• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • xnfsm

Detta är väl svagt positivt ändå? Bim är om 4 dagar. Hoppas det går vägen 🙏 andra barnet men har även två graviditeter i bagaget som avslutades v 15 och
  • Anonym (Är inte säker)
    Mensen var beräknad till 28 april men har inte dykt upp - tror jag. Det kom lite ljusrött blod 11/5 efter att vi hade myst lite (haft sex kvällen innan)...

15/5 börjar jag blöda, så pass mycket att jag behöver en binda. Jag får som en vanlig mens med mensvärk, ont i ljumskar, olika stora blodklumpar i mensen och detta fortsätter fast inte lika mycket den 16/5. Igår 17/5 är det mindre och det blir bara ljusrött på pappret. Nu har det kommit lite mer blod igen.

Så här ser mitt test ut idag 18/5 med morgonrutin.
    Om det nu är positivt, borde det inte vara ett starkare plus då? Eller har jag fått missfall och det är vad som kom ut, och inte mensen? Tog bild efter 3 minuter.

• Selmalight

xnfsm, ser streck!!!!! Grattis till dig!!! 😍😍😍

jag är på bim -3 eller -4, vad ser ni här? plus eller spökstreck? 

jag fick sån otrolig huvudvärk 5-6 dagar efter äl, och är så grymt hormonkänslig. så gissade det var en hcg ökning. sen har det spänt på sidorna av brösten, och som att jag sträckt mig i livmodern vid hastiga rörelser. för två dgr sen fick jag också svamp?. Har aldrig det. Men läste fort att det kan ske vid hormonförändring. Och idag fick jag detta på testet:

• Syren93
    Syren93 skrev 2025-05-17 15:03:51 följande:

Äl+9 idag (tror jag). Haft en del molvärk i ryggen och är väldigt frusen på kvällarna. Idag har det känts som jag ska få mens, typ "kommer luft", om ni förstår känslan? 😂 
    Har fått en lite rosa flytning. Nid?? Tänkte testa på måndag

Jag börjar tyvärr tror att jag typ fått tidig mena? 4 dagar tidig. Brukar alltid ha en lång cykel på ca 29-30 dagar, men ni blödning cykeldag 26.. 
    Tog ett test i morse som var helt blankt.. så besviken! Trodde verkligen att det tagit sig denna gången 😓

Grattis till er som plussat! 🥰
  • Anonym (Saltakatten)
    Syren93 skrev 2025-05-18 08:38:37 följande:
    Jag börjar tyvärr tror att jag typ fått tidig mena? 4 dagar tidig. Brukar alltid ha en lång cykel på ca 29-30 dagar, men ni blödning cykeldag 26.. 
    Tog ett test i morse som var helt blankt.. så besviken! Trodde verkligen att det tagit sig denna gången 😓

Grattis till er som plussat! 🥰

Så tråkigt 🙁 Jag har själv varit med om att få mens för tidigt nån gång. Riktigt snopet. 

Selmalight skrev 2025-05-18 08:23:57 följande:

xnfsm, ser streck!!!!! Grattis till dig!!! 😍😍😍

jag är på bim -3 eller -4, vad ser ni här? plus eller spökstreck? 

jag fick sån otrolig huvudvärk 5-6 dagar efter äl, och är så grymt hormonkänslig. så gissade det var en hcg ökning. sen har det spänt på sidorna av brösten, och som att jag sträckt mig i livmodern vid hastiga rörelser. för två dgr sen fick jag också svamp?. Har aldrig det. Men läste fort att det kan ske vid hormonförändring. Och idag fick jag detta på testet:

Skulle säga grattis, tydligt streck 😍🥳 Mina första symtom min senaste graviditet var exakt som du beskriver, att det känns som att man sträckt sig i livmodern vid vissa rörelser 😄

xnfsm skrev 2025-05-18 08:14:34 följande:

Detta är väl svagt positivt ändå? Bim är om 4 dagar. Hoppas det går vägen 🙏 andra barnet men har även två graviditeter i bagaget som avslutades v 15 och

Jag ser tyvärr inget, men andra i tråden verkar se så jag har väl dålig upplösning eller dålig syn 😆 Hoppas du får ett tydligare resultat närmare BIM.

• Anonym (Lily96)

God morgon tjejer🤗

Kul med plus i tråden, stort grattis! 🥳
    Jag ser bara streck på det rosa testet men tänker att om man ser streck på det blåa live är det antagligen positivt? Håller tummarna 🤞🏻 

Känner med dig Syren93 - det är alltid drygt när mensen kommer och extra segt när man verkligen tror att det gått vägen😔 Du får ta en ta-hand-om-dig-dag och ladda om. Det som är positivt med att mensen kom tidigare är att det är kortare till nästa äl än om du fått mensen senare

• Lilly48

Fortfarande inget positivt testresultat för mig.
    Det är lite svårt att veta exakt BIM. Min lutealfas har varierat en del...

December: 13 dagar
    Januari: 14 dagar
    Februari: 14 dagar
    Mars: 16 dagar
    April: 12 dagar

Är på dag 14 idag i lutealfasen. 

Finns det fortfarande chans för ett plus, eller de dagarna har passerat för att det ska vara rimligt?

• Anonym (Saltakatten)
    Lilly48 skrev 2025-05-18 11:29:13 följande:

Fortfarande inget positivt testresultat för mig.
    Det är lite svårt att veta exakt BIM. Min lutealfas har varierat en del...

December: 13 dagar
    Januari: 14 dagar
    Februari: 14 dagar
    Mars: 16 dagar
    April: 12 dagar

Är på dag 14 idag i lutealfasen. 

Finns det fortfarande chans för ett plus, eller de dagarna har passerat för att det ska vara rimligt?

Det tror jag är högst individuellt. Vissa plussar sent.

Jag får alltid plus tidigt så skulle jag ha negativt ÄL+14 skulle det nog bero på att jag inte är gravid eller att ÄL blivit sen och BIM blivit framskjuten. Men jag har kortare lutealfas. I bästa fall 12 dagar, men oftast 11 så kanske därför just jag alltid plussat tidigt? 

Så länge mensen inte kommit finns ju hopp tycker jag 😄🤞🏻

• konstmamma
    Anonym (Är inte säker) skrev 2025-05-18 08:23:43 följande:
    Mensen var beräknad till 28 april men har inte dykt upp - tror jag. Det kom lite ljusrött blod 11/5 efter att vi hade myst lite (haft sex kvällen innan)...

15/5 börjar jag blöda, så pass mycket att jag behöver en binda. Jag får som en vanlig mens med mensvärk, ont i ljumskar, olika stora blodklumpar i mensen och detta fortsätter fast inte lika mycket den 16/5. Igår 17/5 är det mindre och det blir bara ljusrött på pappret. Nu har det kommit lite mer blod igen.

Om det nu är positivt, borde det inte vara ett starkare plus då? Eller har jag fått missfall och det är vad som kom ut, och inte mensen? Tog bild efter 3 minuter.

15/5 börjar jag blöda, så pass mycket att jag behöver en binda. Jag får som en vanlig mens med mensvärk, ont i ljumskar, olika stora blodklumpar i mensen och detta fortsätter fast inte lika mycket den 16/5. Igår 17/5 är det mindre och detblir bara ljusrött på pappret. Nu har det kommit lite mer blod igen.

Om det nu är positivt, borde det inte vara ett starkare plus då? Eller har jag fått missfall och det är vad som kom ut, och inte mensen? Tog bild efter 3 minute
    Vad svårt och tråkigt💔 Låter ju som ett tidigt missfall men kan lika gärna vara mensen som kom? Du kanske borde kontakta vården?♥️
  • Anonym (Är inte säker)
    konstmamma skrev 2025-05-18 15:18:43 följande:

15/5 börjar jag blöda, så pass mycket att jag behöver en binda. Jag får som en vanlig mens med mensvärk, ont i ljumskar, olika stora blodklumpar i mensen och detta fortsätter fast inte lika mycket den 16/5. Igår 17/5 är det mindre och detblir bara ljusrött på pappret. Nu har det kommit lite mer blod igen.

Om det nu är positivt, borde det inte vara ett starkare plus då? Eller har jag fått missfall och det är vad som kom ut, och inte mensen? Tog bild efter 3 minute
    Vad svårt och tråkigt💔 Låter ju som ett tidigt missfall men kan lika gärna vara mensen som kom? Du kanske borde kontakta vården?♥️
    Har pratat med 1177, de pratade med gynakuten och de bad mig komma in.

De tog ett graviditetstest som var svagt positivt, gjorde ultraljud där de såg att jag har blod i buken men kunde inte se något foster, men samtidigt såg hon något litet i slemhinnan som skulle kunna vara en väldigt tidig graviditet.

Det kan antingen vara ett utomkvedshavandeskap och att det är därför jag blöder, de har blivit ett missfall.. eller så är jag väldigt tidigt gravid. Hon tog blodprover och ska ringa mig imorgon.
Svar på tråden BIM Maj 2025