• Anonym (sötkaramell)

Hur hade ni reagerat?

Min flickvän har barn och hon brukar ha playdates med en annan på samma förskola. En man. Pappan till barnet. 

Hon är där och käkar middag och dricker vin/ öl medan barnen leker. 

Jag har inte tänkt på detta men råkade nyligen se att de hade konversation på sms. Hon hade skickat bilder på valborg och han från där han var med dottern. 

Jag såg väldigt snabbt över axeln att hon skrev att hans dotter var fin. 
    Han svarar typ " men jag då och sen smiles." 
    Och hon gav ett hjärta på det. 

Vad skulle vara er reaktion. 

• Svar på tråden Hur hade ni reagerat?
  • Anonym (abc)
    Jesper f skrev 2025-05-06 13:48:32 följande:
    Jag tycker att det skulle räcka. För mig finns två skilda sorters otrohet, antingen fysisk otrohet - man träffar någon helt apropå, och av olika omständigheter går inte den andra motstå, de hamnar i säng. För mig är det fysisk otrohet, den kan i min värld förstås och förlåtas under vissa omständigheter FÖRUTSATT att det inte återkommer.

Den andra, värre, är den emotionella otroheten, där någon bakom ryggen på en bygger upp något också huxflux framkommer det att de har haft ett hemligt förhållande i x-antal månader, och man gått där som ett fån och inte vetat någonting. Den går absolut INTE att förlåta eller förstås, den är rent av avsiktligt elak.

Nej, det är inte kul att sätta gränser, håller med dig, men ibland MÅSTE man det för att kunna bli respekterad. Vissa verkar förbyta en vänlig personlighet med att man går att rulla över hur som helst, och med den vetskap du redan har nu, tycker jag inte alls du behöver bjuda på det. Och sätta igång såhär redan så nära inpå er relation startats?

Ok, det kanske inte är något nu, du har ännu inte bevis på något, men om hon tycker att den här nivån på relation till den här pappan är OK, vart tycker hon då gränsen går?

Egentligen tycker jag inte du behöver säga så mycket mer än, du jag såg ditt sms till Xxxxx, och det kändes inte alls bra. Vad har ni för relation egentligen? Också får hon tala helt enkelt. Och vill hon inte prata, då är det verkligen något skumt i görningen och defenitivt dags att gå vidare. Då är hon inte ärlig med dig.

Känns lite som hon använder dig som "ankare" hemma, men tycker uppmärksamhet på annat håll är "kul", och det är inte OK om man är i relation. Antingen får hon satsa på er relation och avsluta sina middagsdejter nu, eller så får hon bestämma sig för om hon vill leva singel och fortsätta. Jag ser inte att du har något annat alternativ än att ta det samtalet, för DIN skull. 

Tänk att vakna upp en morgon och snabeln är stor å röd - gå till doktorn och helt plötsligt har du fått oanade flugor i trumpeten som är både pinsamt, plågsamt och dyrt att behandla - förutom lidandet tack vare "playdates" eller ännu värre som jag sa, att du en dag ställs inför faktumet att du kommer på att de har startat en relation, planerar åka på kärlekssemester till Mallis, och nya "farmor och farfar" hälsar att det var så trevligt sist och ska ta hand om barnen?
    Insinuerar du att den andre mannen skulle ge henne en könssjukdom? Varför tänker du att den risken finns med att ha sex med honom men inte med TS? Två olika män du inte vet så mycket om. Varför skulle den ena vara frisk men inte den andra? Hur drar du den slutsatsen?
  • Anonym (abc)
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-06 12:45:28 följande:

Han har partner på annan ort.  

men varför låta mig träffa honom?

Och varför skriva så här ?nästa gång ?hans dotter? är hos dig så bjuder jag på käk och allt det där?

hans svar
    okej 🥳 😀

hon vet om att jag sagt att om tillit. Förtroende ärlighet etc bryts. (vilket det gjorts tidigare) så är det slut. 

Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-06 12:45:28 följande:

Han har partner på annan ort.  

men varför låta mig träffa honom?

Och varför skriva så här ?nästa gång ?hans dotter? är hos dig så bjuder jag på käk och allt det där?

hans svar
    okej 🥳 😀

hon vet om att jag sagt att om tillit. Förtroende ärlighet etc bryts. (vilket det gjorts tidigare) så är det slut. 

Då är det dags att göra slut nu då. För du har ju fått förtroendet och tilliten bruten, annars hade du inte haft de här tankarna.
  • Anonym (sötkaramell)

Jag sa till henne idag att jag hade sett ett meddelande som hon hjärtat där det stod ?men jag då? och förklarade vad det handlade om och sen sa, men du, tror du jag är intresserad av honom. Hon berättade att han är så bekräftelsesökande. 

Jag sa att det kändes konstigt att hon gör så. Det är som att subtilt ge honom bekräftelse. 

Hon säger. Du är så svartsjuk. 

Nej jag är inte svartsjuk. Jag tog upp att jag har tillitsproblem pga det som hänt. Jag sa att jag inte tycker det är okej att ha playdates och äta middagar och dricka öl. Och sa att det känns sådär efter det som hänt. 

Hon undrar om hon inte får ha killkompisar. 

Jag frågar om de plötsligt är kompis öar nu. 

Självklart får hon ha det men det är också nån flörtig grej från honom. 

Men Slutligen så säger hon förlåt men vet inte vad det betyder. 

• Anonym (sötkaramell)
    Anonym (?) skrev 2025-05-16 07:53:12 följande:
    Lämnat.
    Är inte du beredd att visa att hon kommer förlora dig kommer hon inte att respektera dig.
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-16 05:53:05 följande:

Anledningen är att jag har tjejkompisar. Jag vill kunna käka middag med min tjejkompis som jag varit vän med i 15 år. 

Vänta va ? Du är inte oskyldig du med.
    Hmm 

alltså. Tycker det är stor skillnad att ha gamla vänner och att skaffa sig nya man käkar med. 
  • Anonym (abc)
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-16 17:02:40 följande:

Jag sa till henne idag att jag hade sett ett meddelande som hon hjärtat där det stod ?men jag då? och förklarade vad det handlade om och sen sa, men du, tror du jag är intresserad av honom. Hon berättade att han är så bekräftelsesökande. 

Jag sa att det kändes konstigt att hon gör så. Det är som att subtilt ge honom bekräftelse. 

Nej jag är inte svartsjuk. Jag tog upp att jag har tillitsproblem pga det som hänt. Jag sa att jag inte tycker det är okej att ha playdates och äta middagar och dricka öl. Och sa att det känns sådär efter det som hänt. 

Varför stör du dig på om han får bekräftelse? Hans känslor är väl ändå totalt irrelevant. Hon är ju inte intresserad av honom det är allt som betyder något.

Och varför påstår du att det kommer vara slut om tilliten bryts. Du menar ju ändå inte allvar så varför ska du säga nåt alls.
  • felicityporter

Hon pissar på dig och du tillåter detta, hon till och med bekräftar att det är precis det hon gör genom att säga ett halvhjärtat förlåt. Ursäkta, men om du tillåter henne att fortsätta med detta kommer hon se dig som en lam Beta och kommer fortsätta med sin otrohet.
  • Anonym (Reaktion)

Bra! Modigt att du tog upp det och stod upp för dig själv! 
  • Anonym (sötkaramell)
    felicityporter skrev 2025-05-16 20:56:53 följande:
    Hon pissar på dig och du tillåter detta, hon till och med bekräftar att det är precis det hon gör genom att säga ett halvhjärtat förlåt. Ursäkta, men om du tillåter henne att fortsätta med detta kommer hon se dig som en lam Beta och kommer fortsätta med sin otrohet.

Hennes förlåt behöver ju inte handla om att hon varit otrogen. Däremot såklart att hon inser att han testar med ett oskyldigt men jag då. För att se om hon besvarar. Hon besvarar det med ett hjärta. 
    jag har ju sagt ifrån nu. Kan inte göra mer. 

• Lynx123

För mig är det vikigt att som par diskutera var gränserna går utan att det blir kontrollerande. Däremot är det ett absolut nej till att de dricker alkohol när de har barnen.

• Anonym (…)
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-17 11:02:33 följande:

Hennes förlåt behöver ju inte handla om att hon varit otrogen. Däremot såklart att hon inser att han testar med ett oskyldigt men jag då. För att se om hon besvarar. Hon besvarar det med ett hjärta. 
    jag har ju sagt ifrån nu. Kan inte göra mer. 

Älltså hon kan visst göra mer.

Typ bryta kontakten med mannen ?
    Men som tidigare skrivits du är en beta och kvinnor har inte respekt för såna.

Svar på tråden Hur hade ni reagerat?