• Anonym (Wow)

Porr otrohet?

Läser och hör kvinnor prata massor om att om deras partners tittar på porr så är det otrohet?

Jag är själv 100% emot porr, men det har ingenting med mig att göra. Att jag på något sätt blir kränkt för att en partner skulle titta på någon annan utan detta handlar enbart om porrfilmsindustrin. 

Hur kan det vara värre att se på porr för att man blir svartsjuk och inte den lilla detaljen att man sitter och tillfredställer sig själv med material på övergrepp? 

• Svar på tråden Porr otrohet?
  • Anonym (Wow)
    Ezmeraldah skrev 2025-04-19 15:35:20 följande:
    Man kan inte köpa samtycke, nej. Och om det finns lyckliga horor så är de så försvinnande få att det argumentet inte är relevant.

Tror som sagt mer på att ta ställning offentligt och stå för sin ståndpunkt. Jag engagerar mig en del under mitt riktiga namn på sociala medier. Anonyma diskussioner tror jag tyvärr inte ger så mycket. 
    Det väcker fortfarande en diskussion. Det är fortfarande en känslig och avvikande åsikt då porr anses som en mänsklig rättighet att få konsumera. 
  • Anonym (Man kan säga nej)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-19 15:56:55 följande:
    Det väcker fortfarande en diskussion. Det är fortfarande en känslig och avvikande åsikt då porr anses som en mänsklig rättighet att få konsumera. 
    Det är inte en mänsklig rättighet, men det är något som konsumeras.. precis som mat, alkohol, nöjen mm
  • Anonym (Wow)
    Anonym (Man kan säga nej) skrev 2025-04-19 16:51:38 följande:
    Det är inte en mänsklig rättighet, men det är något som konsumeras.. precis som mat, alkohol, nöjen mm
    Tycker du det är okej att gå till prostituerade också? 
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-19 17:04:18 följande:
    Inte i Sverige eftersom det är emot lagen. Men jag har inga globala moraliska betänkligheter, utan om det är lagligt och kvinnan inte tvingas till det så är det ett val man gör. Både som prostituerad och torsk.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-19 17:04:18 följande:
    Jag tycker att det är okej att gå till prostituerade. Jag gjorde det när jag var på Red Light District i Holland. Dom är så söta tjejerna där dom står i sina rött upplysta skyltfönster. Glad 
  • Anonym (Wow)
    Anonym (Man kan säga nej) skrev 2025-04-19 21:19:53 följande:
    Inte i Sverige eftersom det är emot lagen. Men jag har inga globala moraliska betänkligheter, utan om det är lagligt och kvinnan inte tvingas till det så är det ett val man gör. Både som prostituerad och torsk.
    Det här är ju anledning till att vi ser detta så olika. Vi har inte samma värderingar alls. Och det går inte att diskutera fri vilja och tvång på detta? när det handlar om sexuellt traumatiserade kvinnor eller fattiga kvinnor så kan man inte tala om fri vilja?
  • Anonym (Wow)
    Anonym (Hej) skrev 2025-04-19 21:34:10 följande:
    Jag tycker att det är okej att gå till prostituerade. Jag gjorde det när jag var på Red Light District i Holland. Dom är så söta tjejerna där dom står i sina rött upplysta skyltfönster. Glad 
    Dom kvinnorna som är där är absolut inte där frivilligt iaf? kan rekommendera dig museet på samma gata som handlar om prostitutionen och utsattheten? 
  • Anonym (Sand i munnen)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-19 13:02:58 följande:
    Du kommer inte att förstå. 
    Ha. Kastar du in handduken?
  • Anonym (Wow)
    Anonym (Sand i munnen) skrev 2025-04-19 23:02:32 följande:
    Ha. Kastar du in handduken?
    Verkligen inte 
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-19 21:47:57 följande:
    Det här är ju anledning till att vi ser detta så olika. Vi har inte samma värderingar alls. Och det går inte att diskutera fri vilja och tvång på detta? när det handlar om sexuellt traumatiserade kvinnor eller fattiga kvinnor så kan man inte tala om fri vilja?
    Skillnaden mellan fattiga män och fattiga kvinnor är att kvinnor har reservplanen att prostituera sig. Om dom inte vill det så har dom precis samma möjligheter som en fattig man.
Svar på tråden Porr otrohet?