• Haja98

BF januari 2026

Hejsan!

Vet inte om det redan finns en sån här tråd, men jag lyckades inte hitta en 😅 Tänkte om det är fler som har BF i januari 2026 och vill ha ett forum tillsammans där vi diskuterar symptom och allt annat! 

Kort om mig: jag är 26 år och har bf 2 januari med första barnet! Jag och min sambo försökte i ett år och skulle precis söka hjälp när vi lyckades med detta lilla frö i magen! 
    Jag mår illa, inte så jag spytt men ändå illa, har ont över magen, känner mig sjuk i kroppen och är tröttare än jag någonsin varit tidigare! Men också lyckligare ❤️

Hoppas det är fler som har bf i januari som vill prata av sig! 

• Svar på tråden BF januari 2026
  • Anonym (Dalarna)
    Anonym (Är inte säker) skrev 2025-05-18 16:59:55 följande:
    Jag har inte tagit något graviditetstest innan, jag har tyckt att alla mina symptom har räckt som svar. Vilket jag känner nu i efterhand att det var dumt.. 😅

Har pratat med 1177, de pratade med gynakuten och de bad mig komma in.
    De tog ett graviditetstest som var svagt positivt, gjorde ultraljud där de såg att jag har blod i buken men kunde inte se något foster, men samtidigt såg hon något litet i slemhinnan som skulle kunna vara en väldigt tidig graviditet.
    Det kan antingen vara ett utomkvedshavandeskap och att det är därför jag blöder, det har blivit ett missfall.. eller så är jag väldigt tidigt gravid. Hon tog blodprover och ska ringa mig imorgon.
    Åh förstår!! Klurigt det där😫 Bra att du kollade upp det och jag håller tummarna för din skull♥️
  • Anonym (Trean)
    Maramba skrev 2025-05-19 12:26:29 följande:

Hej tjejer! Hur mår ni?

4+4 idag och fick 3+ på clearblue digital vilket känns skönt. 😊 önskar man kunde fortsätta testa och få 4+ osv 😅. 

känns som evigheter till min tidiga ul som är bokat till 7+4. 

många i gruppen ligger långt före mig - nån som varit på ultraljud än? 

förra graviditeten mådde jag väldigt illa. Den här gången har jag inte känt av något direkt illamående än men det kanske är för tidigt.

Jag gjorde mitt ultraljud idag. Blev bakflyttad några dagar så jag ska egentligen vara i bf december gruppen nu. Haha. Men jag tror att det går över några dagar så det lär bli januari ändå. Testa xonvea om illamåendet kommer igen! Det har hjälpt mig så mycket!!!
  • MammaMG

Hej tjejer! Hur mår ni?

4+4 idag och fick 3+ på clearblue digital vilket känns skönt. 😊 önskar man kunde fortsätta testa och få 4+ osv 😅. 

förra graviditeten mådde jag väldigt illa. Den här gången har jag inte känt av något direkt illamående än men det kanske är för tidigt.

Hejsan!
    5+5 idag. Mår inte alls bra, är extremt illamående och det tilltog i helgen, så nu har jag fått utskrivet Bonjesta som jag ska börja ta ikväll. Hoppas verkligen att det hjälper mot illamåendet.

Har bokat in ul till nästa veckas fredag, då är jag i vecka 7+2. Räknar dagarna och är så otålig, vill så gärna veta nuu om allt är bra med bebis.

Jag var så orolig när jag inte hade några symptom, men nu när jag har kraftiga symptom vill jag inget annat än att vara symptomfri, haha. Man är aldrig nöjd.

Vet att det är lätt att säga, men njut så länge du inte har illamående/spyr. Det är vanligt att det kommer lite senare.
  • Anonym (Är inte säker)
    Anonym (Dalarna) skrev 2025-05-19 13:09:43 följande:
    Åh förstår!! Klurigt det där😫 Bra att du kollade upp det och jag håller tummarna för din skull♥️
    Nu har hon ringt och tror att det är ett fullgånget missfall jag fått, att det är därför graviditetstestet och Hcg-provet är så svagt/lågt. Hon bad mig avvakta och testa mig själv om två veckor, är det positivt ska jag kontakta kvinnokliniken.

Det är så himla konstigt.. jag visste inte att man kunde må så här dåligt för något jag inte ens visste om att det fanns. Eller som jag inte trodde att jag ville ha.. 😔 Känner mig helt tom och börjar gråta om vartannat. Inte blir det bättre heller att jag fortfarande har ömma bröst och trötthet kvar.
  • Duärvälkommen

Tycker mina symptom är väldigt milda, lite läskigt men har förstått det som att man ska vara tacksam! Möjligtvis lite lite illamående två senaste dagarna om jag inte inbillat mig, men inget idag Glad

Jag har flyttat tillbaka mig själv lite från 7+0 till 6+2 veckor med tanke på när jag fick ägglossning. Hade lång menscykeln på 32 dagar så då blir det lite fel i beräkningen om man räknar från förra mensens första dag. 

VUL den 4 Juni, då förmodligen 8+4 veckor. Gud vad man är nervös för det redan känner jag? 😣

• Jono90

Hej tjejer! Hur mår ni?

Mår okej nu, har dock fått sjukanmäla mig från jobbet idag. Har börjat må sååå illa sista veckan, vecka 7+3 idag. Vet att det började ungefär nu i min förra graviditet med. Har precis börjat ta Xonvea och tycker än så länge att de hjälper bra mot illamåendet, blir dock galet trött av dem! Hoppas man vänjer sig lite snart?

Har VUL imorgon och är sjukt nervös! 😬  Tog till och med ett gravtest i morse (trots att jag inte tänkt ta fler)? och fick lätt panik när strecket blev svagare än tidigare! Googlade och läste om Hook-effekten, testade det och fick faktiskt ett starkare streck. Så ja förhoppningsvis är mina hcg-nivåer väldigt höga, hoppet lever lite utifrån det men åhhh tänk om man bara kunde spola fram till typ vecka 13-14 och andas ut (lite) 🙃🙈
  • Anonym (Dalarna)
    Anonym (Är inte säker) skrev 2025-05-19 14:48:17 följande:
    Nu har hon ringt och tror att det är ett fullgånget missfall jag fått, att det är därför graviditetstestet och Hcg-provet är så svagt/lågt. Hon bad mig avvakta och testa mig själv om två veckor, är det positivt ska jag kontakta kvinnokliniken.

Det är så himla konstigt.. jag visste inte att man kunde må så här dåligt för något jag inte ens visste om att det fanns. Eller som jag inte trodde att jag ville ha.. 😔 Känner mig helt tom och börjar gråta om vartannat. Inte blir det bättre heller att jag fortfarande har ömma bröst och trötthet kvar.
    Stackare💔 Lider med dig och förstår att det är skittufft även om du inte hade planerat en graviditet innan. En förlust är en förlust och man vet aldrig hur man kommer ta det♥️ 
  • Anonym (Mm)

Hej! 

Jag har bf 3 januari. Va på VUL förra tisdagen och va då 6+1. Allt såg bra ut men inga hjärtslag, total panik och ångest. Barnmorskan menade på att de va stor chans till missfall men när jag pratat med andra barnmorskor verkar de vanligt att inte höra hjärtljud såpass tidigt.. Ialalfall så växte allt på bra och mätte rätt, gulsäck och allt va fint. 

Imorgon är de dags för nytt VUL där jag får svar. Veckan har varit en fruktansvärd väntan.. Håll alla tummar för mig att min lilla bebis lever.

• Anonym (Trean)
    Anonym (Mm) skrev 2025-05-19 22:10:10 följande:

Hej! 

Jag har bf 3 januari. Va på VUL förra tisdagen och va då 6+1. Allt såg bra ut men inga hjärtslag, total panik och ångest. Barnmorskan menade på att de va stor chans till missfall men när jag pratat med andra barnmorskor verkar de vanligt att inte höra hjärtljud såpass tidigt.. Ialalfall så växte allt på bra och mätte rätt, gulsäck och allt va fint. 

Imorgon är de dags för nytt VUL där jag får svar. Veckan har varit en fruktansvärd väntan.. Håll alla tummar för mig att min lilla bebis lever.

Usch vilken jobbig väntan. Men nu har du dagarna bakom dig. imorgon får du svar. Lycka till!!
  • Maramba
    Anonym (Mm) skrev 2025-05-19 22:10:10 följande:

Hej! 

håller tummarna för dig idag <3

Svar på tråden BF januari 2026