RainbowFamilyDreams skrev 2025-05-07 21:14:37 följande:
Så tufft med missfall i vecka 6, hur har du tagit det?🌹. Jag fick kemisk graviditet i december så det var supertidigt också, vecka 5 tror jag, men tog så oerhört hårt ändå. man blir mer ödmjuk tror jag:/
Förståeligt ❤️ :( Kände samma. Var ledsen i flera veckor. Man hinner verkligen få upp förhoppningar, och då blir fallhöjden ännu högre när det det inte går :( skickar en kram till dig!
RainbowFamilyDreams skrev 2025-05-07 21:11:32 följande:
Jag håller också tummarna för guldägg för er ❤️. Mängden ägg behöver ju inte betyda att det är bra kvalitet , färre ägg kan ju vara av bra kvalitet så allt beror väl på!:) håller tummarna Och tårna!
allt gick bra idag. Bara orolig att jag kommer spontan-ägglossa trots att jag tar fyremadelen :/.
jag har haft ägglossningsflytningar sedan i söndags och det var bara dag 4 med Gonal F. Har det ännu nu onsdag och hade ju VUL Idag :). Fyra äggblåsor på ena sidan och fler på andra sidan kanske 5-6 mindre äggblåsor.
den största just nu är 19 mm och det är väl det som oroar mig lite då jag har inbokat äggplock först på måndag: lite rädd att den kommer växa till sig snabbt och ägglossa spontant :// har blivit väldigt svullen i magen och har molande värk. Men de försökte lugna mig att det är lugnt.
De ville göra äggplock på helgen egentligen men det är ju stängt? och fredagen hade varit för tidigt sa dem. Så ska kontakta dem nu och bara stämma av då jag blir så orolig. Sen det ju bra att kroppen svarat bra på behandlingen :). De sa att det vuxit till sig lite snabbare än de trodde. Så är positiv men lite orolig och besvärad av min nya ballongmage 🤣.
hoppas du har haft en bra dag?:) hur känns det inför allt för egen del nu:)?
RainbowFamilyDreams skrev 2025-05-09 06:29:44 följande:
jag skrev till kliniken om min oro för spontan ägglossning, men de lugnar mig genom att skriva att om jag bara följer planeringen ska det inte vara någon fara. Men orolig är jag ändå haha :(. tycker mina ägglossningsflytningar har försvunnit lite (m
Låter som det var optimalt på ultraljudet med ett bra antal ägg! Åh jag förstår helt det där med att vara rädd och ägglossa! Jag har också börjat med Menopur nu och det enda som bromsar ÄL är ett klick med nässprayen morgon o kväll. Som jag har nojat över att det inte ska spraya ordentligt, att jag är pollen-täppt, att jag nyser ut preparatet osv och att alla mina redan för få ägg ska lossa i förväg 🙈
Skönt att du kunde prata med kliniken. Allt annat är utanför vår kontroll nu, på gott och ont!
Hoppas molvärken avtar. Håller tummarna för måndag, att plocket ska gå smidigt. Det kan vara bra att säga till dom om man är orolig innan, så hoppas jag de är extra snälla. Du är grym som tagit dig såhär långt! Snart i mål <3 Du har en hejarklack här på andra sidan Familjeliv-forumet som hejjar på dig och er!