• Anonym (sötkaramell)

Hur hade ni reagerat?

Min flickvän har barn och hon brukar ha playdates med en annan på samma förskola. En man. Pappan till barnet. 

Hon är där och käkar middag och dricker vin/ öl medan barnen leker. 

Jag har inte tänkt på detta men råkade nyligen se att de hade konversation på sms. Hon hade skickat bilder på valborg och han från där han var med dottern. 

Jag såg väldigt snabbt över axeln att hon skrev att hans dotter var fin. 
    Han svarar typ " men jag då och sen smiles." 
    Och hon gav ett hjärta på det. 

Vad skulle vara er reaktion. 

• Svar på tråden Hur hade ni reagerat?
  • felicityporter
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-22 07:36:33 följande:

En annan röd flagga är att ta bort hans meddelande och hela telefonenshistorik.

Ja, då inser du ju själv att du visst inte var så svartsjuk som hon påstått och att hon döljer betydligt mer än du ens vågade ana från början? Jävligt trist, men desto fortare du meddelar henne att hennes ruttna beteende är totalt oacceptabelt (dessutom extremt olämpligt att låta sitt barn bevittna delar av det) och att du därför tyvärr måste avsluta er relation desto bättre för dig och din självkänsla. Du kommer må sämre och sämre om du fortsätter i denna relationen, till sist kommer du endast vara ett skal av ditt forna jag och då kommer hon lämna dig för den andra mannen eller en annan man.
  • Anonym (abc)
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-22 07:36:33 följande:

En annan röd flagga är att ta bort hans meddelande och hela telefonenshistorik.

Hur vet du att hon gjorde det förresten?
  • Anonym (abc)
    Ibland, eller i mitt fall alltid, vill man ju radera saker av andra anledningar än att det ska se bra ut när ens partner kollar där nästa gång. Brukar TS och hon kolla i varandras telefoner tro. Eller varför skulle hon ens tänka att TS ska titta i hennes telefon? Och hur vet TS att hon har raderat det där nu? Och vad hon raderade? Gjorde hon det inför honom? Nej det är nåt som verkar konstigt i den här historien
  • Anonym (Typ samma)

Ungefär samma hände mig, blev gaslightad i nästan 1 år innan jag stack. Allt skylldes på mig i form av svartsjuka begränsar kontrollerar osv osv. 
    Till och med när man var tydlig med gränser flera gånger om! Det blev nästan på månads basis att jag fick uttrycka något om gränser för enligt henne så var jag inte tydlig. Hon hitta grå zoner. Sa att jag var svartsjuk och kontrollerande när jag fråga om varför hon dolde att hennes ex var med på en resa till gbg som hon sa flera gånger lovandes att det bara var hon och barnen. (Inte mina barn) 

Så efter 1 år förstod jag verkligen hur jag blev använd som plånbok och en buttler Ungefär i hemmet. Och stack. 

Tacka fan för de! 3 år har gått och jag är fortfarande skadad av denna händelse.

Så mitt tips, dra. Gör slut. De gör ont men du kommer må bättre av att det var ditt beslut och inte någon annans. 

Fråga också TS, vad gjorde hon första gången som fick dig att lämna ?

• Anonym (Typ samma)
    Anonym (Typ samma) skrev 2025-05-23 17:55:48 följande:

Ungefär samma hände mig, blev gaslightad i nästan 1 år innan jag stack. Allt skylldes på mig i form av svartsjuka begränsar kontrollerar osv osv. 
    Till och med när man var tydlig med gränser flera gånger om! Det blev nästan på månads basis att jag fick uttrycka något om gränser för enligt henne så var jag inte tydlig. Hon hitta grå zoner. Sa att jag var svartsjuk och kontrollerande när jag fråga om varför hon dolde att hennes ex var med på en resa till gbg som hon sa flera gånger lovandes att det bara var hon och barnen. (Inte mina barn) 

Så efter 1 år förstod jag verkligen hur jag blev använd som plånbok och en buttler Ungefär i hemmet. Och stack. 

Tacka fan för de! 3 år har gått och jag är fortfarande skadad av denna händelse.

Så mitt tips, dra. Gör slut. De gör ont men du kommer må bättre av att det var ditt beslut och inte någon annans. 

Fråga också TS, vad gjorde hon första gången som fick dig att lämna ?

Tillägger också, JA hon va super otrogen mot mig med flera personer! Om inte det var tydligt.
  • Anonym (sötkaramell)

Frågade ikväll om vi kan vara transparenta med varandra. Hon säger ja. Då frågar jag om jag kan få se just den delen med när han frågar ?Men jag då? som hon Hjärtat. 

Det ville hon verkligen inte. Varför skulle jag snoka i hennes telefon.  Bla bla. Nej jag vill enbart Att se just det där. Det ville hon verkligen inte.  

då sa jag tack för mig. Och gick. 

• Anonym (Dumpa)
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-23 23:54:53 följande:

Frågade ikväll om vi kan vara transparenta med varandra. Hon säger ja. Då frågar jag om jag kan få se just den delen med när han frågar ?Men jag då? som hon Hjärtat. 

Det ville hon verkligen inte. Varför skulle jag snoka i hennes telefon.  Bla bla. Nej jag vill enbart Att se just det där. Det ville hon verkligen inte.  

då sa jag tack för mig. Och gick. 

Bra där!
  • Anonym (sötkaramell)

Ville bara se just det där. Inget mer. Är det konstigt. Vad är det stt dölja. 

• Anonym (sötkaramell)
    Anonym (Dumpa) skrev 2025-05-24 00:19:57 följande:
    Bra där!

Ja det fanns inte mycket annat att göra. inte för vad som stod utan för hennes reaktion. Då vet hon att hon gjort fel och vill inte stå för det. med facit att hon varit otrogen med sitt ex från när vi träffades till i februari. Jag tog henne tillbaka. Tänkte bygga tillit igen så händer detta. 

• Anonym (Milf Hunter)
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-24 05:46:23 följande:

Ja det fanns inte mycket annat att göra. inte för vad som stod utan för hennes reaktion. Då vet hon att hon gjort fel och vill inte stå för det. med facit att hon varit otrogen med sitt ex från när vi träffades till i februari. Jag tog henne tillbaka. Tänkte bygga tillit igen så händer detta. 

Om hon var otrogen med sitt ex när ni träffades så har hon nog varit otrogen med den här killen.

Klart dom legat flera ggr, äta middag å dricka vin å öl har dom gjort troligtvis gjort själva.

I par tar med barnen och gör sådant.

Gå inte tillbaka.

Svar på tråden Hur hade ni reagerat?