• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • Anonym (Önskan97)

Kände mig också så hoppfull denna månad när jag inte känt mig lika stressad. Det enda jag ändrat på är jag tränat mer kondition, börjar fundera på om det stressar kroppen?

• Anonym (Hoppaspåbebisnr3)

5+1 idag (Äl+22, BIM+8) och imorse var teststrecket starkare än kontrollstrecket och det digitala visade 3+ veckor så nu ska jag sluta testa och försöka njuta av att vara gravid. Stort grattis till alla som har plussat! Och stort lycka till till alla er som ännu inte har plussat! Jag håller tummarna och skickar alla goda tankar jag har till er - 2026 kommer bli ett år med massa bebisar!

• Kiwiii

Super grattis till alla plus njut 🥰🥰

Fortfarande ingen mens här, känner mig dock svullen och har lite stickningar men det kan ju både vara mensen och gravid symtom så blir förvirrad. Tog ett test som visar en svag svag linje syns knappt på bild men tänker att det kan vara ett spökstreck vad tror ni?

• Kiwiii

Tog ett till och ser även ett streck här tror jag får åka ner och köpa ett digitalt istället 😂 hoppas verkligen att det är något 🥰
  • jjkkll2
    Kiwiii skrev 2025-05-12 09:54:31 följande:
    Tog ett till och ser även ett streck här tror jag får åka ner och köpa ett digitalt istället 😂 hoppas verkligen att det är något 🥰
    På dessa ser jag också streck :D!
  • Kiwiii
    jjkkll2 skrev 2025-05-12 10:01:57 följande:
    På dessa ser jag också streck :D!
    Åhh jag hoppas, det syns dock betydligt mer live. Har bestämt att ta ett till när sambon kommit hem så han får vara med 🥰
  • jjkkll2
    Kiwiii skrev 2025-05-12 10:19:39 följande:
    Åhh jag hoppas, det syns dock betydligt mer live. Har bestämt att ta ett till när sambon kommit hem så han får vara med 🥰
    Ja precis, blir så dålig upplösning på fl. Stort grattis <3
  • Vallmo93

Åh stort grattis alla som fått plus! 😍 

Jag är på ÄL+9 idag och har absolut noll känningar. Det enda spännande som hänt är att min temp sjönk till baslinjen idag och jag hoppas såklart på en implantationsdipp (alldeles för tidigt att sjunka för Mensens skull).

Tog ett tidigt test igår ÄL+8 som såklart inte visade något 😂 tror jag ska ta ett nytt imorgon ÄL+10. (Och jag som sa att jag skulle vänta in bim?)

• jjkkll2

TW toalettvanor

Blir alltid så sjukt förstoppad mellan äl och mens och såklart även under graviditet. Brukar bli lös i samband med att mens kommer. Varit förstoppad men var lös idag och blir direkt orolig att något är fel, att jag kommer få missfall nu pga något jävla progesterondropp. Gah! Vet att jag är töntig och överreagerar men är nog mer skadad av mina MA än jag tror! 

• MammaMG
    jjkkll2 skrev 2025-05-12 11:03:09 följande:

TW toalettvanor

Blir alltid så sjukt förstoppad mellan äl och mens och såklart även under graviditet. Brukar bli lös i samband med att mens kommer. Varit förstoppad men var lös idag och blir direkt orolig att något är fel, att jag kommer få missfall nu pga något jävla progesterondropp. Gah! Vet att jag är töntig och överreagerar men är nog mer skadad av mina MA än jag tror! 

Kunde ha varit jag som skrivit detta. Har haft precis lika, förstoppad tidigare, men plötsligt idag har det tvärvänt!?  (är på dag 17 efter ÄL)
    Testade imorse och snart är testlinjen lika stark som kontrollinjen, men ändå oroar jag mig.

Vet inte vad en orolig mage kan beror på, och man borde kanske inte fundera så mycket på det, men det är supersvårt att låta bli och kunna slappna av...
Svar på tråden BIM Maj 2025