• Anonym (ÖS78)

Fixerad vid unga tjejer

Är en man på 47år, sedan min skilsmässa för 8 år sedan har jag helt låst mig vid unga tjejer, dejtar bara unga tjejer, tänder bara på unga tjejer, har väldigt svårt att bli upphetsad av jämnåriga kvinnor, hur attraktiva de än är. tycker detta har blivit ett problem och har gått i terapi men tycker inte det fungerar. Tittar jag på porr så blir jag inte hård av jämngamla kvinnor alls,även att jag skulle vilja bli det.  Har någon tips på hur man ändrar tankesätt eller preferenser?

• Svar på tråden Fixerad vid unga tjejer
  • Sk007

Det kommer alltid finnas unga killar och tjejer som föredrar äldre sexpartners och vice versa.
    Det finns något laddat över åldersskillnaden och känslor inte hindras av den.
    De som inte förstår eller har upplevt det kommer nog aldrig att se det som något normalt.

• Anonym (25 år ja, 17 knappast!)

Att du attraheras av unga kvinnor är inget konstigt.
    Men alltså hur många 17 åringar attraheras av 47 åringar?
    Vuxna 25 åriga kvinnor är en sak men en tonårig gymnasielev som 
    går i skolan och bor hemma brukar anse att 30 åringar är gamla som 
    partner.
    Precis som jag och mina vänner vid den åldern och nu anser mina syskonbarn samma sak.

Min man och hans vänner är 35 och vi tjejer över 30 år.
    En av killarna blev ihop med en yngre tjej 24 år, 11 år yngre än honom.
    Ingen av oss tjejer och killar hade några åsikter om det, hon är en av oss i gänget men hennes tjejkompisar i hennes ålder dvs 24 sa flera stycken, men är du tillsammans med en gubbe? det var innan dom träffade honom och nu tycker dom att han är ok.

Men min erfarenhet vilket också några tjejer har skrivit om här är att det är dom yngre tjejerna som reagerar mest när en av deras kompisar träffar en äldre man och tycker att han är gammal.
    Precis som mina syskonbarn och deras kompisar, när frågade om dom tyckte att en kille i 30 årsåldern som dom känner är snygg? dom såg helt frågande ut, men han är ju gammal svarade dom, dom är 17 och 18 år i den kompisgruppen.
    Alltså inte gammal som person men ingen dom ens skulle kunna tänka sig vara intresserad av.

Så sällan tonåringar är intresserade av 47 åringar, få som kan tänka sig en i sin pappas ålder när man är tonåring, just då frigör man sig ju ifrån föräldrar i den åldern. vuxna 25 åringar är en annan sak  och man tänker annorlunda än en tonåring.

• Anonym (Tyckavadmanvill)
    Sk007 skrev 2025-04-22 16:33:20 följande:

Det kommer alltid finnas unga killar och tjejer som föredrar äldre sexpartners och vice versa.
    Det finns något laddat över åldersskillnaden och känslor inte hindras av den.
    De som inte förstår eller har upplevt det kommer nog aldrig att se det som något normalt.

Jag tror det handlar mest om avundsjuka faktiskt. Någonstans vill de som är emot större åldersskillnader själva "prova lyckan", men hindras av att de är rädda för vilket rykte de skulle få, har en "stark moral" som hindrar dem eller att de inte tror att de har utseenden som skulle locka.

FL har överlag blivit mer "moraliskt korrekt" de sista 5 åren. Det fanns en tid då här fanns en hel del som levde i öppna förhållanden, var swingers eller bara föredrog lösnummer framför förhållanden, och sade folk emot dessa blev de kallade inskränkta, fördomsfulla och stofiler, moralkärringar eller fick frågan om de var kristna. Kanske är det något positivt att "den tiden är förbi".

Men när det gäller kärlek mellan två vuxna människor, är det ju känslor som styr och har man mycket gemensamt med varandra, trots åldersskillnad, så ser jag inte vad problemet skulle vara.
  • Sk007
    Anonym (Tyckavadmanvill) skrev 2025-04-22 17:48:58 följande:
    Jag tror det handlar mest om avundsjuka faktiskt. Någonstans vill de som är emot större åldersskillnader själva "prova lyckan", men hindras av att de är rädda för vilket rykte de skulle få, har en "stark moral" som hindrar dem eller att de inte tror att de har utseenden som skulle locka.

FL har överlag blivit mer "moraliskt korrekt" de sista 5 åren. Det fanns en tid då här fanns en hel del som levde i öppna förhållanden, var swingers eller bara föredrog lösnummer framför förhållanden, och sade folk emot dessa blev de kallade inskränkta, fördomsfulla och stofiler, moralkärringar eller fick frågan om de var kristna. Kanske är det något positivt att "den tiden är förbi".

Men när det gäller kärlek mellan två vuxna människor, är det ju känslor som styr och har man mycket gemensamt med varandra, trots åldersskillnad, så ser jag inte vad problemet skulle vara.
    Till viss del är det nog avundsjuka som ställer till det.
    Många vågar inte kliva utanför normen och stå för det och då blir de griniga och tycker att ingen annan ska få "leva ut" heller. Det är inte bara åldersskillnader som skaver hos dessa personer, de retar sig på all form av gränsöverskridande glädje.
  • Anonym (Kör hårt!)
    Sk007 skrev 2025-04-22 17:59:58 följande:
    Till viss del är det nog avundsjuka som ställer till det.
    Många vågar inte kliva utanför normen och stå för det och då blir de griniga och tycker att ingen annan ska få "leva ut" heller. Det är inte bara åldersskillnader som skaver hos dessa personer, de retar sig på all form av gränsöverskridande glädje.
    Ja, Gud, ja!
    Vi i Sverige är ett av jordens mest avundsjuka folk.
    Det räcker att skriva att man är en äldre man som har Rätt till en ung kvinna så svartnar det för ögonen för majoriteten av kvinnorna.

Skriver man samma sak utomlands är det ofta ett helt annat bemötande.
  • Anonym (Jo)

Inte många 17 åringar är intresserade av 50 åringar oavsett kön.

• Anonym (6)
    Anonym (Kör hårt!) skrev 2025-04-22 19:17:09 följande:
    Ja, Gud, ja!
    Vi i Sverige är ett av jordens mest avundsjuka folk.
    Det räcker att skriva att man är en äldre man som har Rätt till en ung kvinna så svartnar det för ögonen för majoriteten av kvinnorna.

Skriver man samma sak utomlands är det ofta ett helt annat bemötande.
    Du har inte rest på annat sätt än typ charter va?
    Varför tror du att människor i Sverige är mer avundsjuka än på andra platser? 

Ingen har rätt till en ung kvinna, eller ung man eller äldre kvinna/man eller till ett barn. Skriv det vart som helst och folk kommer att reagera negativt.
    I fattiga länder kanske vissa ställer sig positiva, inte till din äckliga attityd om att ha rätt till, men om du lovar att försörja henne hela livet och ge stora bidrag till hennes släkt genom livet så har de kanske inget annat val än att sälja henne. Det är knappast för din skull, utan för deras överlevnads skull.
  • Lynx123

Låter som att gubbsjukan har satt igång ordentligt. Det finns ett ord för detta också som jag inte riktigt minns, typ hebefili istället för pedofili.

Hur som helst så kan du såklart fantisera om vad du vill, men sluta med porr och dyl. Och låt för guds skull tjejerna vara...för dem är det ju jättecreepy med en äldre snubbe som dreglar efter dem.

Bra att du går i terapi. Det finns olika former som du kan prova på - eller rentav byta terapeut.

• Anonym (testa?)

Ligg runt lite med den typen av kvinnor du tänder på och se hur det känns när du förverkligat fantasierna. Sexualiteten kan vara föränderlig.

Ibland kan en fix sexuell idé behöva levas ut för att den ska kunna gå ur systemet. Antingen försvinner besattheten och du kan börja dejta kvinnor i ett åldersspann som bättre lämpar sig för en varaktig relation igen eller så gör den inte det. Då kan det ju vara svårare att ha en tvåsam relation som inte framstår som konstig i allmänhetens ögon.

Se till att alla är vuxna och samtyckande bara och ha kul under tiden!

• Anonym (Kör hårt!)
    Anonym (6) skrev 2025-04-23 05:14:38 följande:
    Du har inte rest på annat sätt än typ charter va?
    Varför tror du att människor i Sverige är mer avundsjuka än på andra platser? 

Ingen har rätt till en ung kvinna, eller ung man eller äldre kvinna/man eller till ett barn. Skriv det vart som helst och folk kommer att reagera negativt.
    I fattiga länder kanske vissa ställer sig positiva, inte till din äckliga attityd om att ha rätt till, men om du lovar att försörja henne hela livet och ge stora bidrag till hennes släkt genom livet så har de kanske inget annat val än att sälja henne. Det är knappast för din skull, utan för deras överlevnads skull.
    Eeh, jo jag har rest på annat sätt än charter.

Därför att jag har märkt hur avundsjuka vi är här jmf med andra länder, har rest mkt.

I grund och botten har man inte rätt till en kvinna, det kan jag hålla med om.
    Här på FL är dock föraktet för män och då isht äldre män momumentalt, det skrivs t.ex gubbe genomgående. Men såklart går föraktet och hatet mot män mycket längre och djupare än så.
    Att skriva att man har rätt till en kvinna är i sammanhanget extremt lindrigt, givet allt det hat män får utstå. 
Svar på tråden Fixerad vid unga tjejer