• Anonym (Wow)

Porr otrohet?

Läser och hör kvinnor prata massor om att om deras partners tittar på porr så är det otrohet?

Jag är själv 100% emot porr, men det har ingenting med mig att göra. Att jag på något sätt blir kränkt för att en partner skulle titta på någon annan utan detta handlar enbart om porrfilmsindustrin. 

Hur kan det vara värre att se på porr för att man blir svartsjuk och inte den lilla detaljen att man sitter och tillfredställer sig själv med material på övergrepp? 

• Svar på tråden Porr otrohet?
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Sand i munnen) skrev 2025-04-08 23:03:29 följande:

Det är många som frågar sig hur män/kvinnor kan tända på porr när man vet att porrindustrin är så pass rutten och att människor utnyttjas och far illa. Själv är jag medveten om detta men tittar ändå på porr för att tillfredsställa mig själv. Inte mycket, men jag gör det. Jag äter även kött trots att köttindustrin är vidrig. Jag köper Coca-Cola till mina barn trots att jag inte vill. Jag borde stå utanför Rysslands ambassad och skrika mig hes. Men jag reser mig och erbjuder min plats till äldre och gravida på tunnelbanan. Tyvärr en av få, då alla andra tittar i sina mobiler. Jag tar inte droger för jag vill inte stödja barnkartellerna. Jag tränar andras barn i basket. Vi är inga helgon och vissa handlingar faller oss naturligt, andra inte. Vår bakgrund och erfarenheter formar oss och våra val. Hade någon i min närhet drabbats av porrindustrin hade jag kanske inte konsumerat porr, men fortfarande ätit kött. Förhoppningsvis överväger våra goda handlingar och val över de dåliga valen.

Och slutligen, nej. Porr är inte otrohet. Bara ett symtom för dålig fantasi.

Fint inlägg, kan gälla allt i livet. Det kändes avslappnande att läsa ditt inlägg. Tillåtande och förlåtande.

För det är jobbigt att försöka vara perfekt, och skämmas över att man inte är perfekt. Man gör så gott man kan och får vara nöjd med det goda man ändå står för och gör.

Jag tittar också på porr en del, helst filmer där det känns mer äkta. Det finns ju faktiskt par som går igång på att filma sig själva i sängen. 
  • Anonym (Wow)
    Anonym (Man kan säga nej) skrev 2025-04-18 06:59:27 följande:
    Om den ena vill ha sex och den andra vill ha pengar så är det väl samtycke?
    Nej det kallas för utnyttjande och inget annat?
  • Anonym (Sand i munnen)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-17 23:29:01 följande:
    Jag ser verkligen inte världen svart eller vit. Däremot är samtycke viktigt. Sex utan samtycke är våldtäkt. Köpt samtycke är inte samtycke. 
    Jo, du har en svart/vit inställning. Vi andra ser det i dina svar, om du inte ser det så beror det på att du inte vill uppfattas så. Du har helt rätt i att utan samtycke är sex ett övergrepp. Men du vill också få det till att all porr är övergrepp, pga att det underförstått är utan samtycke. Generellt sett är all film skådespel, så även porr. Så när rörmokaren rycker upp i lägenheten hos en unga tjejen är ingen av dem kåta på riktigt. Förmodligen har båda skådisarna tekniker för att kunna stänga av sina känslor men ändå kunna prestera sexuellt. Sen går var och en hem till sitt och umgås med sina respektive familjer. Det är ett skådespel men knappast ett övergrepp. 
  • Anonym (Wow)
    Anonym (Sand i munnen) skrev 2025-04-18 17:23:58 följande:
    Jo, du har en svart/vit inställning. Vi andra ser det i dina svar, om du inte ser det så beror det på att du inte vill uppfattas så. Du har helt rätt i att utan samtycke är sex ett övergrepp. Men du vill också få det till att all porr är övergrepp, pga att det underförstått är utan samtycke. Generellt sett är all film skådespel, så även porr. Så när rörmokaren rycker upp i lägenheten hos en unga tjejen är ingen av dem kåta på riktigt. Förmodligen har båda skådisarna tekniker för att kunna stänga av sina känslor men ändå kunna prestera sexuellt. Sen går var och en hem till sitt och umgås med sina respektive familjer. Det är ett skådespel men knappast ett övergrepp. 
    Men du vet inte något om dessa porrskådespelare. Hemmaporren vet du inte om någon vill att du ska se på.. 
  • Anonym (Man kan säga nej)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-18 09:45:03 följande:
    Nej det kallas för utnyttjande och inget annat?
    Vem utnyttjar vem då? Båda har sex och en går därifrån med en rejäl slant?
  • Anonym (Wow)
    Anonym (Man kan säga nej) skrev 2025-04-18 18:38:47 följande:
    Vem utnyttjar vem då? Båda har sex och en går därifrån med en rejäl slant?
    Produktionen? sex ska bygga på samtycke. Om prostitution är olagligt borde porr vara detsamma. Det blir inte mindre problematiskt för man filmar sexakten.

Hemmaporr vet du inte hur den kommit till, alltså inte samtycke att titta. Skulle du själv velat haft sex med någon som smygfilmat dig och sedan lägger ut detta på nätet?
  • Anonym (Troru)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-18 19:29:46 följande:
    Produktionen? sex ska bygga på samtycke. Om prostitution är olagligt borde porr vara detsamma. Det blir inte mindre problematiskt för man filmar sexakten.

Hemmaporr vet du inte hur den kommit till, alltså inte samtycke att titta. Skulle du själv velat haft sex med någon som smygfilmat dig och sedan lägger ut detta på nätet?

Tror du på det där själv? Hur har du fått för dig att hemmaporr = nån som smygfilmat och lagt ut mot nån annans vilja?

Börja med att förankra dig i verkligheten, skaffa dig ett login på Reddit och engagera dig i nån av sällskapslekarna på 18+delen t ex r/TributeMe

Eller så låter du bli att försöka förbjuda sånt du inte begriper dig på.

Eller så kan alla leka din lek och finna njutning i det istället för att ägna sig åt kladdiga begär med könet. Jag ogillar ananas på pizza, sverigedemokrater och rysk propaganda - där kan vi snacka riktigt onda och destruktiva grejer. Förbjud rakt av så blir jag våt.

• Anonym (Wow)
    Anonym (Troru) skrev 2025-04-18 19:53:33 följande:

Tror du på det där själv? Hur har du fått för dig att hemmaporr = nån som smygfilmat och lagt ut mot nån annans vilja?

Börja med att förankra dig i verkligheten, skaffa dig ett login på Reddit och engagera dig i nån av sällskapslekarna på 18+delen t ex r/TributeMe

Eller så låter du bli att försöka förbjuda sånt du inte begriper dig på.

Eller så kan alla leka din lek och finna njutning i det istället för att ägna sig åt kladdiga begär med könet. Jag ogillar ananas på pizza, sverigedemokrater och rysk propaganda - där kan vi snacka riktigt onda och destruktiva grejer. Förbjud rakt av så blir jag våt.

Vissa kan ha spelat in hemmaporr för att det tillför något i deras sexliv, men att det aldrig är meningen att spridas. Så om man inte vet, så säger man nej till porr, minsta tvivel så tackar man nej. 
  • Anonym (Man kan säga nej)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-18 20:25:11 följande:
    Vissa kan ha spelat in hemmaporr för att det tillför något i deras sexliv, men att det aldrig är meningen att spridas. Så om man inte vet, så säger man nej till porr, minsta tvivel så tackar man nej. 
    Du gör det, det finns både tjejer och killar som älskar det. Som gillar att synas, tjäna snabba pengar etc

Tänker du att alla tänker som dig?
  • Anonym (Wow)
    Anonym (Man kan säga nej) skrev 2025-04-18 20:47:33 följande:
    Du gör det, det finns både tjejer och killar som älskar det. Som gillar att synas, tjäna snabba pengar etc

Tänker du att alla tänker som dig?
    Hur stor tror du att den här gruppen är? Går du till prostituerade av samma anledning? Eller tycker du att prostitution borde vara lagligt då vissa älskar att ligga och tjäna snabba pengar? 

Alla tänker inte som mig, det handlar inte om det. Det handlar om hur man värderar människor. 
Svar på tråden Porr otrohet?