• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • konstmamma
    Syren93 skrev 2025-05-19 13:09:40 följande:
    Känner precis samma.. försök 6 här och negativt idag på ÄL+11. Lite spottings. Känns hopplöst...
    Nog olika för alla såklart men jag plussade inte förens äl+14, hade inte ens antydan till ett plus äl+11♥️
  • Anonym (Tredje)
    Syren93 skrev 2025-05-19 13:09:40 följande:
    Känner precis samma.. försök 6 här och negativt idag på ÄL+11. Lite spottings. Känns hopplöst...
    Man blir ju så less. Hur svårt är det liksom ???? har haft så lätt att bli gravid med de andra barnen. 
  • elliibellii
    Märkte nu att jag hade skrivit dag för ÄL och inte BIM haha.. Förvirringen i dessa prövande (ha ha) tiderFlört

Tog ett testa-tidigt idag, negativt.. Obestämd

BIM LISTA MAJ

Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA (➕)
    2/5 - Monki19, 1a barnet. (-)
    2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket (-)
    2/5 - Lovve123 2a barnet, 1a försöket (-)
    3/5 - Lily96, 1a barnet (-)
    4/5 - Joss4n94, 1a barnet
    4/5 - Anonym4848, 2a barnet, 8e försöket efter MA
    4/5 - Anonym (Hoppaspåbebisnr3), 3:e barnet, 1:a cykel efter preventivmedel ➕
    5/5 - 7barnsmamman87, 4e barnet, (första gemensamma) 18:e försöket
    5/5 - Sarasi, 1a barnet (-)
    5/5 - cccarolinne, 1a barnet, 4e försöket (➕)
    5/5 - enlitentill, 4:e barnet, 1a försöket (-)
    5/5 - MammaMG, 2a barnet, (2 mf) 6:e försöket ➕
    6/5 - konstmamma, 2a barnet, 6e försöket ➕
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket (-)
    8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket
    9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket
    9/5 - Nanathalie, Försök till sladdis (barn på 8 och 12 sedan tidigare), slutat räkna försök då vi försökt över 1 år, med 1 MA i v.11. Dock tredje försöket sedan MA:t i februari.
    10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
    10/5 - mitu93, 1a barnet, 16e försöket
    11/5 - Rhea, 1a barnet, 5e försöket
    12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket ➖
    12/5 - Dunderar, 1a barnet 3dje försöket
    12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA ➕
    12/5 - summerstriker, 3:e barnet 1 försöket
    12/5 - Hokuspokusan 3:e barnet, 8:e försöket
    12/5 - blommanc 3:e barnet, 5:e försöket (➕?)
    14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
    15/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
    15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
    16/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket (➕)
    16/5 - Lorem 1:a barnet, 5:e försöket sedan MA
    16/5 - Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket (➕)
    16/5 - fröken grön, 1:a barnet, 1:a försöket (➖) 
    17/5 - Lillrömpa 3:e barnet, 2 försöket (➖)
    20/5 - Bellis9207 1a barnet, 2:e försöket (➖) 
    21/5 - Lilly48 1:a barnet, 1:e försöket (insemination) (➖)
    22/5 - mothertotwo
    22/5 - Önskan97, 1:a barnet, 7:e försöket
    23/5 - Tredje 3:e barnet, (två MA, kemisk)
    23/5 - surrkusen1, 3 barnet, första försöket 
    24/5 - syren93, 2a barnet, 5:e försöket (3 missfall)
    24/5 - elliibellii, 1a barnet, 10e försöket
    25/5 - Juniverse, 1a barnet 6e försöket ( 1 utomkveds ) 26/5 - Siripiri, 1:a barnet, 6e försöket, (2 kem, 1mf v6 & ett X i dec)
    27/5 - Elisand, 1:a barnet, 9e försöket
    30/5 Lovve123 2a barnet, 2a försöket
    30/5 Hoppaspåtur. 6e barnet (11 graviditeter I bagaget, 3 MA varav 1 nu i januari, 1 utomkvedeshavandeskap, 2 "vanliga " missfall + 2 kemiska som jag inte vet om det räknas som grav)
    Vet ej - Hoppaspånr1. 1a barnet, första försöket efter MA
    31/5 - Monki19, 1a barnet. Försökt sedan juli 2024.
    31/5 - Lily96, 1:a barnet, 6:e försöket (tro jag
  • Anonym (Längtan efter nr 3)

Jag också. Mina är preventivmedelbarn.
    men nu när man inte har preventivmedel längre så väntar man på ägglossning. Hade fast gubbe på CB advance i fredags. Men LH sjunker sakta och såklart googlar man sönder att det kan betyda att ÄL inte sker utan att kroppen försöker men misslyckas. Jag vill ju så gärna att det ska bli lyckad ägglossning och att en liten börjat växa där inne. Så frustrerad. 

Anonym (Tredje) skrev 2025-05-19 14:26:58 följande:
    Man blir ju så less. Hur svårt är det liksom ???? har haft så lätt att bli gravid med de andra barnen. 
  • Anonym (Längtan efter nr 3)

Jag fick fast smiley på CB i fredags. men vet inte om det var lyckad ÄL för jag slutade med preventivmedel  april och inte haft ÄL sedan dess men det var en tydlig ÄL stegring denna gång så håller tummarna för oss båda 😊

varje dag är ju som en evighet🙄
    när ska du ta test?

Lovve123 skrev 2025-05-19 13:39:42 följande:

Någon mer som hade ÄL i fredags och är inne i väntarfasen? 😊

• Anonym (Hoppaspåtur)

Jag hade ÄL igår, så ganska nära fredag 🙈
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-05-19 10:24:58 följande:

Jag kommer nog inte heller plussa. Känner min kropp och har tempat lång tid och kan nästan känna mig säker på att jag inte är gravid. Tempen har alltid gått upp ännu mer vid dessa dagar de gånger jag plussat, nu ligger tempen stabilt kvar så jag lär få mens om några dagar. Känner så med er andra som inte heller plussat eller som fått mens, det är så segt 😔

Jag hade egentligen inte räknat med att lyckas på första försöket efter vårt avbrytande, lite för bra för att vara sant att bli gravid så snabbt igen men klart jag hoppats. Försöker vara glad över att kroppen äntligen verkar ha hittat tillbaka iaf, förhoppningsvis får vi alla glada besked nu i sommar, så fint om det kunde få bli så 💕

Samma här, känner samma hopplöshet som tidigare månader ett par dagar efter ÄL. Som att ägget inte blivit befruktat och kroppen signalerar det till mig direkt 😔 tempen är också lite lägre och mer varierande än vanligt, vilket inte heller känns bra. Kommer nog också få mens inom ett par dagar. 

Skönt att din kropp verkar återhämtat sig iaf. Jag hoppas verkligen att det är vår tur snart ❤️ Detta börjar bli mer ledsamt än hoppfullt för mig, ju fler försökt det går?

• Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-05-19 17:18:48 följande:

Samma här, känner samma hopplöshet som tidigare månader ett par dagar efter ÄL. Som att ägget inte blivit befruktat och kroppen signalerar det till mig direkt 😔 tempen är också lite lägre och mer varierande än vanligt, vilket inte heller känns bra. Kommer nog också få mens inom ett par dagar. 

Skönt att din kropp verkar återhämtat sig iaf. Jag hoppas verkligen att det är vår tur snart ❤️ Detta börjar bli mer ledsamt än hoppfullt för mig, ju fler försökt det går?

Rent statistisk så borde det vara er tur nu snart, såg i BIM-listan att ni försökt några månader nu 🙏🏻 När det väl sker är väntan värt allt, men man lever ju här och nu och känner som man gör. Efter många försök blir det också lätt också att inte förvänta sig nåt, varför skulle det bli nåt när det tidigare aldrig blivit? Men rätt var det är så bara händer det. Så var det för mig med mitt första barn och i höstas också 😊
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-05-19 17:49:11 följande:
    Rent statistisk så borde det vara er tur nu snart, såg i BIM-listan att ni försökt några månader nu 🙏🏻 När det väl sker är väntan värt allt, men man lever ju här och nu och känner som man gör. Efter många försök blir det också lätt också att inte förvänta sig nåt, varför skulle det bli nåt när det tidigare aldrig blivit? Men rätt var det är så bara händer det. Så var det för mig med mitt första barn och i höstas också 😊
    Tack, hoppas det är er tur snart igen! För mig blev det lite jobbigt att gå över halvårsstrecket, inom den tiden är väl ca hälften av alla par gravida. Ja precis, det är både skönt och sorgligt att man får den inställningen. Får försöka njuta av att det snart är sommar och mer ledigt, tänker att det kan hjälpa kroppen på traven 😊
Svar på tråden BIM Maj 2025