Tack ska du ha <3. Näe det blev inget denna gång. Känns som jag blir lite mer och mer bitter ju längre denna resa tar. Men det är väl också rätt naturligt att det blir så. Mens dag 4 idag och det krampar mer än igår. Åh som om inte minus vore nog.
Jag har förstått att man gärna vill vänta nån cykel eller två för att kroppen ska hämta sig, och sen är det sommaruppehåll. Men jag ska avvakta till veckan och se om det dyker upp något på posten. De trodde att jag kanske skulle hinna göra en behandling innan stängning, men när jag ser min förmodade ägglossning i nästa cykel så blir det troligtvis försent. Jag är inställd på hösten för då blir jag inte mer besviken än vad jag redan är, höhö
.
Förstår det där med graviditetssnacket! Mina vänner som jag hängde mycket med, fick barn för 5-10 år sen.. så jag har alltid varit efter i snacket, de har redan familj och fler barn fler av dem.. så jag är inte alls synkad med dem. Umgås inte heller längre med dem, kanske för vi var väldigt i osynk med mycket, gled även ifrån dem av andra omständigheter i livet. så nu är det många år sedan.. . Just nu längtar jag efter att lära känna helt nya människor, som är i liknande sits och familjebildande. Vill påbörja ett nytt kapitel i livet. Men sen får vi se hur svårt det blir att få nya vänner i vuxen ålder.. känns som om det är svårt.
Förstår att det är både roligt och lite jobbigt att ordna/planera en babyshower till din vän. Hur mycket vet dina vänner om vad du går igenom själv just nu? Jobbigt med symtomen, jag hade kramper i livmodern både när jag plussade (tidigt MF) och nu sist. Man vet liksom inte eftersom alla tecken kan vara både bu och bä. Men jag hoppas såå för din skull. Att det är er tur nu , att de är guldis som fäster och bor in sig riktigt mysigt <3. Tänkte du testa den 11 juni fortfarande, tror du att du håller dig från tjuvtestning?
Kram! och precis - en dag i taget.
starrsky skrev 2025-06-01 15:07:39 följande:
Åh, så ledsen att ni inte fick det efterlängtade plusset denna gång :( Hoppas det känns lättare nu när dagarna går.
Borde man inte få en chans i denna cykel om det inte varit ett mf liksom? Tänker att om det befruktats på sedvanligt sätt och inte fäst, så brukar man ju försöka igen nästa ÄL?
Hoppas ni får en chans till innan sommaren nu iaf. Du kanske kan ringa dom o diskutera? Låter bra att ni kollar för din sambo också, är väl inget som säger att man inte får förbereda processerna samtidigt? Önskar jag kunde dela ivf/bärandet med min man också
Det känns ok, känner mig varm och lite PMSig, får fortfarande kramper i livmodern emellanåt, men annars mår jag bra fysiskt. Går mellan att försöka vara lyckligt ovetande och drömma, till att känna mig helt nere. Dagarna går långsamt. Har 4 av mina närmsta vänner som är gravida, och bara i veckan fått veta om 3 till i min vänskapskrets. Håller på att ordnar en babyshower, vilket känns jättekul, men blir samtidigt lite trött på allt graviditetssnack. Man bara längtar till att få vara vara med i gemenskapen typ.
En dag i taget ❤️