• Anonym (sötkaramell)

Hur hade ni reagerat?

Min flickvän har barn och hon brukar ha playdates med en annan på samma förskola. En man. Pappan till barnet. 

Hon är där och käkar middag och dricker vin/ öl medan barnen leker. 

Jag har inte tänkt på detta men råkade nyligen se att de hade konversation på sms. Hon hade skickat bilder på valborg och han från där han var med dottern. 

Jag såg väldigt snabbt över axeln att hon skrev att hans dotter var fin. 
    Han svarar typ " men jag då och sen smiles." 
    Och hon gav ett hjärta på det. 

Vad skulle vara er reaktion. 

• Svar på tråden Hur hade ni reagerat?
  • Anonym (Rut)
    Anonym (Jinni) skrev 2025-05-06 17:27:32 följande:
    Jag hade inte lämnat ett barn själv på lekträff innan 5 års ålder, jag tycker de är för små och samhället är annorlunda idag än förr.
    Ok. Har du inte barnet på förskola innan fem års ålder hellre? Där är det ju massor av barn på typ tre pedagoger. Borde gå utmärkt med två barn på en förälder. 

Men nu räknar jag så klart inte med att barnen det hela handlar om är typ 1.5 år. Då kanske det är annorlunda. Men det tror jag inte eftersom att ts säger att de så gärna vill få vara med varandra. Känns inte som att så små barn uttrycker det. Men är det så små barn borde det dessutom verkligen gå utmärkt att ses på öppna förskolan kör. Man behöver inte ha middag med vin kl 20.00.
  • Anonym (Dumpa)

Men bara dumpa. En sån där går ju inte lita på. Vaddå sätta gränser och be dem skippa alkohol nästa gång? Vill hon sniffa på annan slang så låt henne. Du är inte hennes dadda, hitta en riktig kvinna istället som håller styr på trosorna utan att behöva passas.

• Anonym (V)
    Jesper f skrev 2025-05-06 13:48:32 följande:
    Jag tycker att det skulle räcka. För mig finns två skilda sorters otrohet, antingen fysisk otrohet - man träffar någon helt apropå, och av olika omständigheter går inte den andra motstå, de hamnar i säng. För mig är det fysisk otrohet, den kan i min värld förstås och förlåtas under vissa omständigheter FÖRUTSATT att det inte återkommer.

Den andra, värre, är den emotionella otroheten, där någon bakom ryggen på en bygger upp något också huxflux framkommer det att de har haft ett hemligt förhållande i x-antal månader, och man gått där som ett fån och inte vetat någonting. Den går absolut INTE att förlåta eller förstås, den är rent av avsiktligt elak.

Nej, det är inte kul att sätta gränser, håller med dig, men ibland MÅSTE man det för att kunna bli respekterad. Vissa verkar förbyta en vänlig personlighet med att man går att rulla över hur som helst, och med den vetskap du redan har nu, tycker jag inte alls du behöver bjuda på det. Och sätta igång såhär redan så nära inpå er relation startats?

Ok, det kanske inte är något nu, du har ännu inte bevis på något, men om hon tycker att den här nivån på relation till den här pappan är OK, vart tycker hon då gränsen går?

Egentligen tycker jag inte du behöver säga så mycket mer än, du jag såg ditt sms till Xxxxx, och det kändes inte alls bra. Vad har ni för relation egentligen? Också får hon tala helt enkelt. Och vill hon inte prata, då är det verkligen något skumt i görningen och defenitivt dags att gå vidare. Då är hon inte ärlig med dig.

Känns lite som hon använder dig som "ankare" hemma, men tycker uppmärksamhet på annat håll är "kul", och det är inte OK om man är i relation. Antingen får hon satsa på er relation och avsluta sina middagsdejter nu, eller så får hon bestämma sig för om hon vill leva singel och fortsätta. Jag ser inte att du har något annat alternativ än att ta det samtalet, för DIN skull. 

Tänk att vakna upp en morgon och snabeln är stor å röd - gå till doktorn och helt plötsligt har du fått oanade flugor i trumpeten som är både pinsamt, plågsamt och dyrt att behandla - förutom lidandet tack vare "playdates" eller ännu värre som jag sa, att du en dag ställs inför faktumet att du kommer på att de har startat en relation, planerar åka på kärlekssemester till Mallis, och nya "farmor och farfar" hälsar att det var så trevligt sist och ska ta hand om barnen?
    Älskar hur du skriver, håller med till 1000% särskilt den fetade texten!!! +1 på denna. Man får och måste ha gränser i förhållanden, särskilt när den ena parten har en vänlig/väldigt extrovert personlighet, det får inte ses som svartsjuka för det handlar om respekt!
  • Anonym (Erbjud dig att ga pa playdaten istallet)

Men kan inte du avlasta din flickvan och istallet vara den som gar pa playdaten nasta gang? 
    Om syftet med playdaten ar att barnen ska kunna leka med varandra (men inte kan vara utan den vuxne), sa borde det egentligen kvitta vilken foralder som ar med. Det ar bara om nagon har baktankar med playdaten som hen blir besviken om en annan foralder an den som var tilltankt dyker upp.
    Lat oss saga att de bestamt playdate till imorgon. Hon meddelar sedan precis innan att hon lyckats fa tid till frissan, men att playdaten saklart fortfarande blir av eftersom DU kommer istallet. Kan ju bli en annorlunda upplevelse for dig, att fa sitta och dricka vin med honom i stearinljusens sken... (eller sa hinner han fa undan allt och staller fram ett par ol). Har han inga baktankar sa far du bara en trevlig pratstund. Hade han baktankar sa far han ett bryskt uppvaknande och forstar att  dessa (play-) dejter inte alls ar nagra dejter, fran din flickvans perspektiv, eftersom hon lika garna kan skicka DIG. 
    Lattast hade dock varit om du tog upp det med din flickvan. Sag att du sag nar hon skrev och att det inte kandes bra i magen, sa far hon tillfalle att forklara deras relation. Det kan vara helt oskyldigt, att de bara pratar om ditten och datten, eller sa kanske hon sjalv anar nagot men fortsatter anda att traffa honom for barnets skull (medan hon sjalv medvetet haller viss distans under dejterna). Eller sa gar det upp ett ljus for henne, att det ar pa vag att utvecklas till nagot mer, och sa stoppar hon det (alternativt far en tankestallare och behover tanka over er relation). 
    Ar allt oskyldigt sa kan du ju erbjuda dig att ga nasta gang?

• Anonym (sötkaramell)
    Anonym (Erbjud dig att ga pa playdaten istallet) skrev 2025-05-07 11:50:49 följande:

Men kan inte du avlasta din flickvan och istallet vara den som gar pa playdaten nasta gang? 
    Om syftet med playdaten ar att barnen ska kunna leka med varandra (men inte kan vara utan den vuxne), sa borde det egentligen kvitta vilken foralder som ar med. Det ar bara om nagon har baktankar med playdaten som hen blir besviken om en annan foralder an den som var tilltankt dyker upp.
    Lat oss saga att de bestamt playdate till imorgon. Hon meddelar sedan precis innan att hon lyckats fa tid till frissan, men att playdaten saklart fortfarande blir av eftersom DU kommer istallet. Kan ju bli en annorlunda upplevelse for dig, att fa sitta och dricka vin med honom i stearinljusens sken... (eller sa hinner han fa undan allt och staller fram ett par ol). Har han inga baktankar sa far du bara en trevlig pratstund. Hade han baktankar sa far han ett bryskt uppvaknande och forstar att  dessa (play-) dejter inte alls ar nagra dejter, fran din flickvans perspektiv, eftersom hon lika garna kan skicka DIG. 
    Lattast hade dock varit om du tog upp det med din flickvan. Sag att du sag nar hon skrev och att det inte kandes bra i magen, sa far hon tillfalle att forklara deras relation. Det kan vara helt oskyldigt, att de bara pratar om ditten och datten, eller sa kanske hon sjalv anar nagot men fortsatter anda att traffa honom for barnets skull (medan hon sjalv medvetet haller viss distans under dejterna). Eller sa gar det upp ett ljus for henne, att det ar pa vag att utvecklas till nagot mer, och sa stoppar hon det (alternativt far en tankestallare och behover tanka over er relation). 

Ingen dum idé men tvivlar på om det kan gå. 

Tror spontant att det är bättre att om de ska ha playdates med middagar så kanske jag kan få vara med. 

• Anonym (Milf Hunter)
    Anonym (Erbjud dig att ga pa playdaten istallet) skrev 2025-05-07 11:50:49 följande:

Varför skriver du utan svenska tecken?
  • Anonym (sötkaramell)

Nu kanske jag överdriver och hjärnan spinner iväg. 

men igår skullw hon gå på öppet hus på en musikskola. 
    Väldigt fålrdig. 

men idag. Så nämner hon att han. Den där pappan var där och de plus andra satt utanför. 

alltså. Att han plötsligt skulle dyka upp strax innan det var slut. 

kanske ser saker som inte finns men nått skaver. 

• Anonym (Rut)
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-14 20:23:12 följande:

Nu kanske jag överdriver och hjärnan spinner iväg. 

men igår skullw hon gå på öppet hus på en musikskola. 
    Väldigt fålrdig. 

men idag. Så nämner hon att han. Den där pappan var där och de plus andra satt utanför. 

alltså. Att han plötsligt skulle dyka upp strax innan det var slut. 

kanske ser saker som inte finns men nått skaver. 

Vadå för musikskola? Har det med barnen att göra eller är det nån skola din flickvän vill söka in till? 
  • Anonym (sötkaramell)

öppethus för barn. Som kanske vill spela musik. 

inte min flickvän.  

alltså det kan vara jag som läser in för mycket. 

• Anonym (sötkaramell)

Jag hade liksom aning om detta. 

när jag frågar så ja då dök dom upp. Plötsligt i slutet. 

men hon håller på det. 

när jag frågande igår så är det som att hon inte vill svara. 

samtidigt säger hon idag att han är lite mesig. 

nej jag vet inte. 

Svar på tråden Hur hade ni reagerat?