• Anonym (sötkaramell)

Hur hade ni reagerat?

Min flickvän har barn och hon brukar ha playdates med en annan på samma förskola. En man. Pappan till barnet. 

Hon är där och käkar middag och dricker vin/ öl medan barnen leker. 

Jag har inte tänkt på detta men råkade nyligen se att de hade konversation på sms. Hon hade skickat bilder på valborg och han från där han var med dottern. 

Jag såg väldigt snabbt över axeln att hon skrev att hans dotter var fin. 
    Han svarar typ " men jag då och sen smiles." 
    Och hon gav ett hjärta på det. 

Vad skulle vara er reaktion. 

• Svar på tråden Hur hade ni reagerat?
  • Anonym (abc)
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-19 12:28:49 följande:
    Snackar skit?
    Snackar skit?

Ja du skriver ju en massa saker som du anser är negativt med henne och alla fel hon gör mot dig. Så avsluta då
  • molly50
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-19 06:26:29 följande:

Ja känslan ska man lita på. Det är ju dock inte så att dom har konstant kontakt det är inte högeffektivt flirtande Och det är främst han som ger små ?oskyldiga? fiskande kommentarer och hon visar sin uppskattning med ett hjärta. eller playdates med middag och öl. Och ja det kan såklart vara vänskapligt. Egentligen inget fel. Eller att hon skriver ?jag får bjuda på middag och allt det där? där man undrar vad ?allt det där? betyder. 

Men egentligen pga vår historia där hon tidigare bröt mitt tilliten och jag gjorde slut men ändå tog henne tilllbaka. 

När jag då återigen konfronterar så är jag svartsjuk, sur eller arg. Och när jag skriver till henne följande. 

Du säger att du varit naiv. Men jag tror inte det handlar om naivitet ? du är en mogen kvinna.Jag tror du visste att det fanns något i uppmärksamheten du fick. Och att det gick att gömma det bakom ?hennes dotter?.Det som gör mest ont är att du vet vad som hänt mellan oss tidigare ? och ändå har du lekt på gränsen.Det handlar inte om svartsjuka. Det handlar om tillit.Och jag upplever att du försvarar dig istället för att ta ansvar.Du säger att du är min. Då måste du visa det. Inte bara säga det.?

då besvaras inte detta på något sätt - varken i text eller när hon ringer.  

hon skickar bilder på oss, skickar hjärtan eller skriver att det är jävligt opassande. 

varken förnekar eller erkänner. Inget. 

Detta gör mer ont än något annat. 

ja jag vet. Ni tycker jag ska dumpa och inte vara en Beta. Lätt att säga på avbytarbänk. 

Att avsluta är kanske det bästa. Jag vet inte. 

Hon respekterar inte dig eller det ni har för fem öre. Hade hon gjort det så hade hon backat när hon fick veta att han stöter på allt och alla.
    Men det har hon inte gjort utan verkar snarare älska uppmärksamheten hon får.
    Och kanske har det t om hänt något mer mellan dem?
    Så frågan är hur många fler chanser hon ska få innan du inser att du förtjänar bättre?

En annan sak du kan fråga dig är vilket råd du hade gett en vän i samma situation som du?
    Hade du gett rådet att lämna så ska du kanske följa det rådet själv också. För din egen skull.
    Hon behöver kanske vara singel och leka av sig ett tag innan hon inleder något seriöst igen.
    Och du får chansen att träffa någon som verkligen älskar och respekterar dig för den du är.
    Stannar du kvar så kanske du riskerar att missa kvinnan med stort K.
    Lite att fundera på.
  • Anonym (…)

Jag vet inte hur länge man ska sitta och förklara för män som inte har någon pondus.
    Men ja dom ligger förmodligen och hon vill ha honom.
    Du i hennes ögon är reserv tills den Andra mannen vill vara med henne på riktigt för då kommer hon dumpa dig.
    Du verkar inte ha självrespekt så låt henne ligga med honom ifred istället och Fortsätta utnyttja dig under Tiden fram tills att en man som hon vill ha på riktigt kommer vilja ha henne.
    varför Fortsätter du gnälla? Du kommer inte att göra något åt situationen ändå?.

• Anonym (sötkaramell)
    Anonym (abc) skrev 2025-05-19 12:39:28 följande:
    Snackar skit?

Ja du skriver ju en massa saker som du anser är negativt med henne och alla fel hon gör mot dig. Så avsluta då
    Jag förstår att du provocerar men förstår inte vad jag sagt som skulle vara elakt eller negativt - snarare vad som är eller har hänt och känslorna kring detta för att få andras tankar. 

Hur tänker du att det annars ska kunna diskjuteras. -Det är väl ändå det som är tanken med detta forum. 
  • Anonym (abc)
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-19 14:49:39 följande:
    Jag förstår att du provocerar men förstår inte vad jag sagt som skulle vara elakt eller negativt - snarare vad som är eller har hänt och känslorna kring detta för att få andras tankar. 

Hur tänker du att det annars ska kunna diskjuteras. -Det är väl ändå det som är tanken med detta forum. 
    Du får väl skriva vad du vill, har jag påstått att du inte får diskutera det eller vad menar du egentligen? Det jag säger är att det du skriver visar att du borde göra slut, du accepterar henne ju inte, hon gör många fel mot dig osv.
  • Anonym (sötkaramell)
    Anonym (abc) skrev 2025-05-19 16:42:16 följande:
    Du får väl skriva vad du vill, har jag påstått att du inte får diskutera det eller vad menar du egentligen? Det jag säger är att det du skriver visar att du borde göra slut, du accepterar henne ju inte, hon gör många fel mot dig osv.

Vadå accepterar henne inte. 

jag frågade hur andra skulle reagera. Vadå accepterar. 

jag accepterar inte någon som inte respekterar mig. 

men är inte det sunt att ändå ventilera med andra - det kan ju vara så att man överdriver. 

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (abc)
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-19 17:14:12 följande:

Vadå accepterar henne inte. 

jag frågade hur andra skulle reagera. Vadå accepterar. 

jag accepterar inte någon som inte respekterar mig. 

men är inte det sunt att ändå ventilera med andra - det kan ju vara så att man överdriver. 

Ja du skriver det ju själv här, du accepterar henne inte.

Ja jag tycker faktiskt att du överdriver. Han verkar ganska oattraktiv och hon säger att hon inte intresserad av honom på ett sexuellt sätt men det vill du ju inte ta åt dig. Du litar inte på henne och du känner att hon inte respekterar dig. Så vad finns mer att diskutera? Gör slut. Det skriver väl alla i tråden.
  • Anonym (sötkaramell)
    Anonym (abc) skrev 2025-05-19 19:56:03 följande:
    Ja du skriver det ju själv här, du accepterar henne inte.

Ja jag tycker faktiskt att du överdriver. Han verkar ganska oattraktiv och hon säger att hon inte intresserad av honom på ett sexuellt sätt men det vill du ju inte ta åt dig. Du litar inte på henne och du känner att hon inte respekterar dig. Så vad finns mer att diskutera? Gör slut. Det skriver väl alla i tråden.

Det här är ändå intressant,

om jag nu skulle överdriva så vore väl oerhört enkelt att för henne påvisa detta. 

om jag är tillsammans med någon som tror jag är intresserad av en kvinna och jag känner. Men herre Gud. vad tror du. Då hade jag visat på alla sätt att det inte är så. Inte genom tystnad eller vända på problemet.  

Svar på tråden Hur hade ni reagerat?