• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • jjkkll2
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-05-12 07:43:06 följande:

Kände mig också så hoppfull denna månad när jag inte känt mig lika stressad. Det enda jag ändrat på är jag tränat mer kondition, börjar fundera på om det stressar kroppen?

Konditionsträning är tyvärr stressande för kroppen. För vissa fungerar det att konditionsträna och ändå bli gravida. Medan för vissa så får de sluta medan de försöker bli gravida. Kika lite på vulverinekoos och konditionsträning.
  • jjkkll2
    Kiwiii skrev 2025-05-12 12:33:18 följande:
    Jag brukar också vara förstoppad innan mens och sen få orolig mage när mensen kommit. Men jag brukar koppla ihop det till stick och smärta i livmodern som sätter igång min mage. Jag hade det även så min första graviditet att "smärtan" satte igång magen 😁
    Åh jag hoppas att det beror på något sådant :D. Att det bara är pga massa action därinne haha!
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-05-12 07:32:59 följande:
    väntar också på ÄL och tempen håller sig där jag brukar ha baslinje. Känner med er som är frustrerade över detta!
    Mer än ett år sedan jag slutade med minipiller men min ÄL varierar fortf ganska mycket, tyvärr har den uteblivit ibland också 😔
    äggviteflytningar började för nästan en vecka sedan, ömma bröstvårtor också och det brukar jag ha 2-3 dagar innan ÄL men nu har inte tempen höjts ännu. Nu är jag mer torr och känner mig inte alls fertil, så vet inte om kroppen bara är seg på att få tempen att höjas eller om det inte blir någon denna månad, känns så jobbigt isf 😢

Grattis till alla som plussat senaste dagarna!
    Det är så frustrerande, man får ju ingen ärlig chans när det krånglar så. och jag har haft ägglossning som en klocka tidigare men efter senaste graviditeten som var tvungen avbrytas så har min kropp inte lyckats ägglossa än, men kanske nu då. Hoppas det iaf. Tempen är ju som facit, på gott och ont 😆 Så det är ju inte värst för mig men ändå blir jag galen.

Verkar ju som att din kropp verkligen försökt ägglossa iaf. Hoppas temphöjningen för oss båda kommer NU 🙏🏻
  • Anonym (Saltakatten)
    Elisand skrev 2025-05-12 12:33:39 följande:

Nu känns allt lite trögt här igen och behöver få skriva av mig.. Jag väntar fortfarande in äl (borde vara idag eller imorgon) och mannen har blivit jättesjuk och vill (och ska) såklart inte ha sex då. Vi har troligtvis fått till det en gång under fertila dagarna här, så det är ju bättre än inget, men samtidigt inte direkt en maxad chansning. 

Jag blir så frustrerad och deppig, känns hopplöst med allt. Folk får barn från höger till vänster utan att försöka och jag hör dagligen kommentarer på jobbet om hur lätt det är att "bara skaffa barn". Så fort jag öppnar sociala medier är flödet fullt av antingen baby announcements eller hälsoinfluencers som säger att har du inte blivit gravid inom 3-4 försök så är det något fel. Och vi gör ju verkligen allt rätt så jag förstår inte vad som är fel i så fall som gör att vi är på 9e försöket.. (förutom när det blir såhär nu då att vi inte kan ha sex så mycket, men det är ju tillfälligt just denna cykel)
    I min vardag känner jag hela tiden hur jag inte är "en i klubben", som inte har barn. Och jag får känslan av för varje försök som går att jag är på ett tåg som bara blir färre och färre passagerare kvar på för att folk får gå av på sina stationer längs vägen, men jag måste åka vidare. Bara vinkar hejdå i rutan och ser hur de står där med sina bebisar på perrongen, så sitter man tom i hjärtat kvar på sin plats.

Jamen gud vad folk överallt är gravida just nu. Också så många som skaffar sladdisar precis som vi försöker. Har haft en ledsam period nu också då det känns extra jobbigt att se och höra om alla gravida överallt. Jag själv hade liksom kunnat vara i v 30 nu om bebis fått vara frisk 💔

Istället stressar man över struliga hormoner och tiden som går. Vill ändå skriva till dig att det inte alls är nåt fel bara för att det inte går snabbt att bli gravid. Fullt normalt att det tar 1 år utan några fel. Men sociala medier, influencers och sånna som anser sig veta så himla mkt ska man verkligen ta med en nypa salt gällande ALLT. 

Man vill ju lyckas, snabbt, direkt men det ser verkligen inte ut så för alla även om det kan upplevas så. Man tar väl åt sig och hör och ser extra mkt av sånt också när det enda man har i tankarna är graviditet och bebis. 

Hoppas det känns bättre snart igen 🌸

• Anonym (Längtan efter nr 3)

Fyller 36 nu.
    ja precis man kan ju inte börja försöka. tar ägglossningstest varje dag sedan förra veckan men blir lika besviken varje dag. Ska börja ta varannan dag om några dagar tills jag hittar stegring. Men känner mig så misslyckad. Vet ju att  det inte är mitt fel och att det inte gått så långt tid men vill ju börja. Man läser om alla andra som får ägglossning direkt och blir gravida inom 2 månader.

samma situation här men jag vill verkligen 😁
    följer juni tråden men ingen idé att skriva in sig innan jag har fått bekräftad ÄL. 

Anonym (Enlitentill) skrev 2025-05-12 05:19:03 följande:
    Jag fyller 38 år i år. Du då?

Jag förstår din frustration, det känns ju som man vara står still om man inte ens kan försöka. Nästa månad tror jag att jag ska testa med ägglossningstest också så man får lite mer koll. Men det värsta är att min man egentligen inte vill ha fler barn. Så kan inte diskutera alls med honom. Han säger mer om det blir så blir det. Men vi har inte sex så ofta så då vill jag att det ska bli på de rätta dagarna 😅😅 jag blir så stressad av detta..
  • Anonym (Lily96)
    Elisand skrev 2025-05-12 12:33:39 följande:

Nu känns allt lite trögt här igen och behöver få skriva av mig.. Jag väntar fortfarande in äl (borde vara idag eller imorgon) och mannen har blivit jättesjuk och vill (och ska) såklart inte ha sex då. Vi har troligtvis fått till det en gång under fertila dagarna här, så det är ju bättre än inget, men samtidigt inte direkt en maxad chansning. 

Jag blir så frustrerad och deppig, känns hopplöst med allt. Folk får barn från höger till vänster utan att försöka och jag hör dagligen kommentarer på jobbet om hur lätt det är att "bara skaffa barn". Så fort jag öppnar sociala medier är flödet fullt av antingen baby announcements eller hälsoinfluencers som säger att har du inte blivit gravid inom 3-4 försök så är det något fel. Och vi gör ju verkligen allt rätt så jag förstår inte vad som är fel i så fall som gör att vi är på 9e försöket.. (förutom när det blir såhär nu då att vi inte kan ha sex så mycket, men det är ju tillfälligt just denna cykel)
    I min vardag känner jag hela tiden hur jag inte är "en i klubben", som inte har barn. Och jag får känslan av för varje försök som går att jag är på ett tåg som bara blir färre och färre passagerare kvar på för att folk får gå av på sina stationer längs vägen, men jag måste åka vidare. Bara vinkar hejdå i rutan och ser hur de står där med sina bebisar på perrongen, så sitter man tom i hjärtat kvar på sin plats.

Känner igen mig så mycket i det du skriver. Barn överallt förutom hos sig själv. 💔 Tror det är super vanligt att man får sådana dippar och förtvivlat undrar när det är ens egen tur. Det kommer, inom sinom tid. Hejar på dig (och oss andra här inne)! Snart är det vår allas tur 🍀 
  • Lilly48

Någon som vet vilka symptom man kan få innan BIM?
    Eller om man ens kan få det?

Jag har BIM 21/5 och ÄL+9.
    Känner en konstig känsla/ lätt smärta i nedre delen av magen. 
    Precis som om någon nyper mig invärtes. (Svårt att beskriva).
    Aldrig fått den känslan innan.

Hade så gärna velat ta ett graviditetstest, men jag tog Ovitrelle för 11 dagar sedan så jag kan få falskt positivt test. 
    Så jag har helt enkelt bara symptom att gå på just nu och hade gärna velat höra från andra om man kan känna det trots innan BIM? 

• Anonym (Enlitentill)
    Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-05-12 14:12:28 följande:

Fyller 36 nu.
    ja precis man kan ju inte börja försöka. tar ägglossningstest varje dag sedan förra veckan men blir lika besviken varje dag. Ska börja ta varannan dag om några dagar tills jag hittar stegring. Men känner mig så misslyckad. Vet ju att  det inte är mitt fel och att det inte gått så långt tid men vill ju börja. Man läser om alla andra som får ägglossning direkt och blir gravida inom 2 månader.

samma situation här men jag vill verkligen 😁
    följer juni tråden men ingen idé att skriva in sig innan jag har fått bekräftad ÄL. 

Absolut inte ditt fel, men förstår känslan. Jag skriver väl in mig på juni tråden jag med så fort jag får mensen... om den nu någonsin tänkt komma...
    Skönt att ha något ställe att skriva av sig alla konstiga tankar man får 😅
  • Anonym (Hoppaspånr1)

Grattis till alla pluss! Så kul att se❤️ Jag var på återbesök idag efter mitt MA och de såg ingen ägglossning på gång, är det någon som vet hur lång tid det tar för ägglossning att komma igång om det inte syntes nu?❤️

• jjkkll2
    Lilly48 skrev 2025-05-12 14:44:20 följande:

Någon som vet vilka symptom man kan få innan BIM?
    Eller om man ens kan få det?

Jag har BIM 21/5 och ÄL+9.
    Känner en konstig känsla/ lätt smärta i nedre delen av magen. 
    Precis som om någon nyper mig invärtes. (Svårt att beskriva).
    Aldrig fått den känslan innan.

Hade så gärna velat ta ett graviditetstest, men jag tog Ovitrelle för 11 dagar sedan så jag kan få falskt positivt test. 
    Så jag har helt enkelt bara symptom att gå på just nu och hade gärna velat höra från andra om man kan känna det trots innan BIM? 

Nästan alla mina graviditeter har börjat med molvärk. Med sonen började det redan äl+6. Ömma bröstvårtor fick jag äl+8 med sonen. Dottern molvärk men inga ömma bröst förrän längre fram. Tror ovitrelle endast ger falskt positivt upp till 10 dagar? Så kolla upp det :).

Svar på tråden BIM Maj 2025