Anonym (Kör hårt!) skrev 2025-10-20 21:37:40 följande:
Det äldre kvinnor verkligen drömmer om är att yngre kvinnor inte skall välja äldre män eller att äldre män tar yngre kvinnor.
Det är så viktigt, det är inte tal om att yngre kvinnor själva skall få avgöra och det är ännu mer förbjudet att äldre män skall få uttala sig. Äldre kvinnor skall bestämma allt, annars kollapsar dom av avundsjuka. Det är ingen vacker syn.
Har någon hört talas om att äldre män försöker förbjuda unga män att träffa vem dom vill?
Nej, exakt, det existerar nämligen inte. Män har anständighet.
Jag har inte heller hört talas om äldre kvinnor som vill förbjuda yngre kvinnor från att träffa vilka de vill. Däremot vet jag att kvinnor varnar varandra för vilka män man bör undvika. Äldre kvinnor som blev utnyttjade av äldre män när de själva var unga brukar vara duktiga på att varna unga kvinnor, och det är jag tacksam för.
Det äldre kvinnor verkligen drömmer om är att kvinnor oavsett ålder ska kunna leva tryggt och inte bli utnyttjade eller trakasserade.
Jag känner många äldre kvinnor och inte en enda av dem är avundsjuka på unga kvinnor som blir uppvaktade av äldre män. De män som är åtråvärda har inget problem att få en kvinna i sin egen ålder. Det är dessutom många fler män som lever ensamma i högre ålder, så det är inte direkt så kvinnor måste slåss för att hitta en singelman.