• Anonym (sötkaramell)

Hur hade ni reagerat?

Min flickvän har barn och hon brukar ha playdates med en annan på samma förskola. En man. Pappan till barnet. 

Hon är där och käkar middag och dricker vin/ öl medan barnen leker. 

Jag har inte tänkt på detta men råkade nyligen se att de hade konversation på sms. Hon hade skickat bilder på valborg och han från där han var med dottern. 

Jag såg väldigt snabbt över axeln att hon skrev att hans dotter var fin. 
    Han svarar typ " men jag då och sen smiles." 
    Och hon gav ett hjärta på det. 

Vad skulle vara er reaktion. 

• Svar på tråden Hur hade ni reagerat?
  • Anonym (Jinni)
    Anonym (Rut) skrev 2025-05-06 19:10:39 följande:
    Ok. Har du inte barnet på förskola innan fem års ålder hellre? Där är det ju massor av barn på typ tre pedagoger. Borde gå utmärkt med två barn på en förälder. 

Men nu räknar jag så klart inte med att barnen det hela handlar om är typ 1.5 år. Då kanske det är annorlunda. Men det tror jag inte eftersom att ts säger att de så gärna vill få vara med varandra. Känns inte som att så små barn uttrycker det. Men är det så små barn borde det dessutom verkligen gå utmärkt att ses på öppna förskolan kör. Man behöver inte ha middag med vin kl 20.00.
    Det är stor skillnad på tre pedagoger med mitt barn i offentlig miljö och en ensam förälder som jag inte känner, med barnen i en privatbostad.

Förstår du inte varför så fattar jag bättre varför barn blir utsatta för sexuella övergrepp.
  • Anonym (Reaktion)
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-15 20:08:00 följande:

Jag blir dock inte riktigt klok. För idag var vi iväg på en heldag aktivitet med en massa barn från skolan. Han var där. Vi pratade Ganske mycket. Hon var kärleksfull mot mig. om de skulle ha något på G så är det helt klart sjukt. 

Prata med henne, håller du tyst så kör du över dig själv.
  • felicityporter
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-15 20:08:00 följande:

Jag blir dock inte riktigt klok. För idag var vi iväg på en heldag aktivitet med en massa barn från skolan. Han var där. Vi pratade Ganske mycket. Hon var kärleksfull mot mig. om de skulle ha något på G så är det helt klart sjukt. 

Herregud, jag blir nästan arg när jag hör hur naiv du är. Inte arg på dig, men frustrerad över att du tillåter dig själv att bli behandlad på det här viset. Det är så himla klassiskt för otrogna människor att ?överkompensera? sin kärlek till sin partner när flera människor är inblandade för att kunna fortsätta sitt äckliga smussel med regelbundna privata middagar med alkohol inblandat med någon av det motsatta könet. Du inser egentligen detta själv också och därför startade du tråden, men du är för mesig för att sätta ner foten och döljer det med att du är så himla modern och jämställd. Skärp dig! Jag vill bara skaka om dig precis som om du vore min vän.
  • Anonym (Pappa till tre barn)

Jag hade dragit gränsen vid playdate med middag.

1. Middag äter man hemma med familjen.

2. Barnen ska i säng i tid och behöver bra rutiner.

Om de hade träffats väldigt frekvent hos honom och aldrig hos er hade jag blivit fundersam. Eller om det bara var de som sågs och jag själv inte blev involverad. Playdates är till för barnen, inte för föräldrarna.

Att dricka alkohol på en playdate är långt över min gräns.

1. Jag vill ha alkohol borta från mina barn. Som tur är så tycker min sambo lika.

2. Att träffas själv och dricka alkohol med barnen som leker i andra rum. Det är som en dejt. Nej tack.

Du behöver sätta en gräns här innan det går för långt. 

• Anonym (…)

Dom har redan legat! 
    Du är nog för feg för att respektera dig själv?

• Anonym (sötkaramell)

Anledningen är att jag har tjejkompisar. Jag vill kunna käka middag med min tjejkompis som jag varit vän med i 15 år. 

• Anonym (sötkaramell)
    Anonym (?) skrev 2025-05-16 00:01:11 följande:

Dom har redan legat! 
    Du är nog för feg för att respektera dig själv?

så vad skulle du Gjort?
  • Anonym (…)
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-16 06:03:17 följande:
    så vad skulle du Gjort?
    Lämnat.
    Är inte du beredd att visa att hon kommer förlora dig kommer hon inte att respektera dig.
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-16 05:53:05 följande:

Anledningen är att jag har tjejkompisar. Jag vill kunna käka middag med min tjejkompis som jag varit vän med i 15 år. 

Vänta va ? Du är inte oskyldig du med.
  • Anonym (Rut)

Men då så. Då är det ju inte konstigt om hon äter middag med sin killkompis. Ni kan ju inte jag olika regler. 
  • Anonym (Milf Hunter)

@ ts Har hon haft sex med honom?

Svar på tråden Hur hade ni reagerat?