• Anonym (ÖS78)

Fixerad vid unga tjejer

Är en man på 47år, sedan min skilsmässa för 8 år sedan har jag helt låst mig vid unga tjejer, dejtar bara unga tjejer, tänder bara på unga tjejer, har väldigt svårt att bli upphetsad av jämnåriga kvinnor, hur attraktiva de än är. tycker detta har blivit ett problem och har gått i terapi men tycker inte det fungerar. Tittar jag på porr så blir jag inte hård av jämngamla kvinnor alls,även att jag skulle vilja bli det.  Har någon tips på hur man ändrar tankesätt eller preferenser?

• Svar på tråden Fixerad vid unga tjejer
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Ken) skrev 2025-10-19 22:52:48 följande:
    Håller inte med dig i din första mening. Och denna tråd saknar diskussionsunderlag och verkar endast för att trådstartaren är ett misogynt troll som vill provocera, inget annat.

Ja, om en person startar en tråd där hen uttrycker sorg över sin barnlöshet så är det taskigt att gå in i tråden och säga att "jag föredrar barn, barn är mycket bättre än inga barn". Helt empatibefriat beteende.

Samma sak med arbetslösa gentemot de med arbete.

Nej, det handlar inte om att jämföra sig utan vad syftet är med det man skriver. De som bara vill provocera eller sprida hat kommer inte att stå oemotsagda.
    Bra skrivet.
  • Anonym (Kör hårt!)
    Anonym (Man) skrev 2025-10-19 22:27:33 följande:
    Men alla tycker ju i princip att unga kvinnor är snyggare än äldre. Ska man respektera äldre kvinnor till den grad att man aldrig pratar om det?

Jag tror vi istället behöver bejaka att män kontaktar yngre kvinnor, det är helt naturligt. Tänk på att varje gång du avstår från att kontakta en ung kvinna så finns det en äldre kvinna som jublar. Hon har lyckats med manipulationen härinne.

Alltmedan den yngre kvinnans självförtroende sjunker ytterligare ett steg neråt.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (sköldmö)

Jag tror TS skriver sanningen när han skriver att han föredrar betydligt yngre kvinnor. Men resten är nog önskedröm och påhitt.

De flesta unga kvinnor är inte intresserade av mycket äldre män. Att 47-årige TS skulle ha dejtat runt bland hälften så gamla kvinnor och nu lever med en 19-åring som han har gjort på smällen, är svårt att tro på. De är oftast bara rika eller kända män som har den möjligheten, alternativt ungdomliga män som ser bra ut för sin ålder. Och då snackar vi kanske 25-årig kvinna med 45-årig man.

Men tonåringar vill ytterst sällan vara tillsammans med medelålders män. Äldre killar ja, men inte dubbelt så gamla. 

Jag är själv medelålders och nej, jag känner mig inte hotad av jämnåriga män som föredrar yngre kvinnor. Man får gilla vad man vill. Däremot minns jag hur otrevligt det var när jag själv var i 20-årsåldern och dubbelt så gamla män limmade på en. Det fanns INGEN tjejkompis som gillade det. Många hade äldre pojkvänner, men då snackar vi några år äldre. Inte 20 - 30 år äldre.

• Anonym (sköldmö)
    ResanTillMelonia skrev 2025-10-20 17:14:17 följande:

Jaha? Kvinnor gillar äldre män

Nja, många kvinnor gillar något äldre män. Sällan mycket äldre män.

Det där är en manlig önskedröm.

Och ju äldre kvinnan själv blir, desto mer föredrar hon jämnåriga eller yngre män.
    En 30-årig man som är attraktiv för en 25-åring, är inte mindre attraktiv för en 50-åring. Sen kanske hon föredrar en mer jämnårig partner av andra skäl.
  • Anonym (Man)

I tråden pratas det om män och problemet att man attraheras av yngre. För när man blir äldre blir det ett problem. Dock löser dom flesta män det och nöjer sig med det som finns, precis som kvinnor gör med män som åldras.

Det finns inget anmärkningsvärt med att yngre är mer attraktiva än äldre, så har det varit i alla tider. Det som är anmärkningsvärt är att vi har så svårt att förhålla oss till detta.

Oftast känner sig någon påhoppad och kränkt och då börjar pajkastningen istället.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Kör hårt!)
    Anonym (sköldmö) skrev 2025-10-20 18:06:05 följande:

Jag tror TS skriver sanningen när han skriver att han föredrar betydligt yngre kvinnor. Men resten är nog önskedröm och påhitt.

De flesta unga kvinnor är inte intresserade av mycket äldre män. Att 47-årige TS skulle ha dejtat runt bland hälften så gamla kvinnor och nu lever med en 19-åring som han har gjort på smällen, är svårt att tro på. De är oftast bara rika eller kända män som har den möjligheten, alternativt ungdomliga män som ser bra ut för sin ålder. Och då snackar vi kanske 25-årig kvinna med 45-årig man.

Men tonåringar vill ytterst sällan vara tillsammans med medelålders män. Äldre killar ja, men inte dubbelt så gamla. 

Jag är själv medelålders och nej, jag känner mig inte hotad av jämnåriga män som föredrar yngre kvinnor. Man får gilla vad man vill. Däremot minns jag hur otrevligt det var när jag själv var i 20-årsåldern och dubbelt så gamla män limmade på en. Det fanns INGEN tjejkompis som gillade det. Många hade äldre pojkvänner, men då snackar vi några år äldre. Inte 20 - 30 år äldre.

Det äldre kvinnor verkligen drömmer om är att yngre kvinnor inte skall välja äldre män eller att äldre män tar yngre kvinnor.

Det är så viktigt, det är inte tal om att yngre kvinnor själva skall få avgöra och det är ännu mer förbjudet att äldre män skall få uttala sig. Äldre kvinnor skall bestämma allt, annars kollapsar dom av avundsjuka. Det är ingen vacker syn. 

Har någon hört talas om att äldre män försöker förbjuda unga män att träffa vem dom vill?

Nej, exakt, det existerar nämligen inte. Män har anständighet.

• Anonym (Ken)
    Anonym (6) skrev 2025-10-20 13:01:28 följande:
    Vad finns det för självvård som stoppar håravfall och grått hår?
    Man kan äta en kost som stimulerar melaninproduktion, det ämne som ger håret färg. Livsmedel som innehåller koppar är ett bra exempel. Samt låta bli hälsovådliga vanor som rökning ex. eftersom det påskyndar åldrandet, så även i håret. Och blir man tunnhårig fort så finns det olika medel som kan stävja detta, Rogaine t.ex. Om inget annat hjälper så finns hårtransplantationer. 
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Kör hårt!) skrev 2025-10-20 21:37:40 följande:

Det äldre kvinnor verkligen drömmer om är att yngre kvinnor inte skall välja äldre män eller att äldre män tar yngre kvinnor.

Det är så viktigt, det är inte tal om att yngre kvinnor själva skall få avgöra och det är ännu mer förbjudet att äldre män skall få uttala sig. Äldre kvinnor skall bestämma allt, annars kollapsar dom av avundsjuka. Det är ingen vacker syn. 

Har någon hört talas om att äldre män försöker förbjuda unga män att träffa vem dom vill?

Nej, exakt, det existerar nämligen inte. Män har anständighet.

Jag har inte heller hört talas om äldre kvinnor som vill förbjuda yngre kvinnor från att träffa vilka de vill. Däremot vet jag att kvinnor varnar varandra för vilka män man bör undvika. Äldre kvinnor som blev utnyttjade av äldre män när de själva var unga brukar vara duktiga på att varna unga kvinnor, och det är jag tacksam för.

Det äldre kvinnor verkligen drömmer om är att kvinnor oavsett ålder ska kunna leva tryggt och inte bli utnyttjade eller trakasserade.

Jag känner många äldre kvinnor och inte en enda av dem är avundsjuka på unga kvinnor som blir uppvaktade av äldre män. De män som är åtråvärda har inget problem att få en kvinna i sin egen ålder. Det är dessutom många fler män som lever ensamma i högre ålder, så det är inte direkt så kvinnor måste slåss för att hitta en singelman.
Svar på tråden Fixerad vid unga tjejer