• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-05-19 18:14:00 följande:
    Tack, hoppas det är er tur snart igen! För mig blev det lite jobbigt att gå över halvårsstrecket, inom den tiden är väl ca hälften av alla par gravida. Ja precis, det är både skönt och sorgligt att man får den inställningen. Får försöka njuta av att det snart är sommar och mer ledigt, tänker att det kan hjälpa kroppen på traven 😊
    Som ovan nämnt, det kan hända när man minst anar 🙏 Jag har varit gravid två gånger, ett ma och sonen och båda tog minst ett år av aktiva försök innan det blev plus 🙏 Första gången i slutet av en sjukskrivning och andra precis innan ivf, så att varva ned kan kanske hjälpa som en del säger ändå 🥰🙏 Om inte annat så tjänar man inget på att sluta leva i väntan (jag pausade allt och ångrar det så nu i efterhand att mina sista år i friheten utan barn var en sån misär av gråt och negativa tester när det kunde varit så mycket mer).
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-05-19 18:30:25 följande:
    Som ovan nämnt, det kan hända när man minst anar 🙏 Jag har varit gravid två gånger, ett ma och sonen och båda tog minst ett år av aktiva försök innan det blev plus 🙏 Första gången i slutet av en sjukskrivning och andra precis innan ivf, så att varva ned kan kanske hjälpa som en del säger ändå 🥰🙏 Om inte annat så tjänar man inget på att sluta leva i väntan (jag pausade allt och ångrar det så nu i efterhand att mina sista år i friheten utan barn var en sån misär av gråt och negativa tester när det kunde varit så mycket mer).
    Det ska jag ta med mig, att inte fastna i denna cirkus och vänta på ÄL, vänta på BIM och glömma leva life 😄

Varit så dålig på att ta tillvara på dagarna som jag velat, har tillåtit mig vara väldigt nere pga avbrytandet och har nog fastnat lite extra i det här med bebisverkstad just för att jag nästan var halvvägs när det stals ifrån mig. Men tjänar ingenting till att bara leva för bebisverkstade som du säger. Så tack för kloka ord ????
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-05-19 18:30:25 följande:
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-05-19 19:02:03 följande:
    Det ska jag ta med mig, att inte fastna i denna cirkus och vänta på ÄL, vänta på BIM och glömma leva life 😄

Varit så dålig på att ta tillvara på dagarna som jag velat, har tillåtit mig vara väldigt nere pga avbrytandet och har nog fastnat lite extra i det här med bebisverkstad just för att jag nästan var halvvägs när det stals ifrån mig. Men tjänar ingenting till att bara leva för bebisverkstade som du säger. Så tack för kloka ord ????

Tur att man har varandra här i tråden och kan peppa varandra🥰 håller med, ska försöka njuta mer av att bara vara jag och sambon ett tag till, vill dock inget annat än att dela det med en liten såklart 😄 
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Anonym (Är inte säker) skrev 2025-05-19 07:42:45 följande:
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-05-18 23:01:17 följande:
    Bra att du åkte och kollade. Vi håller tummarna för dig❤️
    JAG misstänker att jag varit gravid tidigare, men att det kanske blev ett missfall och att det är det som kommer ut nu.

Samtidigt som jag mycket väl kan ha blivit gravid igen direkt efter det, jag vet att sånt kan hända men alla tänker "det händer andra men inte mig".

Jag såg att Hcg-provet var på 31, så det skulle ju både kunna vara rester från tidigare graviditet att det inte har sjunkit tillräckligt mycket. Eller så kan det vara på väg upp, om jag blivit gravid igen.

Läkaren ska ringa mig idag och jag tänker att svaret på nästa blodprov kommer avgöra hur det ligger till. 🙂
    Men då är ju frågan vad man gör sen - om proverna höjs... Att skaffa barn är inget vi tänkt eller planerat. Jag har två barn sedan tidigare och han ett, den yngsta är min dotter på 11 år. Älskar mitt hus och vill inte flytta, men det är redan litet som det är nu.. Jag är snart 43 år, känner mig gammal.. 😅 Vet inte heller om min kropp skulle klara av det, jag har blandat annat EDS (Ehlers Danlos syndrom, jag är överrörlig) och POTS (problem med hjärtat/pulsen som alltid är alldeles för hög). 😔
    Har du fått svar?❤️
  • Elisand

Äl+6 idag och väntan på bim är verkligen igång. Förra cykeln väntade jag med att testa och det hjälpte så mycket med sinnesfriden faktiskt så kommer köra samma  den här gången. Har känts annorlunda i livmodern hela cykeln, känts som det händer saker 😂 Men vågar inte hoppas för det. Har mycket på jobbet så tack och lov har jag annat att fokusera på. Gör så stor skillnad att ha andra saker i tankarna! Upplevt mycket av det ni andra skrivit här nu, där livet står på paus. 

• Anonym (Saltakatten)
    Elisand skrev 2025-05-19 21:06:00 följande:

Äl+6 idag och väntan på bim är verkligen igång. Förra cykeln väntade jag med att testa och det hjälpte så mycket med sinnesfriden faktiskt så kommer köra samma  den här gången. Har känts annorlunda i livmodern hela cykeln, känts som det händer saker 😂 Men vågar inte hoppas för det. Har mycket på jobbet så tack och lov har jag annat att fokusera på. Gör så stor skillnad att ha andra saker i tankarna! Upplevt mycket av det ni andra skrivit här nu, där livet står på paus. 

Min app tycker att jag också är på ÄL+6 men jag tycker ÄL+8. Får se om jag eller appen har rätt 😆 Jag har också väldigt mkt på jobbet så det är bra att huvudet om dagarna är proppat med annat och annars har jag tusen grejjer i trädgården att fixa så jag kan hålla mig sysselsatt men väntan är seg ändå tycker jag 😅

Plussade på ÄL+9 sist, så är jag på ÄL+8 kanske jag skulle kunna få se ett plus imorrn men jag ska inte testa så tidigt jag heller. 

• Elisand
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-05-19 21:24:17 följande:

Min app tycker att jag också är på ÄL+6 men jag tycker ÄL+8. Får se om jag eller appen har rätt 😆 Jag har också väldigt mkt på jobbet så det är bra att huvudet om dagarna är proppat med annat och annars har jag tusen grejjer i trädgården att fixa så jag kan hålla mig sysselsatt men väntan är seg ändå tycker jag 😅

Plussade på ÄL+9 sist, så är jag på ÄL+8 kanske jag skulle kunna få se ett plus imorrn men jag ska inte testa så tidigt jag heller. 

Haha, ja apparna har ju inte rätt varje gång, jag tror absolut mer på känslan i såna fall! Beror ju också på vilka parametrar man stoppar in i apparna. 
    Skönt att du också har annat att sysselsätta dig med! Är ju verkligen en sån tid nu på våren och mot sommaren. 
    Spännande! Hoppas på plus för er (och alla andra också såklart) <3  
  • Lovve123
    Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-05-19 15:32:02 följande:

Jag fick fast smiley på CB i fredags. men vet inte om det var lyckad ÄL för jag slutade med preventivmedel  april och inte haft ÄL sedan dess men det var en tydlig ÄL stegring denna gång så håller tummarna för oss båda 😊

varje dag är ju som en evighet🙄
    när ska du ta test?

Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-05-19 16:53:50 följande:
    Lovve123 skrev 2025-05-19 13:39:42 följande:

Någon mer som hade ÄL i fredags och är inne i väntarfasen? 😊

Jag hade ÄL igår, så ganska nära fredag 🙈
    Kul att vi har nära! Jag tänkte först testa på mors dag men tror det är risk för besvikelse. tror jag har bim 5 dagar efter. Fick dock plus på sonen sist på bim -5 så man vet aldrig! ni då?

• Anonym (Hoppaspåtur)
    Lovve123 skrev 2025-05-19 23:10:45 följande:
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-05-19 16:53:50 följande:

Jag hade ÄL igår, så ganska nära fredag 🙈
    Kul att vi har nära! Jag tänkte först testa på mors dag men tror det är risk för besvikelse. tror jag har bim 5 dagar efter. Fick dock plus på sonen sist på bim -5 så man vet aldrig! ni då?

Jag kommer testa 29onde eller 30onde. Då är jag på ÄL +11 /12 . 

Fick fast gubbe på CB advanced i söndags morse och sedan jätte tydlig ÄL smärta på kvällen. Så ganska säker på att jag hade ÄL i söndags 
  • Anonym (Längtan efter nr 3)

Jag tänkte också morsdag med testa tidigt. Men nu ger jag upp om att denna månad skulle gett mig ÄL. Testar med ÄL stickor varje dag för att följa hur min lh kurva ser ut och det har sett bra ut, var nästan tillbaka på bad nivå igår men idag då jag har stegring igen och nästan peak så antar att kroppen åter försöker ägglossa har haft molande och värk sedan i onsdags. Inga andra symtom så får ge upp denna månad och kommma tillbaka i juli. i Juni har vi fullt upp med student och massa andra firanden.

önskar er alla lycka till 🌸

Svar på tråden BIM Maj 2025