• Anonym (Wow)

Porr otrohet?

Läser och hör kvinnor prata massor om att om deras partners tittar på porr så är det otrohet?

Jag är själv 100% emot porr, men det har ingenting med mig att göra. Att jag på något sätt blir kränkt för att en partner skulle titta på någon annan utan detta handlar enbart om porrfilmsindustrin. 

Hur kan det vara värre att se på porr för att man blir svartsjuk och inte den lilla detaljen att man sitter och tillfredställer sig själv med material på övergrepp? 

• Svar på tråden Porr otrohet?
  • Anonym (Man kan säga nej)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-20 08:25:14 följande:

Och du tror att psykiskt stabila skulle välja detta sätt för snabba pengar? 

Du har inga heltidsprostituerade som vill detta. Inga som jobbar på bordell gör detta som en stor dröm och sitt första val. 

När det kommer till foodora kan det ju handla om könsroller, men dessa män är nog inte ensamstående med barn att försörja. Kvinnor har andra förutsättningar. Typ vissa kvinnor tar ju emot männen hemma hos sig när barnen sover på kvällen? det funkar helt enkelt inte att köra foodora så många timmar som skulle krävas. 

Nu har du ställt många frågor till mig, så nu vill jag fråga dig. Tråden handlar om porr och då undrar jag vilken typ av kvinnor du som grupp mest tror representerar kvinnorna som finns på Only fans?

Grupp 1: Ensamstående 10-barnsmammor som hellre hade tagit jobb på Foodora för att överleva men inte fått jobb där?

Grupp 2: Unga kvinnor som vill tjäna enkla pengar eftersom dom förförs av konsumtionssamhället och dess lyx och flärd?

• Postman

Nej tycker inte porr är otrohet alls. Porr har i alla tider funnits i någon form som underhållning åt människor.

• Anonym (2025_nu)

Det är trots allt 2025 nu och det är nog mer vanligt än ovanligt att iallafall mannen tittar på porr i ett förhållande, eller att bägge använder porr som en krydda i sexlivet. Jag kom på min f.d. med att smyga upp och titta på porr i smyg på natten när han trodde att jag sov tungt, men jag skrattade mest åt det och sa på skämt att "Jaha, det duger inte med bara en fitta".

Män är trots allt män och de tänder mer på det visuella. Om man vet och känner att ens partner älskar en som person, så har man mindre ont av hans eventuella porrtittande.

• Anonym (Wow)
    Postman skrev 2025-04-20 10:16:08 följande:

Nej tycker inte porr är otrohet alls. Porr har i alla tider funnits i någon form som underhållning åt människor.

Prostitution också. Ska man få köpa sex då också? Många ser ju detta som underhållande 
  • Postman
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-20 19:16:33 följande:
    Prostitution också. Ska man få köpa sex då också? Många ser ju detta som underhållande 
    Nu var frågeställningen om porr var otrohet. Vill du diskutera prostitution så får du starta en ny tråd om just det. 
  • Anonym (Wow)
    Postman skrev 2025-04-20 21:55:57 följande:
    Nu var frågeställningen om porr var otrohet. Vill du diskutera prostitution så får du starta en ny tråd om just det. 
    Har du läst min frågeställning? Diskussionen är inte om det är otrohet utan hur man kan se det största problemet med porr att ens partner tittar på någon annan. Varit mycket tydlig med att porren är problematisk på samma sätt som prostitution. Så detta handlar om värderingar. 
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-20 22:04:38 följande:
    Har du läst min frågeställning? Diskussionen är inte om det är otrohet utan hur man kan se det största problemet med porr att ens partner tittar på någon annan. Varit mycket tydlig med att porren är problematisk på samma sätt som prostitution. Så detta handlar om värderingar. 
    Svara gärna på mitt inlägg #181
  • Anonym (Wow)
    Anonym (Man kan säga nej) skrev 2025-04-20 23:32:33 följande:
    Svara gärna på mitt inlägg #181
    Så du ska förvanska det jag säger lite till? Tjejer som vill ha lyx och därför säljer sig på olika sätt är sällan tjejer från en trygg och stabil uppväxt. då finns det psykologiska förklaringar och det utnyttjar man inte 
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-20 23:45:03 följande:
    Så du ska förvanska det jag säger lite till? Tjejer som vill ha lyx och därför säljer sig på olika sätt är sällan tjejer från en trygg och stabil uppväxt. då finns det psykologiska förklaringar och det utnyttjar man inte 
    Jag förvanskar inget. Antalet kvinnor som säljer sexuella tjänster mot betalning via Only fans har gått i taket. Menar du att det är synd om alla dom som väljer att vara med där?
  • Anonym (Wow)
    Anonym (Man kan säga nej) skrev 2025-04-21 00:16:58 följande:
    Jag förvanskar inget. Antalet kvinnor som säljer sexuella tjänster mot betalning via Only fans har gått i taket. Menar du att det är synd om alla dom som väljer att vara med där?

Om en stor andel av dessa har ekonomiska bekymmer, har funktionsnedsättningar m.m så är det självklart ett stort problem. 

Har haft en ytlig bekant med flera diagnoser som gjort dom allra mest sexuellt gränslösa sakerna i sociala medier, när hon blev 20 flyttade hon utomlands och jobbade på bordell. Hon pratade jämt om hur fantastiskt hennes liv va. Hon syntes mycket på tv och sånt. Kom fram många år senare hur skadad hon blivit av det? men hon försvarade sig i många år offentligt, hon har massa svårigheter i grunden Och eftersom hon va myndig kunde hennes föräldrar inte göra något. Hon är inte unik i detta? men hon flashade gärna med dyra handväskor, men hon fattade helt enkelt inte bättre? idag klarar hon inte av någonting, hon är riktigt skadad av alla män?

Svar på tråden Porr otrohet?