• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Lillrömpa) skrev 2025-05-16 15:05:10 följande:
    Ja nej jag har som sagt aldrig plussat tidigt, de återstår och se. Hoppas mensen lyser med sin frånvaro imorgon så köper jag ett nytt test & testar på söndag!🌸💕
    Jamen du ser, plusset kanske kommer. Testar man mitt på dagen är ju urinen utspädd också, sägs ju att man ska testa med morgonurin när man tjuvtestar tidigt. Håller tummarna 🤞🏻

Har du några känningar på graviditet då?
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-05-16 15:03:19 följande:

Var precis hos gyn och ägglossningen ligger runt hörnet (inom ett par dagar). Dock trodde även hon att jag nog har en polyp, vilket känns ganska irriterande eftersom jag den 6e maj utförde en hyperoskopi på Danderyd där man skulle ta bort det man "hittade" och när jag vaknade upp sa man att man hade tagit bort graviditets rester. Så vi ska satsa på ägglossningen nu, sedan har vi en ny tid 19juni för att se om det ev blivit en graviditet eller vad/hur den där polypen ser ut då....

Hejja ägget, hoppas det är ett guldägg 😄🤞🏻 

Polyper har jag hört behöver inte störa eller vara ivägen för graviditet, men bra att du får kolla upp mer. Konstigt att dom inte tog bort den när du skrapades? Men då kanske den inte syntes/fanns? Drygt oavsett. 
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-05-16 15:26:44 följande:
    Hejja ägget, hoppas det är ett guldägg 😄🤞🏻 

Polyper har jag hört behöver inte störa eller vara ivägen för graviditet, men bra att du får kolla upp mer. Konstigt att dom inte tog bort den när du skrapades? Men då kanske den inte syntes/fanns? Drygt oavsett. 
    Jo , tyvärr..den 6e april kunde den gynläkaren se rester eller polyp och jag remitterades till DS för hyperoskopi. Som snarare ville att jag skulle gå på provera,  30april såg de den här vätskeansamlingen som syntes idag och ville sätta mig på provera.  Jag påbörjade provera kuren, men fick igenom en hyperoskopi och bden gjordes 6e maj. Och han tog bort rester sa dem...Men idag kunde man se samma vätskeansamling.... så vi får se. 
  • Lovve123
    Anonym (Lily96) skrev 2025-05-16 09:57:53 följande:

Tack för ert stöd, ni är guld värda❤️

Det är verkligen inte lätt att hitta en bra balans. Bebisverkstad tar upp en sån stor del av livet just nu, både i tankar, googlingar och försök att göra ?det rätta? för att lyckas. Känner enorm frustration att det inte tar sig, även om jag vet att många försöker länge länge länge.

Ska försöka koppla bort lite och vara mer närvarande och tacksam för det lilla i livet. Inte känna den här stressen. Ska nog återgå till Cb digital nästa runda och få mer kontroll över förutsättningarna. Och hoppas sambon prioriterar oss mer nästa cykel.

Vi blev iallafall sams igen och krokodiltårarna föll på oss båda. Frustrationen är så uppenbar. 

Jag tycker att jag har haft koll på min cykel och när jag har ägglossning och jag har väldigt regelbunden mens. Har för några år sen använt ÄL test men inte den här försöksvändan. körde CB digital advanced den här cykeln och min ÄL är 3 dagar senare än vad jag trodde! Fick en fast smiley idag när jag tyckte att jag hade symtom tidigare i veckan men dagens symtom plus testet visade annar! Så kan vara värt att köra en omgång ÄL bara för att få lite mer koll och förstå dina symtom din kropp har bättre. 
    Och som någon tipsade om tidigare, berätta inte för mannen när du har ÄL det är otroligt frustrerande när det inte blir av pga prestationsångest. 
  • Anonym (Lily96)
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-05-16 15:03:19 följande:

Var precis hos gyn och ägglossningen ligger runt hörnet (inom ett par dagar). Dock trodde även hon att jag nog har en polyp, vilket känns ganska irriterande eftersom jag den 6e maj utförde en hyperoskopi på Danderyd där man skulle ta bort det man "hittade" och när jag vaknade upp sa man att man hade tagit bort graviditets rester. Så vi ska satsa på ägglossningen nu, sedan har vi en ny tid 19juni för att se om det ev blivit en graviditet eller vad/hur den där polypen ser ut då....

Skönt att få kvitto på att det är på g!  

Segt med polypen men bra att du fått tid för uppföljning även om man tycker att Danderyd borde hittat tidigare.. 

• Anonym (Lillrömpa)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-05-16 15:24:12 följande:
    Jamen du ser, plusset kanske kommer. Testar man mitt på dagen är ju urinen utspädd också, sägs ju att man ska testa med morgonurin när man tjuvtestar tidigt. Håller tummarna 🤞🏻

Det var precis vad jag gjorde, kissade efter lunch = utspädd urin + att jag typ hade kissat en timme tidigare. alla förutsättningar som man absolut inte ska ha, men vi får se imorgon, är det minus då så är det bara att invänta mensen tänker jag 🤗💕
  • Anonym (Lily96)
    Lovve123 skrev 2025-05-16 15:54:07 följande:
    Jag tycker att jag har haft koll på min cykel och när jag har ägglossning och jag har väldigt regelbunden mens. Har för några år sen använt ÄL test men inte den här försöksvändan. körde CB digital advanced den här cykeln och min ÄL är 3 dagar senare än vad jag trodde! Fick en fast smiley idag när jag tyckte att jag hade symtom tidigare i veckan men dagens symtom plus testet visade annar! Så kan vara värt att köra en omgång ÄL bara för att få lite mer koll och förstå dina symtom din kropp har bättre. 
    Och som någon tipsade om tidigare, berätta inte för mannen när du har ÄL det är otroligt frustrerande när det inte blir av pga prestationsångest. 

Visst känns det mer träffsäkert med CB? Den där smileyn underlättar så mycket! 

Jo jag brukar mest hinta och låta smileyn ligga framme så han ?råkar? se, men den här gången kan jag ha pratat om både flytningar, ägglossningskänningar, temp, dagar och deadline😅 Inser själv att det inte är jätte sexigt haha. Det var sista gången jag gjorde den missen! 

Håller tummarna att det går vägen för er den här cykeln! 🤞🏻🍀

• Anonym (Lillrömpa)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-05-16 15:24:12 följande:

Glömde ju svara på allt, skyller på virrig mamma hjärna! 😂 nej inga självklara, lite ont i bröstvårtorna, hade ett ihållande hugg i livmodern i tisdags, lite vagt illamående som ja förövrigt haft båda graviditeterna & aldrig innan mens! men man ska aldrig säga aldrig. Själv då? Minns inte när du hade bim🙈
  • Monki19

Jag tror absolut! Jag är ingen expert men med tanke på dippen och ?spiken? så skulle jag lita på att ÄL skett! Kan ha varit att det var ett försök till ÄL tidigare men som inte lyckades? Det ser väldigt bra ut prickat med babydans iallafall👍

Själv väntar jag på att ÄL ska komma, skrev ju tidigare att jag trodde att den var på g men jag hade noll koll. Ligger fortsatt väldigt låg i temp. Mina appar säger imorgon eller på söndag🤞 Vilket känns bra då jag själv känt mig väldigt stressad tidigare under veckan pga jobb och all stress att bli gravid och tidigare missfall. Men nu är det fredag och jag känner mig lite gladare idag och pepp på bebisverkstad☀️ Hoppas också det är ägglossningshormonerna som också har börjat visa sig 😅💪

Elisand skrev 2025-05-16 06:55:22 följande:

Tror ni det här kan stämma trots att min temp varit så konstig innan ägglossning i så fall? 

• Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Lillrömpa) skrev 2025-05-16 17:19:31 följande:
    Glömde ju svara på allt, skyller på virrig mamma hjärna! 😂 nej inga självklara, lite ont i bröstvårtorna, hade ett ihållande hugg i livmodern i tisdags, lite vagt illamående som ja förövrigt haft båda graviditeterna & aldrig innan mens! men man ska aldrig säga aldrig. Själv då? Minns inte när du hade bim🙈
    Då har du ju ändå lite anledning att hoppas, man får hoppas lite lagom om man inte vill bli för besviken ifall mensen dyker upp. Det har man ju varit med om några gånger.

Långt kvar till BIM för mig så mina känningar betyder nog inget alls. Har haft svag värk i livmoderstrakterna ända sedan ÄL. Om det är bra eller inte får jag se sen 😅🙏🏻 Enligt mina anteckningar från senaste graviditeten så kände jag den här värken kring ÄL+6, har nu känt den hela tiden så vettetusan 😆
Svar på tråden BIM Maj 2025