• Haja98

BF januari 2026

Hejsan!

Vet inte om det redan finns en sån här tråd, men jag lyckades inte hitta en 😅 Tänkte om det är fler som har BF i januari 2026 och vill ha ett forum tillsammans där vi diskuterar symptom och allt annat! 

Kort om mig: jag är 26 år och har bf 2 januari med första barnet! Jag och min sambo försökte i ett år och skulle precis söka hjälp när vi lyckades med detta lilla frö i magen! 
    Jag mår illa, inte så jag spytt men ändå illa, har ont över magen, känner mig sjuk i kroppen och är tröttare än jag någonsin varit tidigare! Men också lyckligare ❤️

Hoppas det är fler som har bf i januari som vill prata av sig! 

• Svar på tråden BF januari 2026
  • Selmalight

Hej! Jag såg gruppen på facebook med ?vi som har bf januari 2026? vet ni om ens vänner på facebook ser om man går med där? ???? är någon av er med där? 

all lycka till för er som kämpar mot ett Plus och stort grattis till er som är där! 🍓

• Anonym (Trean)
    Selmalight skrev 2025-05-20 09:52:29 följande:

Hej! Jag såg gruppen på facebook med ?vi som har bf januari 2026? vet ni om ens vänner på facebook ser om man går med där? ???? är någon av er med där? 

all lycka till för er som kämpar mot ett Plus och stort grattis till er som är där! 🍓

Ja det undrade jag också. Det står att man kan delta anonymt men är det anonymt att man är med i gruppen också?
  • Anonym (Hoppaspåbebisnr3)
    MammaMG skrev 2025-05-19 13:54:44 följande:
    Hejsan!
    5+5 idag. Mår inte alls bra, är extremt illamående och det tilltog i helgen, så nu har jag fått utskrivet Bonjesta som jag ska börja ta ikväll. Hoppas verkligen att det hjälper mot illamåendet.

Har bokat in ul till nästa veckas fredag, då är jag i vecka 7+2. Räknar dagarna och är så otålig, vill så gärna veta nuu om allt är bra med bebis.

Jag var så orolig när jag inte hade några symptom, men nu när jag har kraftiga symptom vill jag inget annat än att vara symptomfri, haha. Man är aldrig nöjd.

Vet att det är lätt att säga, men njut så länge du inte har illamående/spyr. Det är vanligt att det kommer lite senare.
    6+2 idag och känner precis som du: extremt illamående som började tillta i helgen. Har också fått Bonjesta som jag ska börja med ikväll. Jag var också så orolig och nu ångrar jag att jag inte njöt varenda sekund jag slapp vara illamående. Vul på torsdag (6+4)! 
    Anonym (Mm) skrev 2025-05-19 22:10:10 följande:

Hej! 

Jag har bf 3 januari. Va på VUL förra tisdagen och va då 6+1. Allt såg bra ut men inga hjärtslag, total panik och ångest. Barnmorskan menade på att de va stor chans till missfall men när jag pratat med andra barnmorskor verkar de vanligt att inte höra hjärtljud såpass tidigt.. Ialalfall så växte allt på bra och mätte rätt, gulsäck och allt va fint. 

Imorgon är de dags för nytt VUL där jag får svar. Veckan har varit en fruktansvärd väntan.. Håll alla tummar för mig att min lilla bebis lever.

Åh, vad tufft. Hoppas allt ser bra ut idag! Jag har vul på torsdag (6+4). När jag under förra graviditeten var på ett tidigt ultraljud i vecka 7 (6+5) kunde vi se hjärtslag så jag hoppas verkligen kunna göra det nu också. Barnmorskan sa då till mig att det vanligaste är att se hjärtslag i vecka 6-7 men att allt fortfarande kan vara helt normalt även om man först ser hjärtslag i vecka 8. 
  • Anonym (Är inte säker)
    Anonym (Dalarna) skrev 2025-05-19 19:28:56 följande:
    Stackare💔 Lider med dig och förstår att det är skittufft även om du inte hade planerat en graviditet innan. En förlust är en förlust och man vet aldrig hur man kommer ta det♥️ 
    Tack! 🌸 Hade ingen aning om att man kunde må så här. Nu börjar man ju ifrågasätta om man verkligen inte vill ha ett till barn eller inte. Fast jag har alltid känt mig nöjd.. tills jag träffade min kille för 1,5 år sedan och då börjar man tänka annorlunda.. 🤔

• Jono90
    Selmalight skrev 2025-05-20 09:52:29 följande:

Jag är med där! Har förstått det som att vänner inte kan se att man går med/är med där - endast medlemmar i gruppen kan se andra medlemmar och det som skrivs 😊
  • sweetrain

Tänkte jag kunde skriva här, är 5+4 idag och testade positivt förra veckan. Hade inskrivning idag och fått tid för första besök i början av juni! BF 17/1 men får se vad som säger.

Detta är min andra grav, där första slutade i missfall så övertänker nog en del. Men tar min konstanta känsla av att vara åksjuk och total brist av sömn trots mega trött som något positivt so far Foten i munnen 

Varför går tiden SÅ LÅNGSAMT! 

• Eluthien

Hej! 
    Hoppar in här med, väntar barn nr 3, sambon o mitt första gemensamma. Har ett MA och ett missfall med mig så denna väntan är så jobbig.

V 4+4 eller 5+2, vet inte helt då min ägglossning var försenad denna månad men räknar med bf 24/1 tills vidare 

Har mått lite illa o ömma bröst men inte så mycket, o tycker det har minskat idag. 
    Tips för att minska oron o stressen lite? ❤️

Vul idag och fostret mätte 6+3 så jag blev flyttad en dag (från 6+4), så nytt BF 12/1. Allt såg fint ut och vi fick se tydliga hjärtslag!

Jag går på maxdos Bonjesta och det gör tyvärr inget mot illamåendet, utan jag blir endast extremt trött, så från och med imorgon ska jag prova Lergigan Comp. Vi hoppas att det funkar den här graviditeten och att jag slipper HG!

• MammaMG
    Anonym (Hoppaspåbebisnr3) skrev 2025-05-22 15:29:57 följande:

Vul idag och fostret mätte 6+3 så jag blev flyttad en dag (från 6+4), så nytt BF 12/1. Allt såg fint ut och vi fick se tydliga hjärtslag!

Jag går på maxdos Bonjesta och det gör tyvärr inget mot illamåendet, utan jag blir endast extremt trött, så från och med imorgon ska jag prova Lergigan Comp. Vi hoppas att det funkar den här graviditeten och att jag slipper HG!

Skönt att allt såg fint ut på ul!

Jag har precis lika som dig, går också på maxdos Bonjesta och det hjälper inte alls, mår ändå fruktansvärt illa. Ringde imorse och bad om att få något annat utskrivet, så hoppas att jag får något som fungerar, måste nog sjukskriva mig från jobbet annars, det är så svårt att orka jobba när man mår så illa och blir extremt trött av tabletterna också. Är bara i vecka 6+2 ännu så illamåendet kan ju hålla i sig många veckor till...

Vi ska på ul om en vecka, längtar!
Svar på tråden BF januari 2026