• Anonym (ÖS78)

Fixerad vid unga tjejer

Är en man på 47år, sedan min skilsmässa för 8 år sedan har jag helt låst mig vid unga tjejer, dejtar bara unga tjejer, tänder bara på unga tjejer, har väldigt svårt att bli upphetsad av jämnåriga kvinnor, hur attraktiva de än är. tycker detta har blivit ett problem och har gått i terapi men tycker inte det fungerar. Tittar jag på porr så blir jag inte hård av jämngamla kvinnor alls,även att jag skulle vilja bli det.  Har någon tips på hur man ändrar tankesätt eller preferenser?

• Svar på tråden Fixerad vid unga tjejer
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Larsa) skrev 2025-10-01 18:34:26 följande:
    Tidsaspekten och det faktum att du måste säga att hon är mogen för sin ålder gör att jag har svårt att inte ta din historia som något annat än en hittepåhistoria. Men dröm vidare du?
    Ja, eller hur.
  • Anonym (Tyckavadmanvill)
    Anonym (ÖS78) skrev 2025-09-18 13:42:37 följande:

Nu har det gått ett tag och nu dejtar jag en ung kvinna, vi ska få barn i februari.
    Hon är 19 år, mogen för sin ålder. Har helt lagt av med att titta på porr och är otroligt nöjd och lycklig i denna relation, trots 28 års skillnad. 

Jag känner äckel rent ut sagt. Hoppas verkligen inte detta är sant. 
  • Anonym (Nejlika)

Om det är sant är risken överhängande att hon inte kommer finna dig attraktiv i många år till. Eller har du varit på långresa?

• Anonym (6)
    Anonym (Nejlika) skrev 2025-10-02 13:54:17 följande:

Om det är sant är risken överhängande att hon inte kommer finna dig attraktiv i många år till. Eller har du varit på långresa?

En köpefru. Ja är det sant så är det nog så det är, tyvärr.
  • Anonym (Kör hårt!)
    Anonym (ÖS78) skrev 2025-09-18 13:42:37 följande:

Nu har det gått ett tag och nu dejtar jag en ung kvinna, vi ska få barn i februari.
    Hon är 19 år, mogen för sin ålder. Har helt lagt av med att titta på porr och är otroligt nöjd och lycklig i denna relation, trots 28 års skillnad. 

Bra jobbat.

Om en 19-åring är mogen finns det inga skäl att inte ta henne. 
    Unga och fräscha. 
    Medan vissa äldre kvinnor är bittra, slappa, feta och i eller nära klimakteriet. 
  • Anonym (Gift)

Såg en undersökning som visade att män fastnar i sin preferens och föredrar kvinnor i 20-årsåldern oavsett sin egen ålder. Det blir dock dålig ekvation för kvinnor föredrar män som är ett par år äldre tills kvinnorna blir 40-50 då dom föredrar jämnåriga eller lite yngre män än dom själva.

Det finns alltså drivor med män som vill hitta unga kvinnor men unga kvinnor vill vanligtvis inte ha "fulgubbar" utan män i liknande ålder som dom själva. Sen är det så klart så att män i 40-50 årsåldern har i princip noll gemensamt med unga kvinnor som nyss blivit vuxna och ska ut på äventyr och hitta sin egen identitet.

• Anonym (Nepp)
    Anonym (Tyckavadmanvill) skrev 2025-10-02 13:46:46 följande:
    Jag känner äckel rent ut sagt. Hoppas verkligen inte detta är sant. 
    Det är inte sant. Familjeliv är en högborg för tragiska incels på spektrumet numera. Vad de har här att göra är en gåta. Ingen tror på deras ljug om flickvänner ändå. 
  • Anonym (Kör hårt!)
    Anonym (Gift) skrev 2025-10-19 19:08:58 följande:

Såg en undersökning som visade att män fastnar i sin preferens och föredrar kvinnor i 20-årsåldern oavsett sin egen ålder. Det blir dock dålig ekvation för kvinnor föredrar män som är ett par år äldre tills kvinnorna blir 40-50 då dom föredrar jämnåriga eller lite yngre män än dom själva.

Det finns alltså drivor med män som vill hitta unga kvinnor men unga kvinnor vill vanligtvis inte ha "fulgubbar" utan män i liknande ålder som dom själva. Sen är det så klart så att män i 40-50 årsåldern har i princip noll gemensamt med unga kvinnor som nyss blivit vuxna och ska ut på äventyr och hitta sin egen identitet.

Nja, du beskriver mer hur kvinnor skulle önska att det vore. 

I denna och många andra trådar finns det ju många exempel på att unga kvinnor föredrar mogna och stabila män. Så som det alltid har varit genom historien. 
  • Anonym (Frej)
    Anonym (Ken) skrev 2025-09-18 14:37:35 följande:
    Lögn och önskedröm.
    Kan mycket väl vara sant. Fast det är en mardröm. Destruktivitet är alltid förstadiet till olycka. Och den typen av åldersskillnad är destruktiv.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Gift) skrev 2025-10-19 19:08:58 följande:

Män attraheras nog ofta av kvinnor i 20-årsåldern. Men det innebär inte att man som man tänker att dessa snygga 20-åringar vill ha en gubbe på 40 bast.

Dessutom handlar det ju inte bara om sex och attraktion. Ett förhållande inkluderar en massa andra saker som inte skulle funka med en så ung fröken.
Svar på tråden Fixerad vid unga tjejer