna din kamp mot väderkvarnarna. 
  • Anonym (Sand i munnen)
    Anonym (Troru) skrev 2025-04-18 19:53:33 följande:

Tror du på det där själv? Hur har du fått för dig att hemmaporr = nån som smygfilmat och lagt ut mot nån annans vilja?

Börja med att förankra dig i verkligheten, skaffa dig ett login på Reddit och engagera dig i nån av sällskapslekarna på 18+delen t ex r/TributeMe

Eller så låter du bli att försöka förbjuda sånt du inte begriper dig på.

Eller så kan alla leka din lek och finna njutning i det istället för att ägna sig åt kladdiga begär med könet. Jag ogillar ananas på pizza, sverigedemokrater och rysk propaganda - där kan vi snacka riktigt onda och destruktiva grejer. Förbjud rakt av så blir jag våt.

Instämmer i allt bortsett från pizzan. Jag börjar fan gilla ananas på pizza igen.
  • Anonym (Wow)
    Anonym (Sand i munnen) skrev 2025-04-19 07:58:36 följande:
    Nix, jag vet inget om porrskådisarna annat än att de är skådespelare. Hemmaporren är en egen genre, med allt från skådespel till otillåten filmning eller spridning. Eftersom genren blivit så stor är det svårt att avgöra vad som är skådespel och rena övergrepp. Själv tänder jag inte på den senare och undviker den om det känns fel, då den är direkt avtändande. Men fortsätt gärna din kamp mot väderkvarnarna. 

Du vet inte vad som är övergrepp och det är ju problemet. 

Vill du gå till ditt jobb varje dag? Antagligen inte? lär inte vara så för en porrskådis heller. Sex har man enbart vid lust och inte ett anställningsavtal. 

• Anonym (Man kan säga nej)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-19 09:17:04 följande:

Vill du gå till ditt jobb varje dag? Antagligen inte? lär inte vara så för en porrskådis heller. Sex har man enbart vid lust och inte ett anställningsavtal. 

Hur ser du på massage då?
  • Anonym (Wow)
    Anonym (Man kan säga nej) skrev 2025-04-19 09:26:33 följande:
    Hur ser du på massage då?
    Det har inget med sex att göra. Lika lite som en gynundersökning har med sex att göra. Det krävs en seriös utbildning för att bli massör. 
  • Anonym (Sand i munnen)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-19 09:17:04 följande:

Ja men goddag yxskaft. Nu hamnade vi här igen. Du kan inte utgå ifrån att alla känner precis som du. Det är väl nedvärderande om någonting. Du kan säga vad du tycker är känns bra el dåligt för dig. Men inte vad som är bra eller dåligt för mig att känna. 

Du har helt rätt i att det är svårt att veta vad som är övergrepp och inte. Osäker på vad jag sagt som får dig att tro något annat. Men det är en underhållningsbransch som snabbt anpassar sig och med det så blir det i slutänden skådespeleri.

Till exempel så finns det filmer på kvinnor som betalar sina matleveranser med sex. I och med att dessa filmas så känns det ju direkt som ett skådespeleri. Ska det förbjudas och hur ska det förbjudas tänker du? Är det jag som tittar på filmen, de som distribuerar, de som skådespelar, de som levererar bredbandet som begår brott?

Nu vill jag bara tillägga att jag själv inte går igång på just matleveranser.

• Anonym (Wow)
    Anonym (Sand i munnen) skrev 2025-04-19 12:55:27 följande:

Ja men goddag yxskaft. Nu hamnade vi här igen. Du kan inte utgå ifrån att alla känner precis som du. Det är väl nedvärderande om någonting. Du kan säga vad du tycker är känns bra el dåligt för dig. Men inte vad som är bra eller dåligt för mig att känna. 

Du har helt rätt i att det är svårt att veta vad som är övergrepp och inte. Osäker på vad jag sagt som får dig att tro något annat. Men det är en underhållningsbransch som snabbt anpassar sig och med det så blir det i slutänden skådespeleri.

Till exempel så finns det filmer på kvinnor som betalar sina matleveranser med sex. I och med att dessa filmas så känns det ju direkt som ett skådespeleri. Ska det förbjudas och hur ska det förbjudas tänker du? Är det jag som tittar på filmen, de som distribuerar, de som skådespelar, de som levererar bredbandet som begår brott?

Nu vill jag bara tillägga att jag själv inte går igång på just matleveranser.

Du kommer inte att förstå. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-19 13:02:58 följande:
    Du kommer inte att förstå. 
    Tack för att du orkar. Eloge till dig. Håller med dig och vill ge dig lite uppmuntran.
  • Anonym (Wow)
    Ezmeraldah skrev 2025-04-19 14:57:07 följande:
    Tack för att du orkar. Eloge till dig. Håller med dig och vill ge dig lite uppmuntran.
    Tack, det här är ju en kontroversiell uppfattning. Men det har prositutionsdiskussionen varit i många år också. Man pratar gärna om den lyckliga horan och olika ideologiska uppfattningar. Jag är liberal och tycker att man får göra vad man vill så länge man inte skadar andra människor. När det finns tvivel om fri vilja och liknande så kan det skada andra. Om man går på en bordell och köper sex, så kan man garantera att det inte finns någon fri vilja. Det finns extrema undantagsfall när det kommer till prostitution. Men det är mer så sällsynt att det inte ens är relevant att diskutera och dessutom skulle dessa situationer aldrig nå polisens kännedom. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-19 15:12:27 följande:
    Tack, det här är ju en kontroversiell uppfattning. Men det har prositutionsdiskussionen varit i många år också. Man pratar gärna om den lyckliga horan och olika ideologiska uppfattningar. Jag är liberal och tycker att man får göra vad man vill så länge man inte skadar andra människor. När det finns tvivel om fri vilja och liknande så kan det skada andra. Om man går på en bordell och köper sex, så kan man garantera att det inte finns någon fri vilja. Det finns extrema undantagsfall när det kommer till prostitution. Men det är mer så sällsynt att det inte ens är relevant att diskutera och dessutom skulle dessa situationer aldrig nå polisens kännedom. 
    Man kan inte köpa samtycke, nej. Och om det finns lyckliga horor så är de så försvinnande få att det argumentet inte är relevant.

Tror som sagt mer på att ta ställning offentligt och stå för sin ståndpunkt. Jag engagerar mig en del under mitt riktiga namn på sociala medier. Anonyma diskussioner tror jag tyvärr inte ger så mycket. 
Svar på tråden Porr otrohet?