BIM Maj 2025
Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj.
Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏
Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj.
Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏
Åh stort grattis alla som fått plus! 😍
Jag är på ÄL+9 idag och har absolut noll känningar. Det enda spännande som hänt är att min temp sjönk till baslinjen idag och jag hoppas såklart på en implantationsdipp (alldeles för tidigt att sjunka för Mensens skull).
Tog ett tidigt test igår ÄL+8 som såklart inte visade något 😂 tror jag ska ta ett nytt imorgon ÄL+10. (Och jag som sa att jag skulle vänta in bim?)
Men alltså jag vet inte hur jag ska tolka kroppen?! Jag hade otroligt ömma bröst typ onsdag - fredag, på fredagen slutade det från ingenstans och jag antog att mensen skulle komma på lördagen. Jag vaknade mycket riktigt upp till lite klarrött blod, som sedan övergick till rosa. Detta var under lördagen, sedan tog allt blod slut.
Men bröstömheten kom tillbaks, speciellt ena bröstvårtan?? I dag mådde jag illa på morgonen, antog att det bara var hunger så jag åt frukost som vanligt utan problem men illamåendet höll i sig. Nyss så kräktes jag. Jag har varit utan p-piller sedan början på året så jag vet att det också kan vara hormonell obalans men jag är så trött på att analysera, känna efter och inte veta vad som sker inuti mig
Känner mig så ensam i detta även om jag har mannen vid min sida, för han kan ju aldrig helt förstå till hundra procent liksom.
Men alltså jag vet inte hur jag ska tolka kroppen?! Jag hade otroligt ömma bröst typ onsdag - fredag, på fredagen slutade det från ingenstans och jag antog att mensen skulle komma på lördagen. Jag vaknade mycket riktigt upp till lite klarrött blod, som sedan övergick till rosa. Detta var under lördagen, sedan tog allt blod slut.
Men bröstömheten kom tillbaks, speciellt ena bröstvårtan?? I dag mådde jag illa på morgonen, antog att det bara var hunger så jag åt frukost som vanligt utan problem men illamåendet höll i sig. Nyss så kräktes jag. Jag har varit utan p-piller sedan början på året så jag vet att det också kan vara hormonell obalans men jag är så trött på att analysera, känna efter och inte veta vad som sker inuti mig
Känner mig så ensam i detta även om jag har mannen vid min sida, för han kan ju aldrig helt förstå till hundra procent liksom.
TW toalettvanor
Blir alltid så sjukt förstoppad mellan äl och mens och såklart även under graviditet. Brukar bli lös i samband med att mens kommer. Varit förstoppad men var lös idag och blir direkt orolig att något är fel, att jag kommer få missfall nu pga något jävla progesterondropp. Gah! Vet att jag är töntig och överreagerar men är nog mer skadad av mina MA än jag tror!
Nu känns allt lite trögt här igen och behöver få skriva av mig.. Jag väntar fortfarande in äl (borde vara idag eller imorgon) och mannen har blivit jättesjuk och vill (och ska) såklart inte ha sex då. Vi har troligtvis fått till det en gång under fertila dagarna här, så det är ju bättre än inget, men samtidigt inte direkt en maxad chansning.
Jag blir så frustrerad och deppig, känns hopplöst med allt. Folk får barn från höger till vänster utan att försöka och jag hör dagligen kommentarer på jobbet om hur lätt det är att "bara skaffa barn". Så fort jag öppnar sociala medier är flödet fullt av antingen baby announcements eller hälsoinfluencers som säger att har du inte blivit gravid inom 3-4 försök så är det något fel. Och vi gör ju verkligen allt rätt så jag förstår inte vad som är fel i så fall som gör att vi är på 9e försöket.. (förutom när det blir såhär nu då att vi inte kan ha sex så mycket, men det är ju tillfälligt just denna cykel)
I min vardag känner jag hela tiden hur jag inte är "en i klubben", som inte har barn. Och jag får känslan av för varje försök som går att jag är på ett tåg som bara blir färre och färre passagerare kvar på för att folk får gå av på sina stationer längs vägen, men jag måste åka vidare. Bara vinkar hejdå i rutan och ser hur de står där med sina bebisar på perrongen, så sitter man tom i hjärtat kvar på sin plats.