• Haja98

BF januari 2026

Hejsan!

Vet inte om det redan finns en sån här tråd, men jag lyckades inte hitta en 😅 Tänkte om det är fler som har BF i januari 2026 och vill ha ett forum tillsammans där vi diskuterar symptom och allt annat! 

Kort om mig: jag är 26 år och har bf 2 januari med första barnet! Jag och min sambo försökte i ett år och skulle precis söka hjälp när vi lyckades med detta lilla frö i magen! 
    Jag mår illa, inte så jag spytt men ändå illa, har ont över magen, känner mig sjuk i kroppen och är tröttare än jag någonsin varit tidigare! Men också lyckligare ❤️

Hoppas det är fler som har bf i januari som vill prata av sig! 

• Svar på tråden BF januari 2026
  • Sovsecken
    Anonym ((Första barnet)) skrev 2025-05-25 07:18:36 följande:

Undrar också!! 

Hade tänkt berätta för mina föräldrar och närmsta kompisar nästa vecka, men det som förra veckan var glädje är just nu stress då jag inte vill berätta för tidigt?

Sjukt svårt med när det är bäst att berätta. Jag har berättat för en kompis (barnmorska), min mamma (vi är kollegor för det finns en stor risk att jag behöver berätta på jobbet), min moster (bor hos henne denna vecka och jag mår så mycket illa att det var uppenbart). För mig känns det viktigt att dom jag berättar för tidigt vet om riskerna för tidigt mf och kan stötta mig var än denna resa bär.
  • nov91
    Anonym ((Första barnet)) skrev 2025-05-25 07:18:36 följande:

Undrar också!! 

Hade tänkt berätta för mina föräldrar och närmsta kompisar nästa vecka, men det som förra veckan var glädje är just nu stress då jag inte vill berätta för tidigt?

Nej förstår vad du menar ❤️ än så länge för oss så är det bara jag och sambon som vet, är bara 4+2. Kommer nog inte berätta för någon annan tills jag känner mig tryggare i känslan av att det går mot en frisk graviditet. Än så länge är mina test för svaga & det är för tidigt. Fick missfall 4+6 förra månaden och det tog hårt på mig att mamma blev så otroligt glad för att sedan behöva berätta de dåliga nyheterna 😊 så för vår del kommer vi avvakta än så länge 
  • Errorika

Hej! Jag plussade för lite mer än en vecka sedan och är idag i vecka 6 (5+2). Jag är 30 år och det är första barnet om allt går som det ska. Det känns så himla kul allting och jag längtar. 

Men precis som många andra så är jag så himla, himla rädd för MA eller missfall. Jag förstår att det inte går att göra något åt, men fy vad man oroar sig. Jag har en vän som fick MA för ett tag sedan och det verkar fruktansvärt. Jag har ett tidigt ultraljud bokat i vecka 8+4 och jag kommer nog inte kunna slappna av förrän vi sett att den lever där inne. 

Symptom hittills är trötthet (alltså jag är helt utslagen hela tiden) och jättehungrig. Molvärk som kommer och går lite grann.

Fint med stöd i den här typen av grupper, jag har varit med i några BIM-grupper och tycker att det har varit himla fint.

Grattis till alla plus! Plus

• F37L

Fick mensvärk här nu, och mår illa. 
    Det är ju supernormalt men var ändå tvungen att ta ett nytt test för att se så att det ökat. Och jo, 2-3 på veckoindikatorn istället för 1-2 som det var för en vecka sen så det verkar ju rimligt iaf. 
    Hade tänkt spara det testet för att förhoppningsvis få 3+ i slutet av nästa vecka men kunde inte hålla mig 🙈😂

• F37L
    Errorika skrev 2025-05-25 11:07:31 följande:

Hej! Jag plussade för lite mer än en vecka sedan och är idag i vecka 6 (5+2). Jag är 30 år och det är första barnet om allt går som det ska. Det känns så himla kul allting och jag längtar. 

Men precis som många andra så är jag så himla, himla rädd för MA eller missfall. Jag förstår att det inte går att göra något åt, men fy vad man oroar sig. Jag har en vän som fick MA för ett tag sedan och det verkar fruktansvärt. Jag har ett tidigt ultraljud bokat i vecka 8+4 och jag kommer nog inte kunna slappna av förrän vi sett att den lever där inne. 

Symptom hittills är trötthet (alltså jag är helt utslagen hela tiden) och jättehungrig. Molvärk som kommer och går lite grann.

Fint med stöd i den här typen av grupper, jag har varit med i några BIM-grupper och tycker att det har varit himla fint.

Det ska säkert gå fint! 🥰
  • nov91
    Errorika skrev 2025-05-25 11:07:31 följande:

Grattis själv 🥰 första för mig med! 
    F37L skrev 2025-05-25 15:28:16 följande:

Fick mensvärk här nu, och mår illa. 
    Det är ju supernormalt men var ändå tvungen att ta ett nytt test för att se så att det ökat. Och jo, 2-3 på veckoindikatorn istället för 1-2 som det var för en vecka sen så det verkar ju rimligt iaf. 
    Hade tänkt spara det testet för att förhoppningsvis få 3+ i slutet av nästa vecka men kunde inte hålla mig 🙈😂

Samma här, första dagen med lättare mensvärk & haft huvudvärk sedan i fredags. Fick ett starkare streck i morse så känner mig lite mer hoppfull 😊 köpte också ett veckoindikator test förut men vill vänta ett tag så jag inte dricker för mycket innan 😂 trodde inte jag skulle bli en testnarkoman efter mitt MF men här är jag! 
  • F37L
    nov91 skrev 2025-05-25 16:15:10 följande:

Samma här, första dagen med lättare mensvärk & haft huvudvärk sedan i fredags. Fick ett starkare streck i morse så känner mig lite mer hoppfull 😊 köpte också ett veckoindikator test förut men vill vänta ett tag så jag inte dricker för mycket innan 😂 trodde inte jag skulle bli en testnarkoman efter mitt MF men här är jag! 
    Känns som att det är lätt hänt att det blir så! 
    Känner mig mer nojig efter missfallet jag fick i januari, än i graviditeten som blev vår dotter.
  • Anonym (aa)

Jag har också bf i januari. Är i vecka 4+4. Första barnet. Har haft jätte ont i magen 2-3 nätter nu som suttit i 10-20min. De är min första graviditet så vet ej så mycket. Vad det beror på, om de är ett missfall på gång eller om det är naturlig. Läst att de kan bero på hormoner och att äggest fästs osv. Känns som mensvärk ungefär fast mycket kraftigare och utan blödning.

• PauLaz86

Vi plussade 5 maj. Kom som en chock då vi försökt sen augusti 2023 att bli gravida igen efter ett missfall. 
    Jättekul men jättenervöst också, så orolig att det ska gå illa igen. Åldern är inte på min sida heller då jag fyller 39 iår. 

Trodde nåt var fel efter missfallet för jag har alltid haft lätt för att bli gravid. Så det här plusset har jag än så länge haft lite svårt att glädjas fullt ut åt då jag är orolig att det skulle bli som sist. 

Men här är jag nu 7+4 och än så länge beräknad till 7 januari och mår så j-kla pyton! Illamående delux med kräkningar emellanåt, så hysteriskt sinnessjukt trött och känner mig sjuk och blä.! Inte varit med om detta med mina två andra barn. 

Slog till för en vecka sedan rejält, så pass att jag inte klarat av att vara på jobbet. 
    Det enda positiva i detta just nu är ju att det förmodligen klarat sig och förhoppningsvis kommer gå vägen den här gången. 

Men har bokat tidigt ultraljud så ska dit 2:a juni och förhoppningsvis få se den lille den här gången.
    Kul att det är flera som är beräknade till januari och vad trevligt med en grupp med likasinnade :) 

• F37L
    PauLaz86 skrev 2025-05-25 20:31:00 följande:

Vi plussade 5 maj. Kom som en chock då vi försökt sen augusti 2023 att bli gravida igen efter ett missfall. 
    Jättekul men jättenervöst också, så orolig att det ska gå illa igen. Åldern är inte på min sida heller då jag fyller 39 iår. 

Trodde nåt var fel efter missfallet för jag har alltid haft lätt för att bli gravid. Så det här plusset har jag än så länge haft lite svårt att glädjas fullt ut åt då jag är orolig att det skulle bli som sist. 

Men här är jag nu 7+4 och än så länge beräknad till 7 januari och mår så j-kla pyton! Illamående delux med kräkningar emellanåt, så hysteriskt sinnessjukt trött och känner mig sjuk och blä.! Inte varit med om detta med mina två andra barn. 

Slog till för en vecka sedan rejält, så pass att jag inte klarat av att vara på jobbet. 
    Det enda positiva i detta just nu är ju att det förmodligen klarat sig och förhoppningsvis kommer gå vägen den här gången. 

Men har bokat tidigt ultraljud så ska dit 2:a juni och förhoppningsvis få se den lille den här gången.
    Kul att det är flera som är beräknade till januari och vad trevligt med en grupp med likasinnade :) 

Håller tummarna för att allt går precis som det ska denna gången! 
    Och "kul" med en till i min ålder. Jag är 88 så har fyllt 37 i år. Började känna lite stress så det kändes skönt att det tog sig nu. Hoppas det ska gå vägen.
Svar på tråden BF januari 2026