• Anonym (sötkaramell)

Hur hade ni reagerat?

Min flickvän har barn och hon brukar ha playdates med en annan på samma förskola. En man. Pappan till barnet. 

Hon är där och käkar middag och dricker vin/ öl medan barnen leker. 

Jag har inte tänkt på detta men råkade nyligen se att de hade konversation på sms. Hon hade skickat bilder på valborg och han från där han var med dottern. 

Jag såg väldigt snabbt över axeln att hon skrev att hans dotter var fin. 
    Han svarar typ " men jag då och sen smiles." 
    Och hon gav ett hjärta på det. 

Vad skulle vara er reaktion. 

• Svar på tråden Hur hade ni reagerat?
  • Anonym (abc)
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-19 22:00:11 följande:

Det här är ändå intressant,

om jag nu skulle överdriva så vore väl oerhört enkelt att för henne påvisa detta. 

om jag är tillsammans med någon som tror jag är intresserad av en kvinna och jag känner. Men herre Gud. vad tror du. Då hade jag visat på alla sätt att det inte är så. Inte genom tystnad eller vända på problemet.  

Fast varför frågade du då om du överdriver? Om du redan är övertygad om att du inte gör det?

Hon har sagt hon inte är intresserad av honom på det sättet, men hennes ord räcker alltså inte för dig utan hon måste PÅVISA det, och det på ett sätt som är tillräckligt övertygande för dig. Återigen tar du upp vilka fel och brister från hennes sida och så förstod du inte vad för negativt du skriver om henne i tråden. Inse att du drar och har dragit upp en hel del saker med henne i tråden som är negativt och fel hon gör mot dig, så gör slut då. Dessutom litar du inte på vad hon säger och ett förhållande utan tillit är inget förhållande.
  • Meddelande borttaget
  • Shameless

Är ett enormt rött flagg att hon deflekterar när du berättar hur du känner och skyller på svartsjuka när det handlar om tillit. Hon respekterar inte dina känslor helt enkelt. Har hon tänkt att fortfarande vara vän med killen trots att det har kommit fram att han flörtar med upptagna kvinnor?  

• Anonym (sötkaramell)

En annan röd flagga är att ta bort hans meddelande och hela telefonenshistorik.

• Anonym (abc)
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-22 07:36:33 följande:

Om du anser att din flickvän har massa röda flaggor, har du gjort slut än?
  • molly50

Och det antyder ju i så fall att där fanns något hon inte ville att du skulle se.
    Hon döljer något. 
    Varför vill du ens stanna kvar när hon inte verkar respektera dig överhuvudtaget?
  • Anonym (sötkaramell)

Kanske är konstigt men den enda anledningen är att jag kommer sakna dottern, men nu har jag velat avsluta det värdigt. Orkar inte att hon vänder allt mot mig gång på gång. 

• molly50
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-22 14:36:25 följande:

Kanske är konstigt men den enda anledningen är att jag kommer sakna dottern, men nu har jag velat avsluta det värdigt. Orkar inte att hon vänder allt mot mig gång på gång. 

Men vill du att din dotter ska växa upp och lära sig att det är så här ett förhållande ska se ut? För det är ju vad hon kommer att lära sig.
    Och barn är inte dumma. De märker om deras föräldrar inte mår bra även om de inte visar det utåt.
    Jag förstår att det känns jobbigt. Men träffa dottern får du ju. Om än kanske vv.
    Det kan inte din sambo hindra dig från.
  • Anonym (Hmm..,.)
    molly50 skrev 2025-05-22 14:55:45 följande:
    Men vill du att din dotter ska växa upp och lära sig att det är så här ett förhållande ska se ut? För det är ju vad hon kommer att lära sig.
    Och barn är inte dumma. De märker om deras föräldrar inte mår bra även om de inte visar det utåt.
    Jag förstår att det känns jobbigt. Men träffa dottern får du ju. Om än kanske vv.
    Det kan inte din sambo hindra dig från.
    Vad menar du? Det är ju flickvännens dotter, inte ts. Det är nog inte troligt att ts kommer träffa dottern när det är slut.
  • molly50
    Anonym (Hmm..,.) skrev 2025-05-22 16:24:10 följande:
    Vad menar du? Det är ju flickvännens dotter, inte ts. Det är nog inte troligt att ts kommer träffa dottern när det är slut.
    Ok. Då har jag missuppfattat det. Jag trodde det var TS dotter också.
    Men då förstår jag att han kan vara rädd för att inte få träffa dottern mer.
Svar på tråden Hur hade ni reagerat?