• Anonym (sötkaramell)

Hur hade ni reagerat?

Min flickvän har barn och hon brukar ha playdates med en annan på samma förskola. En man. Pappan till barnet. 

Hon är där och käkar middag och dricker vin/ öl medan barnen leker. 

Jag har inte tänkt på detta men råkade nyligen se att de hade konversation på sms. Hon hade skickat bilder på valborg och han från där han var med dottern. 

Jag såg väldigt snabbt över axeln att hon skrev att hans dotter var fin. 
    Han svarar typ " men jag då och sen smiles." 
    Och hon gav ett hjärta på det. 

Vad skulle vara er reaktion. 

• Svar på tråden Hur hade ni reagerat?
  • Anonym (sötkaramell)

Jag ska snart iväg på en resa till USA. 

jag kan redan nu ana att han bjuder hem henne på playdate middag med vin eller öl eller han till henne. 

jag hatar verkligen känslan av att ?förbjuda? sånt Men det känns inte okej. 

kan man säga till henne att man tycker det känns olustigt. 

är det konstigt på nått vis. 

• EpicF
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-15 08:07:10 följande:

Jag ska snart iväg på en resa till USA. 

jag kan redan nu ana att han bjuder hem henne på playdate middag med vin eller öl eller han till henne. 

jag hatar verkligen känslan av att ?förbjuda? sånt Men det känns inte okej. 

kan man säga till henne att man tycker det känns olustigt. 

är det konstigt på nått vis. 

Klart du kan tala om att du tycker det känns olustigt. Men du kan inte förbjuda. 
  • Anonym (sötkaramell)

Nej förbud är aldrig bra. 

• Anonym (Rut)

Men du måste ju berätta för henne vad du känner. 

Och jag vet inte riktigt vad du menar med att man inte kan förbjuda. Indirekt kan man det visst. Man kan absolut berätta för en partner vad ens gränser är. Sedan är det så klart upp det din partner att avgöra om hon ska respektera gränderna. 

Men vissa vågar inte ens uttala sina gränser för då "förbjuder man minsann och det är så fult". Jag tycker det är sunt att berätta om sina gränser.

Man säger helt enkelt att si och så är ok/inte ok för mig i ett förhållande och om du inte vill respektera det så är det bäst att vi går isär för annars kommer jag bara må dåligt och vara obekväm i våran relation. 

Folk verkar allmänt ha svårt för att sätta ber foten i relationer. Då är man jobbig/svartsjuk etc. Men jag tycker det är sunt att vara ärlig men vad man förväntar sig av en partner samt vad man har för gränser. 

• Anonym (Rut)
    Anonym (Rut) skrev 2025-05-15 17:03:26 följande:

Men du måste ju berätta för henne vad du känner. 

Och jag vet inte riktigt vad du menar med att man inte kan förbjuda. Indirekt kan man det visst. Man kan absolut berätta för en partner vad ens gränser är. Sedan är det så klart upp det din partner att avgöra om hon ska respektera gränderna. 

Men vissa vågar inte ens uttala sina gränser för då "förbjuder man minsann och det är så fult". Jag tycker det är sunt att berätta om sina gränser.

Man säger helt enkelt att si och så är ok/inte ok för mig i ett förhållande och om du inte vill respektera det så är det bäst att vi går isär för annars kommer jag bara må dåligt och vara obekväm i våran relation. 

Folk verkar allmänt ha svårt för att sätta ber foten i relationer. Då är man jobbig/svartsjuk etc. Men jag tycker det är sunt att vara ärlig men vad man förväntar sig av en partner samt vad man har för gränser. 

Du säger helt enkelt att "för mig är det ok att du umgås med honom  på öppna förskolan när flera är med eller så umgås vi med honom tillsammans när jag är med, jag tolererar inte att du umgås med honom på kvällen bara ni med mat och vin, om du intr kan respektera det så är det bättre att vi går skilda åt och du dår hitta en karl som tycker att det är ok att du umgås med en annan man". 

Sedan tycker jag också att du kan fråga om hans särbo (för han hade väl en sådan) vet om och tycker att det är ok att han umgås med en annan kvinna över vin på kvällarna. 
  • Anonym (T)

Tala om för henne att du sett vad de skrev, sen säger du att om hon tänker fortsätta träffa honom kvällstid med vin och middag så är det fritt fram men då får hon göra det utan att du är med i ekvationen. Sen går du hem och hör inte av dig. Hör hon inte heller av sig så går du vidare då vet du att hon inte kände så starkt för dig trots allt. 

• Anonym (Reaktion)

Min reaktion när jag läser ditt inlägg är att dom har något på G med varandra. 

• felicityporter

Du ska absolut vara tydlig med att du inte är okej med en sådan kontakt och om de träffas på kvällar med vin skall du i så fall vara medbjuden. Det är ett fullt rimligt krav, och vill hon inte acceptera det är hennes känslor för dig helt enkelt inte så starka. 

Visa att du inte är en dörrmatta!

• Anonym (sötkaramell)

Jag blir dock inte riktigt klok. För idag var vi iväg på en heldag aktivitet med en massa barn från skolan. Han var där. Vi pratade Ganske mycket. Hon var kärleksfull mot mig. om de skulle ha något på G så är det helt klart sjukt. 

• Anonym (Skankhunt42)

För i helvete skaffa lite ryggrad och kasta ut idioten som du kallar för flickvän, att det har gått så här långt är ju helt jävla galet. 

Svar på tråden Hur hade ni reagerat?