• Haja98

BF januari 2026

Hejsan!

Vet inte om det redan finns en sån här tråd, men jag lyckades inte hitta en 😅 Tänkte om det är fler som har BF i januari 2026 och vill ha ett forum tillsammans där vi diskuterar symptom och allt annat! 

Kort om mig: jag är 26 år och har bf 2 januari med första barnet! Jag och min sambo försökte i ett år och skulle precis söka hjälp när vi lyckades med detta lilla frö i magen! 
    Jag mår illa, inte så jag spytt men ändå illa, har ont över magen, känner mig sjuk i kroppen och är tröttare än jag någonsin varit tidigare! Men också lyckligare ❤️

Hoppas det är fler som har bf i januari som vill prata av sig! 

• Svar på tråden BF januari 2026
  • Anonym (Trean)
    jjkkll2 skrev 2025-05-13 14:08:17 följande:
    Tar du maxdos? Kompletterar du med lergigan eller så?
    Nej jag tar inte ens maxdos. Bara startdosen på två tabletter varje kväll. Kan ta två till om det behövs. Nej kan man det? Det är väl också en antihistamin så de borde inte gå att kombinera?
  • Maramba
    jjkkll2 skrev 2025-05-13 13:09:53 följande:
    Obs! Ska veckoindikatorn stämma så måste du ta med morgonurin även om du passerat bim. Jag har fått 1-2 på bim (äl+12) och har ofta testat en vecka senare och då fått 2-3 veckor.
    Tack! 😊
  • josjuice

Hej!

Jag hoppar också in i tråden! Går in i v 7 imorgon. Jag mår bra hittills, känner lite små molande värk i magen några gånger per dag men inte mer än så. Är beräknad 6 jan! 

Vi har försökt bli gravida i 2 år. Precis påbörjat vår IVF resa. Gjorde äggplock i mars, men pga risk för överstimulering (fick ut 22 ägg) så blev det totalfrys och inplanerad insättning nu i mitten av maj. Det enda jag väntade på var min mens?? som aldrig dök upp. ÄL+5 tog jag ett test som visade gravid 2-3 veckor. Så april som skulle bli vår månad vi bara ?väntade ut? för att få göra insättningen så blev vi istället gravida på naturlig väg? 

Kul att vi redan är så många som är beräknade samtidigt och som kan utbyta lite erfarenheter (och mående) med varandra! :)

BF lista

1/1 - Haja98
    1/1 - Jono90
    1/1 - Anonym (Trean)
    3-6/1 - barnlängtan89
    4/1 - Silence
    6/1 - Duärvälkommen
    6/1 - Josjuice
    10/1 - Anonym (Dalarna)
    10/1 - Född96
    11/1 - Anonym (Hoppaspåbebisnr3)
    16/1 - MammaMG
    20/1 - Anonym (Första barnet)
    21/1 - Maramba

• Jono90
    Anonym (Trean) skrev 2025-05-13 13:45:32 följande:

Rapport om Xonvea om ni är fler som börjar må illa snart. Det är förvisso tidigt så det kan ju bli värre men än så länge har xonvea tagit bort mitt illamående nästan helt och hållet. Otroligt! Och då tar jag inte ens full dos än. 

Får man fråga ?hur pass? illa du mått? Tänker om du kräks, eller mår illa delar av dagen eller har konstant illamående typ..? 🙈 Udda fråga kanske men har Xonvea liggandes och funderar på om/när jag ska börja ta? mår stundtals illa under dagarna nu men mest på kvällen, och inte katastrofalt än, så tänker att jag kanske bör vänta tills det blir värre haha. Känner du av biverkningar typ trötthet? Åt bara Lergigan Comp med förra barnet och tyckte de väl var helt ok men så fick jag dessa nu? 

• Anonym (Trean)
    Jono90 skrev 2025-05-13 21:53:47 följande:

Får man fråga ?hur pass? illa du mått? Tänker om du kräks, eller mår illa delar av dagen eller har konstant illamående typ..? 🙈 Udda fråga kanske men har Xonvea liggandes och funderar på om/när jag ska börja ta? mår stundtals illa under dagarna nu men mest på kvällen, och inte katastrofalt än, så tänker att jag kanske bör vänta tills det blir värre haha. Känner du av biverkningar typ trötthet? Åt bara Lergigan Comp med förra barnet och tyckte de väl var helt ok men så fick jag dessa nu? 

Med de andra barnen mådde jag extremt illa men jag spydde aldrig. Blev ändå inlagd så jag var rejält dålig. Konstant illamående hela dagen. Jag känner inga biverkningar alls. Tar bara två tabletter till kvällen så jag tar inte ens full dos än. Prova! Jag är så nöjd!
  • Anonym (Alma)

Vad roligt att läsa om er som också är i början på resan! 

Plussade igår och gick in i v5 idag, BF 20/1. Ångrar redan att jag tog det så tidigt (behövde veta om alkohol var aktuellt under helgens festligheter), hade helt glömt bort hur långsamt tiden går såhär i början 😅 

Har haft flera bekanta som fått MA på första försöket till en nr 2 så är rätt nojig över det. Längtar tills jag kan göra tidigt ultraljud och kan bekräfta att det verkligen är en levande varelse där inne! 

Försöker dock verkligen njuta nu då jag var otroligt illamående v7-15 förra gången så väntar med fasa på det?

Håller alla tummar för oss att det går vägen och att vi startar 2026 på bästa sätt 🤞

• barnlängtan89
    Anonym (Alma) skrev 2025-05-14 14:05:15 följande:

Vad roligt att läsa om er som också är i början på resan! 

Plussade igår och gick in i v5 idag, BF 20/1. Ångrar redan att jag tog det så tidigt (behövde veta om alkohol var aktuellt under helgens festligheter), hade helt glömt bort hur långsamt tiden går såhär i början 😅 

Har haft flera bekanta som fått MA på första försöket till en nr 2 så är rätt nojig över det. Längtar tills jag kan göra tidigt ultraljud och kan bekräfta att det verkligen är en levande varelse där inne! 

Försöker dock verkligen njuta nu då jag var otroligt illamående v7-15 förra gången så väntar med fasa på det?

Håller alla tummar för oss att det går vägen och att vi startar 2026 på bästa sätt 🤞

Grattis! 🥳
    Och ja herregud vad tiden går långsamt alltså! 😅

Tänker att ha du haft flera i din närhet med sån otur borde det ju statiskt sätt vara extra liten chans att då råkar ut för MA! 🤗

Jag försöker också njuta, men det är inte helt lätt. Hoppas du slipper Illamåendet, jag var helst illamående med min första men denna gången peppar peppar är de väldigt milt än, i vecka 7 nu. :) 
  • MammaMG

Är i vecka 5+1 idag. För cirka en vecka sedan började symptom smyga sig på, hade några dagar lite illamående och ömma bröst, men igår och idag är symptomen som bortblåsta!? Vet att det kan komma och gå, men det känns ju som att man inte är gravid längre när symptomen försvinner helt plötsligt.

Usch jag önskar så att tiden skulle gå snabbare, känns ju som rena tortyren detta. Har så svårt att fokusera på jobbet också och inte tänka på graviditeten.

Hoppas innerligt att denna lilla böna vill stannaHjärta

• Anonym (Dalarna)
    MammaMG skrev 2025-05-15 07:23:29 följande:

Är i vecka 5+1 idag. För cirka en vecka sedan började symptom smyga sig på, hade några dagar lite illamående och ömma bröst, men igår och idag är symptomen som bortblåsta!? Vet att det kan komma och gå, men det känns ju som att man inte är gravid längre när symptomen försvinner helt plötsligt.

Usch jag önskar så att tiden skulle gå snabbare, känns ju som rena tortyren detta. Har så svårt att fokusera på jobbet också och inte tänka på graviditeten.

Hoppas innerligt att denna lilla böna vill stannaHjärta

Åh förstår din oro. Som du skriver, symtomen kan komma och gå! Jag går ju och jämför med min förra graviditet att jag då var extremt illamående och denna grav inte alls. Blir såklart sjukt orolig samtidigt som jag försöker tänka att jag ska bara glad att jag kanske slipper illamåendet😅 Och att det går långsamt..herregud ja😫 Vecka 5+4 idag????
  • Anonym (Hoppaspåbebisnr3)
    Anonym (Dalarna) skrev 2025-05-15 18:29:31 följande:
    Åh förstår din oro. Som du skriver, symtomen kan komma och gå! Jag går ju och jämför med min förra graviditet att jag då var extremt illamående och denna grav inte alls. Blir såklart sjukt orolig samtidigt som jag försöker tänka att jag ska bara glad att jag kanske slipper illamåendet😅 Och att det går långsamt..herregud ja😫 Vecka 5+4 idag????
    5+4 idag och heller inte alls lika illamående som vid tidigare graviditeter, så jag är jättenervös! Har ett  ultraljud inbokat 6+4 så då hoppas jag verkligen att vi ser något. 
Svar på tråden BF januari 2026