• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • Anonym (Längtan efter nr 3)

Så bra att du kontaktade vården och att de kollade så noga. Håller tummarna för att de säger att det är en tidig graviditet och inte ett missfall ❤️ 

Anonym (Är inte säker) skrev 2025-05-18 16:56:35 följande:
    Har pratat med 1177, de pratade med gynakuten och de bad mig komma in.

De tog ett graviditetstest som var svagt positivt, gjorde ultraljud där de såg att jag har blod i buken men kunde inte se något foster, men samtidigt såg hon något litet i slemhinnan som skulle kunna vara en väldigt tidig graviditet.

Det kan antingen vara ett utomkvedshavandeskap och att det är därför jag blöder, de har blivit ett missfall.. eller så är jag väldigt tidigt gravid. Hon tog blodprover och ska ringa mig imorgon.

• Anonym (Saltakatten)

De tog ett graviditetstest som var svagt positivt, gjorde ultraljud där de såg att jag har blod i buken men kunde inte se något foster, men samtidigt såg hon något litet i slemhinnan som skulle kunna vara en väldigt tidig graviditet.

Det kan antingen vara ett utomkvedshavandeskap och att det är därför jag blöder, de har blivit ett missfall.. eller så är jag väldigt tidigt gravid. Hon tog blodprover och ska ringa mig imorgon.
    Sååå bra att du fått bli kollad. Håller tummarna för en frisk graviditet 🙏🏻🌸
  • Anonym (Hoppaspånr1)

Bra att du åkte och kollade. Vi håller tummarna för dig❤️
  • Anonym (Är inte säker)
    Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-05-18 19:02:55 följande:

Så bra att du kontaktade vården och att de kollade så noga. Håller tummarna för att de säger att det är en tidig graviditet och inte ett missfall ❤️ 

JAG misstänker att jag varit gravid tidigare, men att det kanske blev ett missfall och att det är det som kommer ut nu.

Samtidigt som jag mycket väl kan ha blivit gravid igen direkt efter det, jag vet att sånt kan hända men alla tänker "det händer andra men inte mig".

Jag såg att Hcg-provet var på 31, så det skulle ju både kunna vara rester från tidigare graviditet att det inte har sjunkit tillräckligt mycket. Eller så kan det vara på väg upp, om jag blivit gravid igen.

Läkaren ska ringa mig idag och jag tänker att svaret på nästa blodprov kommer avgöra hur det ligger till. 🙂
    Men då är ju frågan vad man gör sen - om proverna höjs... Att skaffa barn är inget vi tänkt eller planerat. Jag har två barn sedan tidigare och han ett, den yngsta är min dotter på 11 år. Älskar mitt hus och vill inte flytta, men det är redan litet som det är nu.. Jag är snart 43 år, känner mig gammal.. 😅 Vet inte heller om min kropp skulle klara av det, jag har blandat annat EDS (Ehlers Danlos syndrom, jag är överrörlig) och POTS (problem med hjärtat/pulsen som alltid är alldeles för hög). 😔
  • Anonym (Tredje)

Negativt på gravtesten här. Äl+10 el 11. 
    Känner mig så nedslagen. Varför kan jag inte bara få bli gravid? 

• Anonym (Är inte säker)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-05-18 19:06:19 följande:
    Sååå bra att du fått bli kollad. Håller tummarna för en frisk graviditet 🙏🏻🌸
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-05-18 23:01:17 följande:
    Bra att du åkte och kollade. Vi håller tummarna för dig❤️
    JAG misstänker att jag varit gravid tidigare, men att det kanske blev ett missfall och att det är det som kommer ut nu.

Samtidigt som jag mycket väl kan ha blivit gravid igen direkt efter det, jag vet att sånt kan hända men alla tänker "det händer andra men inte mig".

Jag såg att Hcg-provet var på 31, så det skulle ju både kunna vara rester från tidigare graviditet att det inte har sjunkit tillräckligt mycket. Eller så kan det vara på väg upp, om jag blivit gravid igen.

Läkaren ska ringa mig idag och jag tänker att svaret på nästa blodprov kommer avgöra hur det ligger till. 🙂
    Men då är ju frågan vad man gör sen - om proverna höjs... Att skaffa barn är inget vi tänkt eller planerat. Jag har två barn sedan tidigare och han ett, den yngsta är min dotter på 11 år. Älskar mitt hus och vill inte flytta, men det är redan litet som det är nu.. Jag är snart 43 år, känner mig gammal.. 😅 Vet inte heller om min kropp skulle klara av det, jag har blandat annat EDS (Ehlers Danlos syndrom, jag är överrörlig) och POTS (problem med hjärtat/pulsen som alltid är alldeles för hög). 😔
  • Lilly48
    Mensen kom i morse...
    Då jag genomgår insemination så tänkte jag för mitt psykes och välmåendes skull låta sommaren passera innan nästa försök så man kan få slappna av och njuta av sommaren och semestern.
    Dessa två veckors väntan tog hårt på en.

Lycka till allihopa!🌸

BIM LISTA MAJ

Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA (➕)
    2/5 - Monki19, 1a barnet. (-)
    2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket (-)
    2/5 - Lovve123 2a barnet, 1a försöket (-)
    3/5 - Lily96, 1a barnet (-)
    4/5 - Joss4n94, 1a barnet
    4/5 - Anonym4848, 2a barnet, 8e försöket efter MA
    4/5 - Anonym (Hoppaspåbebisnr3), 3:e barnet, 1:a cykel efter preventivmedel ➕
    5/5 - 7barnsmamman87, 4e barnet, (första gemensamma) 18:e försöket
    5/5 - Sarasi, 1a barnet (-)
    5/5 - cccarolinne, 1a barnet, 4e försöket (➕)
    5/5 - enlitentill, 4:e barnet, 1a försöket (-)
    5/5 - MammaMG, 2a barnet, (2 mf) 6:e försöket ➕
    6/5 - konstmamma, 2a barnet, 6e försöket ➕
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket (-)
    8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket
    9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket
    9/5 - elliibellii, 1a barnet, 10e försöket
    9/5 - Nanathalie, Försök till sladdis (barn på 8 och 12 sedan tidigare), slutat räkna försök då vi försökt över 1 år, med 1 MA i v.11. Dock tredje försöket sedan MA:t i februari.
    10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
    10/5 - mitu93, 1a barnet, 16e försöket
    11/5 - Rhea, 1a barnet, 5e försöket
    12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket ➖
    12/5 - Dunderar, 1a barnet 3dje försöket
    12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA ➕
    12/5 - summerstriker, 3:e barnet 1 försöket
    12/5 - Hokuspokusan 3:e barnet, 8:e försöket
    12/5 - blommanc 3:e barnet, 5:e försöket (➕?)
    14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
    15/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
    15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
    16/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket (➕)
    16/5 - Lorem 1:a barnet, 5:e försöket sedan MA
    16/5 - Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket (➕)
    16/5 - fröken grön, 1:a barnet, 1:a försöket (➖) 
    17/5 - Lillrömpa 3:e barnet, 2 försöket (➖)
    20/5 - Bellis9207 1a barnet, 2:e försöket (➖) 
    21/5 - Lilly48 1:a barnet, 1:e försöket (insemination) (➖)
    22/5 - mothertotwo
    22/5 - Önskan97, 1:a barnet, 7:e försöket
    23/5 - Tredje 3:e barnet, (två MA, kemisk)
    23/5 - surrkusen1, 3 barnet, första försöket 
    24/5 - syren93, 2a barnet, 5:e försöket (3 missfall)
    25/5 - Juniverse, 1a barnet 6e försöket ( 1 utomkveds ) 26/5 - Siripiri, 1:a barnet, 6e försöket, (2 kem, 1mf v6 & ett X i dec)
    27/5 - Elisand, 1:a barnet, 9e försöket
    30/5 Lovve123 2a barnet, 2a försöket
    30/5 Hoppaspåtur. 6e barnet (11 graviditeter I bagaget, 3 MA varav 1 nu i januari, 1 utomkvedeshavandeskap, 2 "vanliga " missfall + 2 kemiska som jag inte vet om det räknas som grav)
    Vet ej - Hoppaspånr1. 1a barnet, första försöket efter MA
    31/5 - Monki19, 1a barnet. Försökt sedan juli 2024.
    31/5 - Lily96, 1:a barnet, 6:e försöket (tro jag
  • Anonym (Saltakatten)

Jag kommer nog inte heller plussa. Känner min kropp och har tempat lång tid och kan nästan känna mig säker på att jag inte är gravid. Tempen har alltid gått upp ännu mer vid dessa dagar de gånger jag plussat, nu ligger tempen stabilt kvar så jag lär få mens om några dagar. Känner så med er andra som inte heller plussat eller som fått mens, det är så segt 😔

Jag hade egentligen inte räknat med att lyckas på första försöket efter vårt avbrytande, lite för bra för att vara sant att bli gravid så snabbt igen men klart jag hoppats. Försöker vara glad över att kroppen äntligen verkar ha hittat tillbaka iaf, förhoppningsvis får vi alla glada besked nu i sommar, så fint om det kunde få bli så 💕

• F32

Grattis till alla plussare. 

En annan går i väntans tider. Har testat negativt två gånger. Första i fredags och andra igår söndag. Hade ÄL för 16 dagar sedan.. jag kan tycka det är lite spännande att vänta, men nu när jag ändå testat negativt kan mensen få komma. 

Kram 

• Syren93
    Anonym (Tredje) skrev 2025-05-19 07:26:53 följande:

Negativt på gravtesten här. Äl+10 el 11. 
    Känner mig så nedslagen. Varför kan jag inte bara få bli gravid? 

Känner precis samma.. försök 6 här och negativt idag på ÄL+11. Lite spottings. Känns hopplöst...
Svar på tråden BIM Maj 2025