• Anonym (ÖS78)

Fixerad vid unga tjejer

Är en man på 47år, sedan min skilsmässa för 8 år sedan har jag helt låst mig vid unga tjejer, dejtar bara unga tjejer, tänder bara på unga tjejer, har väldigt svårt att bli upphetsad av jämnåriga kvinnor, hur attraktiva de än är. tycker detta har blivit ett problem och har gått i terapi men tycker inte det fungerar. Tittar jag på porr så blir jag inte hård av jämngamla kvinnor alls,även att jag skulle vilja bli det.  Har någon tips på hur man ändrar tankesätt eller preferenser?

• Svar på tråden Fixerad vid unga tjejer
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ken) skrev 2025-10-19 22:21:46 följande:
    Om en man skapar en tråd där han uttrycker sorg över att tappa håret så är det hatiskt att gå in där och skriva hur mycket man älskar en tjock kalufs på män ja. Ganska självklart eftersom det vore att strö salt i såren för den personen. 

Sen tycker jag inte att det ovanstående exemplet är jämförbart med alla lögner som inceltrollen sprider om kvinnor här på forumet. Ex. att de skulle tappa utseendet efter 30-40, vilket verkligen inte stämmer om man bryr sig om sin hälsa och gör kloka livsval. Bara rent hat är vad det handlar om och hattrådar kommer att få den kritik de förtjänar helt enkelt.
    Men alla tycker ju i princip att unga kvinnor är snyggare än äldre. Ska man respektera äldre kvinnor till den grad att man aldrig pratar om det?
  • Anonym (Ken)
    Anonym (Man) skrev 2025-10-19 22:27:33 följande:
    Men alla tycker ju i princip att unga kvinnor är snyggare än äldre. Ska man respektera äldre kvinnor till den grad att man aldrig pratar om det?
    Man behöver inte starta hatiska trådar om det på kvinnodominerade platser iallafall. Det säger liksom sig självt. Och en 40-åring har knappast ett äldre utseende om hen tagit väl hand om sig. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ken) skrev 2025-10-19 22:33:57 följande:
    Man behöver inte starta hatiska trådar om det på kvinnodominerade platser iallafall. Det säger liksom sig självt. Och en 40-åring har knappast ett äldre utseende om hen tagit väl hand om sig. 

Vem som helst kan se skillnad på en 20åring och en 40åring. Jag ser det inte som hat, utan som att ämnet ibland kommer upp och vissa har så otroligt svårt att förhålla sig till verkligheten så man vänder det till att det är hat.

Är det hat om man pratar om barn när vissa är barnlösa? Känner inte dom sig otillräckliga?

Är det hat när man pratar om höga löner? Kan inte några arbetslösa och lågavlönade känna sig otillräckliga?

Att prata övervikt? När ens barn börjar gå? 

Alla kan göra jämförelser och känna sig otillräckliga. Eller?

• Anonym (Ken)
    Anonym (Man) skrev 2025-10-19 22:45:25 följande:

Vem som helst kan se skillnad på en 20åring och en 40åring. Jag ser det inte som hat, utan som att ämnet ibland kommer upp och vissa har så otroligt svårt att förhålla sig till verkligheten så man vänder det till att det är hat.

Är det hat om man pratar om barn när vissa är barnlösa? Känner inte dom sig otillräckliga?

Är det hat när man pratar om höga löner? Kan inte några arbetslösa och lågavlönade känna sig otillräckliga?

Att prata övervikt? När ens barn börjar gå? 

Alla kan göra jämförelser och känna sig otillräckliga. Eller?

Håller inte med dig i din första mening. Och denna tråd saknar diskussionsunderlag och verkar endast för att trådstartaren är ett misogynt troll som vill provocera, inget annat.

Ja, om en person startar en tråd där hen uttrycker sorg över sin barnlöshet så är det taskigt att gå in i tråden och säga att "jag föredrar barn, barn är mycket bättre än inga barn". Helt empatibefriat beteende.

Samma sak med arbetslösa gentemot de med arbete.

Nej, det handlar inte om att jämföra sig utan vad syftet är med det man skriver. De som bara vill provocera eller sprida hat kommer inte att stå oemotsagda.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ken) skrev 2025-10-19 22:52:48 följande:
    Håller inte med dig i din första mening. Och denna tråd saknar diskussionsunderlag och verkar endast för att trådstartaren är ett misogynt troll som vill provocera, inget annat.

Ja, om en person startar en tråd där hen uttrycker sorg över sin barnlöshet så är det taskigt att gå in i tråden och säga att "jag föredrar barn, barn är mycket bättre än inga barn". Helt empatibefriat beteende.

Samma sak med arbetslösa gentemot de med arbete.

Nej, det handlar inte om att jämföra sig utan vad syftet är med det man skriver. De som bara vill provocera eller sprida hat kommer inte att stå oemotsagda.
    Fast nu är det ju du som gått in i en tråd som handlar om ett ämne du inte gillar, och även om du inte kan se skillnad på en 20åring och en 40åring..  så kan dom flesta andra det.
  • Anonym (Ken)
    Anonym (Man) skrev 2025-10-19 23:14:44 följande:
    Fast nu är det ju du som gått in i en tråd som handlar om ett ämne du inte gillar, och även om du inte kan se skillnad på en 20åring och en 40åring..  så kan dom flesta andra det.
    Ingen normal person gillar hattrådar mot kvinnor, det är inte bara jag, duh.

Nej, det kan jag inte och det kan inte du heller alltid. Jag hade aldrig gissat att sångaren Ritchie Valens var 17 år på de flesta bilder som syns på honom. Han såg snarare ut att vara mellan 35-40, särskilt på de osminkade bilderna. Hade inte heller gissat att skådisen Ralph Macchio var över 30 när han spelade in filmen My cousin Vinnie, eftersom han såg ut att vara typ 18. 

Det är nämligen inte bara hudens textur som avgör hur gammal någon ser ut att vara utan även gener. Dock så hade R.M. länge en babylen hy, ända upp i 40-årsåldern, och detta kan bero på både gener och leverne. 
  • Anonym (Man 43)

Jag är ju lite åt andra hållet, tänder på jämnåriga å till och med dom som är äldre än mig.
    Tittar jag på porr så ska det va milfs eller mature med kvinnliga former, helst ska dom påminna om min sambo då ja behöver fantisera om något verklighetsrelaterat för att kunna komma.

För mig misstänker ja att det beror på då jag har haft absolut bäst sex med de som är jämnåriga eller äldre.

• Anonym (6)
    Anonym (Ken) skrev 2025-10-19 20:38:31 följande:
    Mer sant för männen skulle jag säga. Blir mer feta, skalliga, gråa tidigt eftersom de sällan vårdar sig själva. 
    Vad finns det för självvård som stoppar håravfall och grått hår?
  • Anonym (Nejlika)
    Anonym (Kör hårt!) skrev 2025-10-19 18:34:12 följande:
    Bra jobbat.

Om en 19-åring är mogen finns det inga skäl att inte ta henne. 
    Unga och fräscha. 
    Medan vissa äldre kvinnor är bittra, slappa, feta och i eller nära klimakteriet. 
    Min erfarenhet av män som har ett sånt synsätt, är att de ofta är bittra incels som aldrig lyckats få en kvinna i nära ålder. De springer efter tonåriga tjejer för att de ses som lättare offer att manipulera än äldre kvinnor. Och mycket ofta har de en hemsk kvinnosyn rent generellt, men särskilt mot äldre kvinnor.

De männen får gärna hålla sig till sina unga tjejer, inget jag skulle vilja ta i med tång ändå. De slänger sig ofta med gnälliga klimakteriehäxor, fula gamla kärringar, 40 åriga kvinnor är passerade m.m.
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Nejlika) skrev 2025-10-20 14:58:54 följande:
    Min erfarenhet av män som har ett sånt synsätt, är att de ofta är bittra incels som aldrig lyckats få en kvinna i nära ålder. De springer efter tonåriga tjejer för att de ses som lättare offer att manipulera än äldre kvinnor. Och mycket ofta har de en hemsk kvinnosyn rent generellt, men särskilt mot äldre kvinnor.

De männen får gärna hålla sig till sina unga tjejer, inget jag skulle vilja ta i med tång ändå. De slänger sig ofta med gnälliga klimakteriehäxor, fula gamla kärringar, 40 åriga kvinnor är passerade m.m.
    De män som tycker att kvinnor har "passerat bäst före-datum" vid 25/30/35/40 eller vilken ålder de nu sätter, säger mer om sig själva än vad de säger om kvinnor. Det är männen själva som tappade bort något i just den åldern de är bittra att kvinnor passerar. En kille som peakade i tjugoårsåldern kommer sannolikt göra allt i sin makt för att stanna i sina glansdagar istället för att åldras med värdighet, och känner bitterhet mot att alla andra gått vidare med sina liv. Att en kvinna kan vara lycklig trots att hon blivit rynkig och inte har samma figur som när hon var nitton är inget de kan acceptera, då ska denna kvinna tryckas ner till varje pris.

Ju yngre tjejer de letar efter, desto tidigare gav de upp i livet.
Svar på tråden Fixerad vid unga tjejer