• Anonym (ÖS78)

Fixerad vid unga tjejer

Är en man på 47år, sedan min skilsmässa för 8 år sedan har jag helt låst mig vid unga tjejer, dejtar bara unga tjejer, tänder bara på unga tjejer, har väldigt svårt att bli upphetsad av jämnåriga kvinnor, hur attraktiva de än är. tycker detta har blivit ett problem och har gått i terapi men tycker inte det fungerar. Tittar jag på porr så blir jag inte hård av jämngamla kvinnor alls,även att jag skulle vilja bli det.  Har någon tips på hur man ändrar tankesätt eller preferenser?

• Svar på tråden Fixerad vid unga tjejer
  • Anonym (Kgkf)

Jag fattar inte bara. Du skriver att du dras efter tjejer u åldern 17-25. Varför funkar inte 30-35? du säger att du gärna vill ha barn men det kan du ju få även med de kvinnorna. Är ju ingen som säger att en 20-åring har lätt att få barn , det är individuellt 

• Anonym (Kgkf)

Ta och fundera mer på Varför du dras till dessa. De går ju i skolan? Är det sexigt? De har inte kommit nån vart och mogen är man (oftast) inte heller i den åldern 

• Anonym (Gubbe)
    Anonym (Kör hårt!) skrev 2025-04-23 15:30:52 följande:
    Eeh, jo jag har rest på annat sätt än charter.

Därför att jag har märkt hur avundsjuka vi är här jmf med andra länder, har rest mkt.

I grund och botten har man inte rätt till en kvinna, det kan jag hålla med om.
    Här på FL är dock föraktet för män och då isht äldre män momumentalt, det skrivs t.ex gubbe genomgående. Men såklart går föraktet och hatet mot män mycket längre och djupare än så.
    Att skriva att man har rätt till en kvinna är i sammanhanget extremt lindrigt, givet allt det hat män får utstå. 
    Har jag förstått dig rätt att det är värre att kalla en gubbe för gubbe än att man har rätt till en annan person?
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Kör hårt!) skrev 2025-04-23 15:30:52 följande:
    Eeh, jo jag har rest på annat sätt än charter.

Därför att jag har märkt hur avundsjuka vi är här jmf med andra länder, har rest mkt.

I grund och botten har man inte rätt till en kvinna, det kan jag hålla med om.
    Här på FL är dock föraktet för män och då isht äldre män momumentalt, det skrivs t.ex gubbe genomgående. Men såklart går föraktet och hatet mot män mycket längre och djupare än så.
    Att skriva att man har rätt till en kvinna är i sammanhanget extremt lindrigt, givet allt det hat män får utstå. 
    Du kallade själv en 31-årig kvinna för tant. Jag är 34 och jag bryr mig inte det minsta om du tycker att jag är gammal. Om du menar det som skrivits i denna tråd så syftar väl det på att en man på närmare 50 år faktiskt är ganska gammal i ögonen på en ungdom på 25 eller yngre, det gäller nog både killar och tjejer. När jag var typ 25 och en man på typ 38 raggade på mig så sa jag till mina kompisar att jag inte fattade vad "den där gubben" ville mig egentligen, det fanns väl jättemånga skitsnygga kvinnor i hans egen ålder som han hellre kunde ragga på.

Men visst, om du känner dig så träffad av att någon skriver "gubbe" att du tycker det är lindrigt i jämförelse att skriva att man har rätt till en kvinna så vet jag inte vad jag ska säga...
  • Anonym (Tonårssjuk)

När jag läser sådana här trådar så blir jag alltid påmind om en händelse på jobbet för några år sedan.
    Vi satt i lunchrummet och nere på gårdsplanen så sopade en ung kille (22 år) grus. Det var den här tiden på året, så det var lite kyligt, men han hade bara ett linne på sig då han antagligen var varm. Muskulös kille som såg bra ut.
    I lunchrummet sitter vår då femtioåriga kvinnliga HR och säger "Men lilla stackarn där ute, han måste ju frysa. Ska mamsen gå ner och värma honom lite"
    Sedan skrattades och skojades det mellan kvinnorna på kontoret.

Jag tänker fortfarande på vad som hade hänt om personen på gårdsplanen var en 22-årig tjej i bara linne och jag (man 50) hade sagt samma sak och sedan skojat om det med "gubbarna" 
    Är rätt säker på att det blivit ett samtal med HR då.

Är så trött på dubbelmoralen.

Självklart har inte män rättighet att glo på eller ragga på tjejer i deras döttrars ålder, men det har i så fall inte kvinnor heller.

Men, om det är så att en 19-åring verkligen vill vara med en man som är 45-50 så måste det ju ändå vara hennes val.

• Anonym (Gubbe)
    Anonym (Tonårssjuk) skrev 2025-04-23 16:40:10 följande:

Jag tänker fortfarande på vad som hade hänt om personen på gårdsplanen var en 22-årig tjej i bara linne och jag (man 50) hade sagt samma sak och sedan skojat om det med "gubbarna" 

Du menar att det aldrig händer att gubbar skojar om kvinnor på det sättet? Sommarjobbade på en mansdominerad arbetsplats förra sommaren. Kan säga att det förekom flera gånger i veckan. Inga HR-besök.
  • Anonym (Tonårssjuk)
    Anonym (Gubbe) skrev 2025-04-23 16:52:34 följande:
    Du menar att det aldrig händer att gubbar skojar om kvinnor på det sättet? Sommarjobbade på en mansdominerad arbetsplats förra sommaren. Kan säga att det förekom flera gånger i veckan. Inga HR-besök.
    Det sa jag inte....
    Men jag säger att det inte skall förekomma oavsett kön.
    Men när HR själv satt och betedde sig som dessa gubbar som du beskriver så skrattar kvinnorna runt om, men de hade blivit galna om an man hade gjort samma sak.

Men missförstå mig rätt, ingen skall behöva utsättas för den typen av behandling, oavsett kön.
  • Anonym (Dr F)

Inte alls konstigt.

Du har "misslyckats" (skilsmässa) med en mogen relation, nu söker du efter nåt enklare, utan ansvar och djup.

När du mår bättre kommer du söka en relation igen, kanske med en jämnårig, kanske med en yngre kvinna trots de nackdelar som finns med åldersskillnaden.

• Anonym (Kör hårt!)
    Anonym (Gubbe) skrev 2025-04-23 16:21:17 följande:
    Har jag förstått dig rätt att det är värre att kalla en gubbe för gubbe än att man har rätt till en annan person?

Jag förstår att du vill normalisera gubbe och att just det är så oskyldigt. 
    Om begreppet gubbe skall användas genomgående så bör begreppet tant också kunna användas genomgående. 
    Skall det då även vara okey att kalla unga kvinnor för slynor eller horor? 
    Eller dessa är ett specialfall, där respekt för kvinnor skall kunna åberopas?

• Anonym (Gubbe)
    Anonym (Tonårssjuk) skrev 2025-04-23 16:59:30 följande:
    Det sa jag inte....
    Men jag säger att det inte skall förekomma oavsett kön.
    Men när HR själv satt och betedde sig som dessa gubbar som du beskriver så skrattar kvinnorna runt om, men de hade blivit galna om an man hade gjort samma sak.

Men missförstå mig rätt, ingen skall behöva utsättas för den typen av behandling, oavsett kön.
    Fast det var inte riktigt det du skrev faktiskt. Du undrade vad som hänt om rollerna varit omvända. Och då kan jag informera dig om att rollerna ofta är omvända. Och att det inte händer ett skit.
Svar på tråden Fixerad vid unga tjejer