Anonym (Sand i munnen) skrev 2025-04-08 23:03:29 följande:
Det är många som frågar sig hur män/kvinnor kan tända på porr när man vet att porrindustrin är så pass rutten och att människor utnyttjas och far illa. Själv är jag medveten om detta men tittar ändå på porr för att tillfredsställa mig själv. Inte mycket, men jag gör det. Jag äter även kött trots att köttindustrin är vidrig. Jag köper Coca-Cola till mina barn trots att jag inte vill. Jag borde stå utanför Rysslands ambassad och skrika mig hes. Men jag reser mig och erbjuder min plats till äldre och gravida på tunnelbanan. Tyvärr en av få, då alla andra tittar i sina mobiler. Jag tar inte droger för jag vill inte stödja barnkartellerna. Jag tränar andras barn i basket. Vi är inga helgon och vissa handlingar faller oss naturligt, andra inte. Vår bakgrund och erfarenheter formar oss och våra val. Hade någon i min närhet drabbats av porrindustrin hade jag kanske inte konsumerat porr, men fortfarande ätit kött. Förhoppningsvis överväger våra goda handlingar och val över de dåliga valen.
Och slutligen, nej. Porr är inte otrohet. Bara ett symtom för dålig fantasi.
Fint inlägg, kan gälla allt i livet. Det kändes avslappnande att läsa ditt inlägg. Tillåtande och förlåtande.
För det är jobbigt att försöka vara perfekt, och skämmas över att man inte är perfekt. Man gör så gott man kan och får vara nöjd med det goda man ändå står för och gör.
Jag tittar också på porr en del, helst filmer där det känns mer äkta. Det finns ju faktiskt par som går igång på att filma sig själva i sängen.