Anonym (sköldmö) skrev 2025-10-20 18:10:16 följande:
Nja, många kvinnor gillar något äldre män. Sällan mycket äldre män.
Det där är en manlig önskedröm.
Och ju äldre kvinnan själv blir, desto mer föredrar hon jämnåriga eller yngre män.
En 30-årig man som är attraktiv för en 25-åring, är inte mindre attraktiv för en 50-åring. Sen kanske hon föredrar en mer jämnårig partner av andra skäl.
Precis, när en artonårig tjej säger att hon föredrar "äldre killar" menar hon typ 20-25-åringar. Inte en femtioåring... eller äldre. Detta är något vissa män har svårt att ta till sig.
Men visst finns det trasiga flickor som söker en fadersfigur och dras till mycket äldre män av den anledningen, och dessa flickor måste vi skydda. Inte för att de inte har rätt att attraheras av vem de vill, utan för att dessa flickor löper väldigt stor risk att bli utnyttjade. Jag har själv sett det hända när jag var i yngre tonåren och en tjej i min bekantskap, som var i gymnasieåldern, hade ihop det med en man på 35+.
Och nu är jag själv i trettiofemårsåldern så jag påstår inte alls att man är "äldre" i den åldern. Däremot alldeles för gammal för att aktivt träffa tjejer som inte ens fyllt tjugo. Vara attraherad av? Okej, visst, det säger jag inget emot, men att göra ett aktivt val att ragga på så unga tjejer? Nej, bara nej.