• Haja98

BF januari 2026

Hejsan!

Vet inte om det redan finns en sån här tråd, men jag lyckades inte hitta en 😅 Tänkte om det är fler som har BF i januari 2026 och vill ha ett forum tillsammans där vi diskuterar symptom och allt annat! 

Kort om mig: jag är 26 år och har bf 2 januari med första barnet! Jag och min sambo försökte i ett år och skulle precis söka hjälp när vi lyckades med detta lilla frö i magen! 
    Jag mår illa, inte så jag spytt men ändå illa, har ont över magen, känner mig sjuk i kroppen och är tröttare än jag någonsin varit tidigare! Men också lyckligare ❤️

Hoppas det är fler som har bf i januari som vill prata av sig! 

• Svar på tråden BF januari 2026
  • Anonym (Dalarna)
    Anonym (Hoppaspåbebisnr3) skrev 2025-05-15 21:42:19 följande:
    5+4 idag och heller inte alls lika illamående som vid tidigare graviditeter, så jag är jättenervös! Har ett  ultraljud inbokat 6+4 så då hoppas jag verkligen att vi ser något. 
    Åh skönt med ett tidigt ultraljud!! Vi har inget sånt inbokat förens kub den 4 juli🥲😫
  • Anonym (Hoppaspåbebisnr3)
    Anonym (Dalarna) skrev 2025-05-16 08:17:15 följande:
    Åh skönt med ett tidigt ultraljud!! Vi har inget sånt inbokat förens kub den 4 juli🥲😫

Jag kände att jag inte kunde hålla mig. Jag är av någon anledning mycket mer nervös och orolig den här graviditeten. Vi är utomlands från 12+5 till och med 16+0 så jag hoppas verkligen att jag kan få KUB inbokat den 3/7, då det i min region rekommenderas att man gör ultraljudsundersökningen någon gång mellan 12+4 - 13+1. Risken finns ju att datumet blir flyttat och att det inte går att göra en ordentlig sannolikhetsbedömning (hände mig med första barnet och jag fick då komma tillbaka 5 dagar senare) men då jag fick positivt graviditetstest äl+9 hoppas jag att datumet är någorlunda rätt. Jag funderar annars på att göra NIPT tidigt vecka 12 (typ 11+1). 

• Anonym (Dalarna)
    Anonym (Hoppaspåbebisnr3) skrev 2025-05-16 11:12:59 följande:

Jag kände att jag inte kunde hålla mig. Jag är av någon anledning mycket mer nervös och orolig den här graviditeten. Vi är utomlands från 12+5 till och med 16+0 så jag hoppas verkligen att jag kan få KUB inbokat den 3/7, då det i min region rekommenderas att man gör ultraljudsundersökningen någon gång mellan 12+4 - 13+1. Risken finns ju att datumet blir flyttat och att det inte går att göra en ordentlig sannolikhetsbedömning (hände mig med första barnet och jag fick då komma tillbaka 5 dagar senare) men då jag fick positivt graviditetstest äl+9 hoppas jag att datumet är någorlunda rätt. Jag funderar annars på att göra NIPT tidigt vecka 12 (typ 11+1). 

Jag är av någon anledning mycket mer orolig den här graviditeten. Min kompis sa "ja men det är ju inte så konstigt, nu vet du ju vad du kommer få, första barnet var man inte lika orolig för man förstod inte fullt ut den obeskrivna kärleken man får av ett barn" och jag kan nog hålla med om det. Är nog mer orolig nu för jag vet vad det är jag kan "gå miste om" om något skulle hända?

Men!! Intalar mig själv att det statistiskt sett är mycket större  chans att allt går bra! 
  • Anonym (Är inte säker)

Nu behöver jag hjälp... ???? Har även beställt ett nytt digitalt test som även har veckoindikator.

Mensen var beräknad till 28 april men har inte dykt upp - tror jag. Det kom lite ljusrött blod 11/5 efter att vi hade myst lite (haft sex kvällen innan)...

15/5 börjar jag blöda, så pass mycket att jag behöver en binda. Jag får som en vanlig mens med mensvärk, ont i ljumskar, olika stora blodklumpar i mensen och detta fortsätter fast inte lika mycket den 16/5. Igår 17/5 är det mindre och det blir bara ljusrött på pappret.

Så här ser mitt test ut idag 18/5 med morgonrutin.
    Om det nu är positivt, borde det inte vara ett starkare plus då? Eller har jag fått missfall och det är vad som kom ut, och inte mensen? Tog bild efter 3 minuter.

• Anonym (Trean)
    Anonym (Är inte säker) skrev 2025-05-18 06:04:02 följande:

Nu behöver jag hjälp... ???? Har även beställt ett nytt digitalt test som även har veckoindikator.

Mensen var beräknad till 28 april men har inte dykt upp - tror jag. Det kom lite ljusrött blod 11/5 efter att vi hade myst lite (haft sex kvällen innan)...

15/5 börjar jag blöda, så pass mycket att jag behöver en binda. Jag får som en vanlig mens med mensvärk, ont i ljumskar, olika stora blodklumpar i mensen och detta fortsätter fast inte lika mycket den 16/5. Igår 17/5 är det mindre och det blir bara ljusrött på pappret.

Om det nu är positivt, borde det inte vara ett starkare plus då? Eller har jag fått missfall och det är vad som kom ut, och inte mensen? Tog bild efter 3 minuter.

Ett tips om du vill ha respons från andra som är i samma situation är att skriva i tråden bim maj. Hoppas att allt går bra. 
  • Anonym (Är inte säker)
    Anonym (Trean) skrev 2025-05-18 07:40:53 följande:
    Ett tips om du vill ha respons från andra som är i samma situation är att skriva i tråden bim maj. Hoppas att allt går bra. 
    Ja, det skulle jag ju kunna göra. Tack för tipset. 🌸
    Anledningen att jag skrev här är för att jag eventuellt har BF i januari och har skrivit i denna tråd tidigare.
  • Anonym (Trean)
    Anonym (Är inte säker) skrev 2025-05-18 07:55:04 följande:
    Ja, det skulle jag ju kunna göra. Tack för tipset. 🌸
    Anledningen att jag skrev här är för att jag eventuellt har BF i januari och har skrivit i denna tråd tidigare.
    Förstår! De flesta brukar hålla sig i bim tråden tills de är säkra på att de fått ett plus och är gravida. Så om man skriver här innan dess får man inte så mycket respons. I bim tråden kommer du troligtvis få mer svar. Hoppas som sagt var att allt går bra för dig!
  • Anonym (Dalarna)
    Anonym (Är inte säker) skrev 2025-05-18 06:04:02 följande:

Hade du fått ett positivt gravtest innan blödningen? Låter ju som ett tidigt missfall, men man kan ju inte veta det heller♥️ Tycker du ska ringa gynakuten eller likande och be om att dem ser efter!
  • Anonym (Är inte säker)
    Anonym (Dalarna) skrev 2025-05-18 16:48:24 följande:
    Hade du fått ett positivt gravtest innan blödningen? Låter ju som ett tidigt missfall, men man kan ju inte veta det heller♥️ Tycker du ska ringa gynakuten eller likande och be om att dem ser efter!
    Jag har inte tagit något graviditetstest innan, jag har tyckt att alla mina symptom har räckt som svar. Vilket jag känner nu i efterhand att det var dumt.. 😅

Har pratat med 1177, de pratade med gynakuten och de bad mig komma in.
    De tog ett graviditetstest som var svagt positivt, gjorde ultraljud där de såg att jag har blod i buken men kunde inte se något foster, men samtidigt såg hon något litet i slemhinnan som skulle kunna vara en väldigt tidig graviditet.
    Det kan antingen vara ett utomkvedshavandeskap och att det är därför jag blöder, det har blivit ett missfall.. eller så är jag väldigt tidigt gravid. Hon tog blodprover och ska ringa mig imorgon.
  • Maramba

Hej tjejer! Hur mår ni?

4+4 idag och fick 3+ på clearblue digital vilket känns skönt. 😊 önskar man kunde fortsätta testa och få 4+ osv 😅. 

känns som evigheter till min tidiga ul som är bokat till 7+4. 

många i gruppen ligger långt före mig - nån som varit på ultraljud än? 

förra graviditeten mådde jag väldigt illa. Den här gången har jag inte känt av något direkt illamående än men det kanske är för tidigt.

Svar på tråden BF januari 2026